Bränna 2 filmer på en dvd?

Permalänk

Bränna 2 filmer på en dvd?

Går det bränna två filmer på en dvd å sen köra dvdn i en vanlig dvd-spelare??

Permalänk
Medlem

Kan ju bränna två divx filmer om nu den stationära dvd-läsaren klarar av det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Kan ju bränna två divx filmer om nu den stationära dvd-läsaren klarar av det

Ja den ska klara av det men när jag testade en gång kunde den inte läsa d.
Men det går inte branna 2 filmer i samma format som på en vanlig köpdvd?

Permalänk
Medlem

Tänk på att det skulle innebära att kvaliten minst halverades, och då förstår jag inte vad meningen med det hela skulle vara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Tänk på att det skulle innebära att kvaliten minst halverades, och då förstår jag inte vad meningen med det hela skulle vara.

Varför skulle det göra d?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvo740kungen
Varför skulle det göra d?

Tänk logiskt. Du har en skiva som rymmer 4.7GB. Du har två filmer som ligger på 4.5GB. Hur får du in båda på samma skiva? Jo genom att minska kvalitén eller så kan man köpa DL skivor som däremot kostar mer än två vanliga enlagers skivor. Onoff här i Katrineholm säljer DL skivor för 99kr st och en vanlig enlagers skiva för 15kr om man nu ska köpa bägge löst

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att pojken inte tänker bränna dvdr-filmer utan typ divx eller något annat skit :/.

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DajmN
Kan ju vara så att pojken inte tänker bränna dvdr-filmer utan typ divx eller något annat skit :/.

Jo men nu ville han ha riktigt dvd format om du kollar ett av hans svar

Permalänk
Medlem

Så om man köper DL skivor så kan man fläska in två st IMG filer på 4.5 GB, men hur kommer man ´kunnda välja vilken film man ska se?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Så om man köper DL skivor så kan man fläska in två st IMG filer på 4.5 GB, men hur kommer man ´kunnda välja vilken film man ska se?

Man får antagligen göra en egen meny där man väljer film skulle jag tro. Det borde iaf inte vara omöjligt

Permalänk
Medlem

Har fått för mig att man kan göra en meny med nero, visst är det så?

Visa signatur

"Give and you shall recieve"