Permalänk
Medlem

Det verkar som om många gillar / är intersserade av pixelart här på forumet kanske vore dags för en pixel tävling? Någon som är sugen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Det verkar som om många gillar / är intersserade av pixelart här på forumet kanske vore dags för en pixel tävling? Någon som är sugen?

Bara nån orkar fråga en moderator om det går att få en Pixel-Tävlings tråd klistrad. Det kan ju ta en månad för alla att göra ett hyffsat bidrag. Och under den tiden hinner ju tråden glömmas bort så för de som kämpar tappert i en månad är det ju bra om de får lämna in sitt fina bidrag innan alla glömt bort tråden helt och hållet.

Visa signatur
Permalänk

Det var då några smått otroliga kreationer i den här tråden må jag säga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natas_akryd
Haricots och magoo varkar ju itne ha någon aning om någonting överhuvudtaget

försker du komma med hemmliga budskap "natas_akryd"? natas_akryd = dyrka_satan. (om man vänder på det)

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
försker du komma med hemmliga budskap "natas_akryd"? natas_akryd = dyrka_satan. (om man vänder på det)

Brudarna gillar det

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Medlem

Vore fett om vi pixelanhängare gjorde en plansch och frågar ett tryckeri om dem kan 'sponsra' oss å trycka ut den till dem som bidragit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natas_akryd
Brudarna gillar det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, det verkar finnas intresse. Så jag lägger upp en Pixelart tävling lite senare ikväll. Hoppas alla som skrivit här skapar ett bidrag till tråden!

Skojjig plansh idé! Ska se vad jag kan göra... Kanske någonting elektroniskt om inte annat...

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är om jag tex ska rita en soffa i pixelgrafik, hur gör jag då för att rita armstöden (som inte är kvadratiska) för att få den isometric eller vad det heter. mina rundade saker ser helt konstiga ut. Ska man gå på känsla eller kan man göra på något bra sätt?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
föresten, varför gör ingen spel med denna sorts grafik, skulle bli hur tufft som helst

rätta mig om ajg har fel... men jag har för mig att det finns typ nått sånt här spel där mas strosar runt i en värld med pixelgrafik lr om det var något community. lr så kanske det va nån sån där sida med en massa olika småspel typ... nått va d iaf :P;)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge mer säger jag inte nu.

Nödvändigt att dra upp tråden för det

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Re: Pixel-grafik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viddo
Nu är det så att jag är väldigt intresserad av pixel-grafik, i stil med http://www.lovepixel.idv.tw så jag skulle väldigt gärna ha fler tips! Ös på med allt ni har.

Tack så mycket för länken! Den var ju grymm =P Har blivit intresserade av Pixelart nu! Tack!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Nödvändigt att dra upp tråden för det

Oj då. Nej det var inte rikgtigt därför faktiskt, jag ville se om det fortfarande fanns ett intresse. Det fanns det ju! Så nu har jag dragit igång en tävling. Pixelart blir ju aldrig "föråldrat" så man kan lika gärna använda en gammal tråd...

Jag är nybörjare på forum så jag gör lite fel ibland.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cargo
http://www.pixelfreak.com/v3/b2/ah.html

Haha, fan vad tuff! Blir mer och mer sugen på att börja med pixelgrafik i större skala när man ser sånt här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

pixelgrafik är asskönt asså... verkligen..

den första länken.. vilket arbete asså... shit.. även det där hangarfartyget.

Permalänk
Medlem

Min första pixelbild!
Tog väl 5 timmar att göra

ps. Vet att den inte är helt perfekt, men jag var full på slutet

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

Väldigt fint! Vill du att jag ska lägga med det som ett bidrag i pixel tävlingen? Bra gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Väldigt fint! Vill du att jag ska lägga med det som ett bidrag i pixel tävlingen? Bra gjort

Neeej, jag ska försöka göra ett bidrag till tävlingen såsmåningom, men det blir ett lite större projekt.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

Om jag kommer ihåg rätt så fick du ju ha 3 bidrag....

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]