vilka hörlurar är bäst i prisklassen 0-800:-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
nerdzy: det hela handlar om att vara ödmjuk. Om du istället hade frågat varför de var bättre, istället för att direkt attackera och låtsas vara en hifi guru, hade du inte blivit så förlöjligad.

Men då vi ska stoppa upp våra tips i röven (vet inte hur det hjälper dig, sexuell fantasi?), kan jag bara önska dig lycka till med ditt köp.

Som alla märker borde vissa här (head, liberty_aa och mobboffer) få en anmärkning EFTERSOM JAG SA ATT NI BARA VILL FÅ MIG ATT SE DUM UT OCH ÄNDÅ SÅ FORTSÄTTER NI! Och jag låtsas inte vara hifi guru (men det verkar du) jag bara sa att en hörlur med bättre frekvensområde är bättre än en med lägre i samma prisklass. OCH JA, JAG VET ATT DET INTE ÄR ALLT OCH DET HAR JAG DESSUTOM REDAN SAGT!

Edit: och liberty_aa, om det inte ens står att jag har ändrat inlägget så har jag inte det.

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Avstängd

nerdzy, gå och spela lite pokémon eller nått. Det är inte bra för hjärtat att hetsa upp sig såhär...

Btw så har du helt jävla fel, men om du vägrar erkänna det så.. visst.. lycka till med ditt köp...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nerdzy
Som alla märker borde vissa här (head och liberty_aa) få en anmärkning EFTERSOM JAG SA ATT NI BARA VILL FÅ MIG ATT SE DUM UT OCH ÄNDÅ SÅ FORTSÄTTER NI! Och jag låtsas inte vara hifi guru (men det verkar du) jag bara sa att en hörlur med bättre frekvensområde är bättre än en med lägre i samma prisklass. OCH JA, JAG VET ATT DET INTE ÄR ALLT OCH DET HAR JAG DESSUTOM REDAN SAGT!

Edit: och liberty_aa, om det inte ens står att jag har ändrat inlägget så har jag inte det.

Du har ju just ändrat ett inlägg utan att det syns... Det beror nämligen på hur snabbt man ändrar ett inlägg om det syns.

Permalänk
Medlem

dom gillar jag sonys e asköna

Permalänk
Medlem

Ett par Sony MDR-D66SL Eggo. De hittills skönaste och bäst låtade. enligt mig, hörlurarna på marknaden. Superb passform och komfort. Ljudet är i dess bästa form. Låter himmelskt!
Har själv ett par Eggos sen några månader och de är fortfarande lika chockande som första dagen!
Kan inget annat än rekomendera de göra.

http://www.audiocubes.com/category/Headphones_Casual/product/...
Kostar runt 700kr inkl frakt och tull. Audiocubes kan du lita på, mycket bra webaffär etablerad i Japan. Tar ca 14 dagar att få hem hörlurarna.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet att prova några olika lurar är det bra.
Själv kör jag Philips HP890 och är helnöjd med dessa , men de kanske inte passar alla.
Min definition av bra ljud kanske inte stämmer överens med audiofilernas smak , men det är ju jag som ska köpa och använda dem.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Avstängd

§1 Sundhet och "netiketten"
Som grundregel försöker vi på SweClockers så långt det är möjligt att följa den s.k. "netiketten" i de fall våra regler inte kan tillämpas direkt. För att forumet ska fungera måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

Var trevlig, respektera andras åsikter. Forumet är här för er skull!

Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

NI SOM HÅLLER PÅ OCH BRYTER DENNA REGEL GENOM ATT FORTSÄTTA ATT ÄREKRÄNKA MIG ÄVEN FAST JAG SAGT TILL ER ATT SLUTA: KAN NI FÖR I HELVETTE SLUTA!

Från och med nu vill jag inte se ett ända jävla inlägg som inte hjälper eller besvarar min fråga (UTAN ATT KRÄNKA MIG)

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Medlem

För att återgå till topic: Blev rätt sugen på ett par Grando SR60 efter jag läst om dem. jag vill nog huvudsakligen ha dem till datorn för att lyssna på musik och se på film. Det viktiga är inte att få värsting surroundet orvar utan att det ger bra ljud helt enkelt, ingen överdriven bas a la The Plug. Priset verkade rätt ok om man får tro det jag läst om dem.

Finns det någon möjlighet att de här inte totalt våldtar min stackars Creative Zen Micro (mp3-spelare)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
För att återgå till topic: Blev rätt sugen på ett par Grando SR60 efter jag läst om dem. jag vill nog huvudsakligen ha dem till datorn för att lyssna på musik och se på film. Det viktiga är inte att få värsting surroundet orvar utan att det ger bra ljud helt enkelt, ingen överdriven bas a la The Plug. Priset verkade rätt ok om man får tro det jag läst om dem.

Finns det någon möjlighet att de här inte totalt våldtar min stackars Creative Zen Micro (mp3-spelare)?

Faktum är att SR60 är förvånade lättdrivna... så det ska nog inte vara några som helst problem.

Angående basen så går dom mer på kvalitet än "storlek" om man säger så. Om man är basfantast så är SR80 mer passande. Dom är lite "fetare" i lägre frekvenser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissepelle
Fatum är att SR60 är förvånade lättdrivna... så det ska nog inte vara några som helst problem.

Angående basen så går dom mer på kvalitet än "storlek" om man säger så. Om man är basfantast så är SR80 mer passande. Dom är lite "fetare" i lägre frekvenser.

Tack för svaret!
Det verkar som de är som gjutna för mina öron
Hur varma blir de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Tack för svaret!
Det verkar som de är som gjutna för mina öron
Hur varma blir de?

Varma vet jag väl inte precis, men med originalmuffarna så blir dom faktiskt rätt så obekväma efter ett tag. Så jag rekommenderar att man byter ut dom mot typ ett par såna här efter ett tag.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst* eftersom första inlägget är bortredigerad, för att tråden spårat ur och för att det inte direkt är någon brist på hörlurstrådar i forumet ändå.

And for the record så föredrar jag HP890 framför Grado SR-60 och då menar jag att jag har lyssnat på båda och inte att jag tror att specarna på något sätt säger ett dugg om kvaliteten på grejorna.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |