Permalänk
Medlem

MP3spelarmarknaden är en djungel..

.. och vad gäller hörlurar är det inte mycket bättre.

Jag vill ha en bra mp3spelare med minst några GB, och ett par prisvärda hörlurar. Jag vill alltså inte ha sådana man stoppar in i öronen, utan jag vill ha hörlurar. Prisvärda grejer vill jag ha, gärna men inte nödvändigtvis billiga.

Alla ni som har koll, vad passar mig?
Tack på förhand

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem

Skulle inte vilja påstå att det är en djungel utan snarare påstå att det ungefär den samma skiten det mesta

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Permalänk
Medlem

iPod eller iPod mini rekommenderar jag på spelarfronten.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

[rykte/fakta(?)]
iRiver har bättre ljud än iPod.
[/rykte/fakta(?)]

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

iaudio kan jag med all säkerhet säga har det _bästa_ ljudet, då jag testat det mesta.

Men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

iPod 20gb vad annars?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt att köpa en iriver H320SE, fler funktioner än ipod, kostar typ 150kr mer på pixmania men det är det värt.
H320 har ju även färgskärm och USB-on-the-go.

Visa signatur

Jag vill ha tillbaka ÖÄ!
Det heter chassi och inte chassie!
http://skrivihop.nu - en sida många här behöver läsa på

Permalänk
Medlem

Iriver och ett par koss ur 40!
Koss ur40 har samma sorts element som porta pro, fast dom är mycket snyggare!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertill
Jag har tänkt att köpa en iriver H320SE, fler funktioner än ipod, kostar typ 150kr mer på pixmania men det är det värt.
H320 har ju även färgskärm och USB-on-the-go.

Pixmania säljer väl US elle Intern. versionen??..
Hur som helst, en iPod 20GB 4G, iRiver H10 5/6/20GB eller varför inte en iAudio X5?

Hörlurarfronten är mycket enklare, ett par Sony MDR-D66SL Eggo eller Philips HP890 är vad DU skall köpa!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo

Permalänk

SENNHEISER har polarn sitter med dom nu, Grymt fet ljud och sköna som fan att ha på sig, glöm ömma öron

vad gäller spelare så är ju JOS mp 120 rätt vettig, dock "bara" 1GB

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=307742&cks=PRL

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Angående ljudkvalitét så kan jag flika in att iAudio är äckligt bra när det gäller det. Jag avnjuter hellre min musik på M3:an med mina Kosslurar än med någon annan spelare, oavsett typ. Jag kan däremot inte uttala mig om hur den står sig mot andra spelare i "premiumklassen".

Permalänk
Medlem

Jag har en IRiver H320, fanastikst ljud om man jämför med tillexempel en Iaudio4 och Jos Mp-110. I de är Ljudet ett skämt jämfört (men mycket bra i de ändå) Dessutom har jag väl inte världens bästa hörlurar, ett par sennheiser som följde med den.

Så, Irivers ljudkvalite är den bästa, vad jag har hört och jag kan nog inte tycka något annat själv.

Som spelare rekommenderar jag Iriver H320, dock kanske den är lite dyr... och hörlurar har jag inte någon aning om vad som är bra.

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anjarzka
Jag har en IRiver H320, fanastikst ljud om man jämför med tillexempel en Iaudio4 och Jos Mp-110. I de är Ljudet ett skämt jämfört (men mycket bra i de ändå) Dessutom har jag väl inte världens bästa hörlurar, ett par sennheiser som följde med den.

Så, Irivers ljudkvalite är den bästa, vad jag har hört och jag kan nog inte tycka något annat själv.

Som spelare rekommenderar jag Iriver H320, dock kanske den är lite dyr... och hörlurar har jag inte någon aning om vad som är bra.

Du, kan inte du ta några bilder på den, jämför gärna bredden och tjockleken med saker du har hemma! Skulle uppskatta enormt!
Kan du föresten spelaupp filmer på den? Och vad har du för en version?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Men hörre du du. E det verkligen rätt att jämnföra IRiver H320, en dyr och en av IRivers mest teknikspäckade hårddisk spelare mot en liten "billig" mp3spelare som iAudio4 och dessutom JOS MP-110? MP-110:an e ju en av de första MP3spelarna som kom ut.

Jämnför med likartade produkter, t.ex. en iAudio M3. De är samma klass, de högre segmentet.

Har lekt med iPod och iAudio och kan inte mer än rekommendera iAudio mellan de två. Tycker ljudet e så väldigt myckte bättre på M3:an och iPoden e det bra, men inte mer.
Som slut ord så säger jag att jag kan inte mer än hålla med vad Malm säger, sitter hellre med min M3a och Sony lurar än att dra igång högtalarna till datorn.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Du, kan inte du ta några bilder på den, jämför gärna bredden och tjockleken med saker du har hemma! Skulle uppskatta enormt!
Kan du föresten spelaupp filmer på den? Och vad har du för en version?

