Permalänk
Medlem

Mp3 Hd-spelare som klarar skakning

Funderar främst på iRiver H320 Eller iAudio X5, men klarar de av att hanteras som en bärbar produkt. Dvs kan man springa runt, jogga, jobba, sporta, vart går gränsen för vad man vågar. Skulle föredra at kunna spela innebandy men det blir kanske lite väl?

Är det nån som vet om usb to go på X5 funkar med alla digitalkameror, hörde att iriver inte klarar av canon och sony kameror?

Vad rekomenderas, eller är det bättre att köpa en minnesspelare utan rörliga delar?

Tack

Visa signatur

Vill inte att dagen ska ta slut för imorgon så börjar jag jobba igen

Permalänk
Medlem

en flashminnesbaserad är ju smidigare. det skulle jag rekommendera. funkar ju att cykla och promenera med min M3L men vill inte testa vart gränsen går.

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk

Nu har jag iofs en iPod, men jag kan inte tänka mig att iRiver eller iAudio skulle vara sämre på den punkten. Jag har sprungit omkring etc samtidigt som jag lyssnat på musik och den har aldrig hoppat. Fast varför du ska lyssna på musik när du spelar innebandy låter för mig lite märkligt... Eller är det toppen av social fobi det handlar om?

Permalänk
Medlem

Re: Mp3 Hd-spelare som klarar skakning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av civeba
Skulle föredra at kunna spela innebandy men det blir kanske lite väl?

Du skämtar väl ?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mp3 Hd-spelare som klarar skakning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Du skämtar väl ?

Nej, det tror jag inte han gör.
När jag spelar fotboll har jag min gamla Muvo (flash) med mig under tröjan. Funkar utmärkt. Händer dock att snäckorna hoppar ut
Som någon tidigare sa, en flashminnesbaserad mp3spelare.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mp3 Hd-spelare som klarar skakning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Du skämtar väl ?

Hehe, Anledningen till att jag tog upp innebandy var snarare att det verkade vara en bra tuff aktivitet. En extrem-gräns. Ni får gärna hjälpa mig hitta på en bättre gräns. Åka karusell?, Rea på H&M?

Hur mycket klarar dom av att misshandlas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är väl att dom inte stöts i när dom läser från hårddisken, eller har jag förstått fel om att dom fungerar såhär.
1. man väljer en låt
2. Den skickar låten från hårddisken till ett litet minne
3. låten spelas från det lilla minnet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hd spelare liksom andra produkter med Hd har ett litet ramminne därifrån det spelas. Men läsningen från hårddisken sker kontinuerligt skulle jag tro.

Visa signatur

Permalänk

Min Sony HD1 börjar hacka efter 10-15min löpning ibland. Ibland klarar den en halvtimme, vet inte riktigt var det beror på, håller den alltid i handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Nu har jag iofs en iPod, men jag kan inte tänka mig att iRiver eller iAudio skulle vara sämre på den punkten.

Apple brukade ju hävda att de hade mer än dubbla bufferttiden (runt 20 minuter, beroende på modell och fil) jämfört med andra spelare, och förr var det så men hur det är med det numera har jag inte en susning om.
Men det är väl bara att jämföra specar kan tro

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!