Permalänk
Medlem

Min k750 hittar inte Memory Stick

Kamrater!
Har en kalastrevlig k750 vid min sida, som dock inte vill kännas vid det minneskort som sitter i den. Detta gör mig lite olycklig...
Jag har lyckats formatterakortet med USB-sladden utdragen, men när jag ansluter telefonen till datorn ges jag bara möjlighet att böka runt i telefonminnet.
Någon som varit med om detta eller som kan säga om jag gör något direkt fel?

Hjälp mig, snälla!

Permalänk
Medlem

Du kommer inte åt minnet från telefonen när den är ansluten med usbkabeln. Endast det interna telefonminnet.

Permalänk
Medlem

Men inte ens datorn hittar minnet, jag har alltså bara "telefonminne" som alternativ i SE File Manager. Olycka! Hur gör man för att komma åt minnet egentligen?

Permalänk
Medlem

Jag kopplar bara in USB-sladden, sedan hittar man minneskortet i utforskaren som "removable disk", bara att klicka sig in.....

Permalänk
Medlem

För mig komer det upp en Flyttbar hårdisk i "den här datorn"

Visa signatur

AMD 64 3000+ Newcastle - ASUS K8V-X - Kingston 1536 DDR PC3200 - 840 gb - Leadtek 6600GT - WinXP pro SP2 -8Mbit- [K800i] [DS970]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiQ
För mig komer det upp en Flyttbar hårdisk i "den här datorn"

Jag har en engelsk version utav Windows XP!

Permalänk
Medlem

Antagligen är enheten som den försöker mappa upp emot upptagen. Ändra i diskhanteraren.

Permalänk
Medlem

Memorystick ska (såvitt jag vet) inte visas i SE File Manager.
Den ska däremot dyka upp som ny flyttbar enhet (removable device?) i den här datorn.

Visa signatur

| Intel P4 3.4 Ghz | ATI Radeon 9800XT | 1024Mb DDR2 pc3200 | 2st Seagate 200GB i Raid | LG 20.1" TFT | Steelpad S&S | Logitech Dual Optical |

Permalänk
Medlem

Re: Min k750 hittar inte Memory Stick

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raadik
Kamrater!
Har en kalastrevlig k750 vid min sida, som dock inte vill kännas vid det minneskort som sitter i den. Detta gör mig lite olycklig...
Jag har lyckats formatterakortet med USB-sladden utdragen, men när jag ansluter telefonen till datorn ges jag bara möjlighet att böka runt i telefonminnet.
Någon som varit med om detta eller som kan säga om jag gör något direkt fel?

Hjälp mig, snälla!

Har du installerat alla drivisar rätt? Allt som allt om man gjorde som jag, via enhetshanteraren så fick man upp 4 st drivrutiner.

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

här finns usb drivrutiner för de som önskar (min k750 cd va korrupt ^^)
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Jag har en engelsk version utav Windows XP!

Då vet vi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Då vet vi.

har du inget vettigt att komma med så skriv inget i tråden?

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Du har testat att ta ut kortet ur telefonen och sen sätta in det igen? Jag fick nämligen göra det första gången för att telefonen skulle hitta det.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Inte direkt svar på din fråga men tänkte ändå tillägga (lite nyttig info kanske).

Om man har USB-sladden i datorn kan man inte se memorystick i telefonen samtidgt. Man måste alltså dra ur sladden innan man kan komma åt det i luren. (Sorry om detta redan står nån annan stans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
har du inget vettigt att komma med så skriv inget i tråden?

Jo, det var det som var min poäng.
Men okej Mr. Wannabe Moderator 2005. Jag är hemskt ledsen och kommer aldrig förlåta mig själv för detta.

Brukar du avsluta alla meningar med frågetecken förresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Jo, det var det som var min poäng.
Men okej Mr. Wannabe Moderator 2005. Jag är hemskt ledsen och kommer aldrig förlåta mig själv för detta.

Brukar du avsluta alla meningar med frågetecken förresten?

otippat att du är provmedlem.

raadik: löste det sig med kortet?

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
otippat att du är provmedlem.

raadik: löste det sig med kortet?

Ja, det är väldigt otippat med tanke på att det finns många idioter som inte har några anmärkningar alls...

Permalänk
Medlem

Har hört att man kan behöva formatera kortet för att de ska funka som de ska.. Inte så insatt i det där då ja sitter med en p910i, men den åker snart ut på blocket och sedan håller jag nog en k750 i handen så ja har börjat att läsa på

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Hur har din 750i fungerat annars? Vad fick du betala för den? Funderar på en lika dan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av splix
Inte direkt svar på din fråga men tänkte ändå tillägga (lite nyttig info kanske).

Om man har USB-sladden i datorn kan man inte se memorystick i telefonen samtidgt. Man måste alltså dra ur sladden innan man kan komma åt det i luren. (Sorry om detta redan står nån annan stans!)

Tackar! Hade precis samma problem, nu slapp jag fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Ja, det är väldigt otippat med tanke på att det finns många idioter som inte har några anmärkningar alls...

Verkar som du saknar ÖD och ÖÄ lika mycket som jag gör.

On Topic:
1) Installera medföljande drivrutiner ( länk: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp... )
2) Anslut mobilen med hjälp av USB-kabeln
3) Start > My Computer || Väl där så skall det finnas en avdelning längst ner och där skall din K750i finnas vid namn: "Removable disk"

Lyckas du inte, läs manualen.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thulin88
Hur har din 750i fungerat annars? Vad fick du betala för den? Funderar på en lika dan

Funkar kanon... Jag fick ge lite under 3000kr för den olåst. Det är ett bra pris för att vara världens bästa telefon^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Kolla med FMA istället?
Men klart, ska ju dyka upp i den här datorn..

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Jag har en engelsk version utav Windows XP!

Intresseklubben antecknar...

va bara tvungen