Har tagit lite bilder, men jag fattar inte hur man bifogar de i forumet....
Det ska gå att spela upp filmer, inget jag testat eller provat.
Version 1.27 E, Har jag.

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Har tagit lite bilder, men jag fattar inte hur man bifogar de i forumet....
Det ska gå att spela upp filmer, inget jag testat eller provat.
Version 1.27 E, Har jag.

Super! Tror det blir en H320 för mig efter sommaren!

Bilderna;
http://upl.silentwhisper.net/ - Ladda upp de här och sen postar du de på forumet genom att klistra in länken mellan;
[ img ] LÄNK [ /img ]

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Super! Tror det blir en H320 för mig efter sommaren!

Bilderna;
http://upl.silentwhisper.net/ - Ladda upp de här och sen postar du de på forumet genom att klistra in länken mellan;
[ img ] LÄNK [ /img ]

Sådärja, var den bild som blev bäst nu, lite mörkt....
Det är en Sony Ericsson T610 till höger...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/h320_-_t610.J...

Sådärja, var den bild som blev bäst nu, lite mörkt....
Det är en Sony Ericsson T610 till höger...

Wow, den var ju liten! Trodde den skulle bara lika stor som en GBA
Anjarzka, skulle du inte kunna ta en bild på dess tjocklek också? Jämför gärna med flera saker

Tak så hemskt mycket för bilden btw!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Usch vilket jobbigt navigeringssystem det måste vara på den...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Usch vilket jobbigt navigeringssystem det måste vara på den...

Navigeringen på H120 är aslätt: Tryck på joystick-knappen, välj bläddringssätt (artist, genre, album, mappar osv), bläddra bland musiken. Om man tycker att det är jobbigt är man antingen lat eller tekniskt inkompetent. Har för mig att det är samma på H320.

Angående vilken spelare som har bäst ljud så lär du inte bli mycket klokare av att läsa kommentarerna här. Om man inte gör ett blindtest så är det lätt att höra skillnad på musiken, brukar kallas för placebo.
Om någon har gjort ett blindtest här så är jag imponerad, men jag betvivlar det.
Min personliga uppfattning är att det är en ytterst marginell skillnad i ljudet, om den ens finns där.
Köp den spelare du gillar funktioner/utseende/användargränssnitt hos.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
[B]Navigeringen på H120 är aslätt: Tryck på joystick-knappen, välj bläddringssätt (artist, genre, album, mappar osv), bläddra bland musiken. Om man tycker att det är jobbigt är man antingen lat eller tekniskt inkompetent. Har för mig att det är samma på H320.

Men OJ vad FUL den är. Trodde jag inte. =/

Citat:

Angående vilken spelare som har bäst ljud så lär du inte bli mycket klokare av att läsa kommentarerna här. Om man inte gör ett blindtest så är det lätt att höra skillnad på musiken, brukar kallas för placebo.
Om någon har gjort ett blindtest här så är jag imponerad, men jag betvivlar det.
Min personliga uppfattning är att det är en ytterst marginell skillnad i ljudet, om den ens finns där.
Köp den spelare du gillar funktioner/utseende/användargränssnitt hos. [/B]

Insiktsfullt inlägg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Men OJ vad FUL den är. Trodde jag inte. =/

Håller med. iRiver har verkligen misslyckats med designen på denna.

Permalänk

JOS MP-120 1 GB - nån som vet huruvida det går att byta det inbyggda batteriet när det börjar bli dåligt?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

iAudio x5 är väll i princip lika dan, fast mindre och snyggare med lite bättre funktioner?

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Navigeringen på H120 är aslätt: Tryck på joystick-knappen, välj bläddringssätt (artist, genre, album, mappar osv), bläddra bland musiken. Om man tycker att det är jobbigt är man antingen lat eller tekniskt inkompetent. Har för mig att det är samma på H320.

Köp den spelare du gillar funktioner/utseende/användargränssnitt hos.

Jag kan hålla med om lite om vad du säger, t.ex. så kan jag nog personligen inte höra någon större skillnad mellan en iRiver spelare och en iAudio spelare. Men om du gör ett test mellan en M3a och en iPod med mina hörlurar så kan jag nästan till 99% säga vilken som e vilken. iPod har så plattljud eller vad man säger, det e väldigt stor skillnad mellan det på iPod och M3.

Att göra ett blindtest mellan andra vet jag inte, jag har inte upplevt ljudskillnaden mellan andra spelare då de e enda MP3spelarna jag har lekt med + en MP130, MP100 och någon mera.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

mp3....

Såg på NetOnNet att de har någon 5gigare för 1500:-
(Har inte tagit reda på något om den, men det är ju inte så fruktansvärt mkt för 5gb)

Men om tänk på att om du ska köpa ett par rejäla biffiga hörlurar som du ska ha till din mp3-spelare, så ska du försöka få prova dem först.
Jag köpte ett par Sony MDR...(nånting) , till min Creative MuVo Slim, och det blev ju ingen vidare hög volym...

Visa signatur

the Thuyner |»| http://www.bra.webb.se