Antec Truepower 430W, duger till dual opteron?

Permalänk
Medlem

Antec Truepower 430W, duger till dual opteron?

Hej. Jag ska köpa ett nytt nätaggregat nu som om en månad ungefär skall användas till en dual opteron server med några scsi-diskar (ska räcka till åtminstone 4 st).

Duger det här nätagget, eller duger det med 380W-varianten till och med? Är det tillräckligt stabilt och pålitligt?

Spec: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=07430

MVH C.

Visa signatur
Permalänk

dagens datorer ligger på 300-400 ca men det gör ju inget om du har ett som ligger på 580-650w för då klarar du ju något år utan att behöva köpa nytt agg

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hade nog satsat på ett Truepower 550w minst.

Sen är det inte speciella agg(speciell kontakt) när man ska köra dual ? Vet att det är så till Xeon maskiner men är osäker på Opteron.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Hade nog satsat på ett Truepower 550w minst.

Sen är det inte speciella agg(speciell kontakt) när man ska köra dual ? Vet att det är så till Xeon maskiner men är osäker på Opteron.

Det var en mycket bra fråga. Måste ta reda på det först... ska nämnligen använda agget i en annan dator först, och sen i opteron om en månad ungefär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, jag använder själv ett Truepower 430W. Den är väldigt tystgående och klarar mina behov bra, som är ganska ringa,

Athlon XP-M 2400+ @ 2200Mhz
NF7-S Rev2.0
En sticka Pc3200 1024MiB
R9800Pro AIW
Två diskar
En optisk läsare.
Och ett gäng fläktar.

Grejen med det agget är att det inte har nån 24-pinnars kontakt. Så du bör nog se dig om efter nåt annat typ OCZ Powerstream 520W och Tagan 480W 2force.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.