Permalänk

Amd Vs. Intel

jag tackar för min första tråd som skapade halvt kaos bland folk, hoppas detta blir bättre, har inte tid att leta mig fram till vad jag söker, som sagt finns drygt 300k trådar, men men tilld et väsentliga...

Folk pratar om AMD och intel (the differens) priset, kvalitet, osv, det enda jag känner till i amd väg är typ dell, som har integrerat, vilket är tråkigt för det förhindrar uppgraderingar osv, AMD är väl Athlon eller? jag må vara noob men har sedan datorernas begynnelse bara haft intel, så vitt jag vet iaf. å denna gången, snälla klaga inte på varandra (kul att läsa iofs), Mvh Dennis I

Visa signatur

"Intel p4 3,0 Ghz, Mk ABIT S775 I865PE, AGP8X,SATA, LAN, UGURU.
1024Mb DDram. Maxtor 200GB SATA (7200rpm). Extern 160 GB(maxtor)användes för x-tra minne.Brännare(8x)

Permalänk
Medlem

AMD tillverkar Athlon cpu's ja.
Kan du vara lite mer specifik i dina funderingar.

Visa signatur

Asus P5E | Q6600 (G0) (1.288v) @ 3.42ghz |2GB 6400 DDR2 | Asus 4870 800/1080 | Corsair 450W | http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=815791

Permalänk
Medlem

jag har då aldrig sett en dell dator med en amd athlon i sig......dell e ju ffs sponsrade av intel:rolleyes:

Permalänk
Medlem

måste vara en gammal dell eller nåt

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon gammal dell med AMD i sig heller Men allt är väl möjligt med dessa konstiga OEM-företag... Varför heter de OEM förresten? Original Equipment Manufacturer är väl inte precis vad de är :/

Permalänk
Hedersmedlem

Dell har såvitt jag vet aldrig sålt datorer med AMD-processorer. Åtminstone inte i modern tid (dvs efter 486).

Om du läser lite mer i forumet så borde du hitta den information du söker. Annars får du försöka fråga lite mer specifikt så vi vet vad du vill ha svar på.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Dell säger då och då att de överväger att använda AMD processorer. Vilket jag tror får intel att springa tid och stryka Dell medhårs så de håller sig kvar.
Dell är ju gigantiska, de har sagt att om de gick helt till AMD skulle det suga upp alla nya AMD-processorer som tillverkas och inte skulle räcka till ändå. Vet inte om det var desktop, workstation, server eller allihop de menade.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

har inte dell gjort servrar med operton processorer?

Permalänk
Medlem

va va hans fråga egentligen?? :S

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Re: Amd Vs. Intel

Vad exakt var det du ville ha svar på egentligen? Jag hittar bara en fråga i ditt inlägg: "AMD är väl Athlon, eller?"

Svar: Ja

Antar att det du vill ha reda på är vilket man ska välja. Amd eller Intel. Svaret är att det beror helt och hållet på vad du ska använda datorn till. Spelar du så är Amd mer prisvärd (och för det mesta även bättre). Pysslar du mycket med video så är Intel ett bra val.

Jag ska själv bygga dator och kommer köra på Amd socket 939. De flesta benchmarks som jag tittat på har (Intel vs Amd i samma prisklass) talat för amd. Bortsett från video redigering då.

Om du ska investera några tusenlappar i en dator så tycker jag att du ska ta dig tid och läsa lite om de olika alternativen. Du hittar massa info på detta forum. Den här tråden kommer förmodligen ändå att låsas snart, eftersom det redan finns så många liknande trådar. Postade själv exakt samma tråd när jag var ny på forumet

Permalänk
Avstängd

Har du lite mer pengar. Så du har råd med en X2 så är AMD bäst på videoencoding också.
Men ska du jämföra en sämre A64 med Intel så är det i princip bara video-encoding som A64 förlorar. Och det är bara en del av videoredigeringen. Så det betyder inte att AMD är långsammare på videoredigering. Bar encodingen.
Men som sagt. Går du upp lite i prisklasser är AMD bäst på i princip allt.

Permalänk
Medlem

Jo, amd ska väl vara bäst på det mesta ... men det finns en stor nackdel med amd: De är för f*n alltid slutsålda eller beställningsvaror med lång leveranstid.
Väntar fortfarande på en San Diego 3700+ socket939, som jag tänkt köpa.