Permalänk
Medlem

Chieftec Mesh Big Tower, fläktarna...

Hejsan.

Köpte mig ett sådant chassi och undrar om någon annan person har ett sådant som kan säga mig hur jag ska sätta fläktarna för att få ett fint flöde i burken.

2 st 120mm bak

3 st 92mm sidan (för er som inte vet hur det ser ut)

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307669&cks=PRL

tacksam för snabba svar.

Permalänk

92orna inåt och 120orna utåt

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
92orna inåt och 120orna utåt

Jepp så har jag i mitt.

Permalänk

Håller me Kåmputer!

Visa signatur

P4 3.0GHz @ 3.9GHz | 7900GTX
3DMark05: 9066 06: 5723

Permalänk

Iofs så kommer mycket luft från 92mm gå ut genom andra sidan.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så Jag ska byta just dne delen där sladdarna för hårddisken e med plexi... sen sätta ccfl bredvid, men blir till o fixa med sladdarna då så det inte ser för jävligt ut kul i lysa upp o visa? molex o ide sladdar? Men blir mer praktiskt, så all luft inte går direkt ut... kommer ju på fötterna så man fryser oxå -.-

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

alla 92orna är inåt nu men sladdarna räckte inte till fläktkontrollen så hur förlänger man dem? går det att ta något man har hemma? nån sladd eller nått :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bumP
alla 92orna är inåt nu men sladdarna räckte inte till fläktkontrollen så hur förlänger man dem? går det att ta något man har hemma? nån sladd eller nått :S

Gjorde inte mina heller, men det finns förlängningssladdar att köpa kolla på din närmaste datoraffär.

Permalänk

Är det inte fem stycken 92-platser? Tre vid hårddiskarna och två på andra sidan och sen två stycken 120 där bak?

Så är det på mitt CA i alla fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jotunheim
Är det inte fem stycken 92-platser? Tre vid hårddiskarna och två på andra sidan och sen två stycken 120 där bak?

Så är det på mitt CA i alla fall.

Ja. Det finns även plats för en till 92mm i nedre delen av fronten om man tar av gallret.