SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Tillfällig driftstörning ? ?

Her ett litet problem ( eller stort ) som jag råkade ut för i morse. Har ett möte senare idag så jag skulle starta datorn hemma i morse å bränna en skiva med presentations material så startar inte bill gates skapelse XP . Det går fint fram till men ser loggan Windows XP men den blåa stapeln som grunkar fram å tillbaka. Sen låser den sig på mitten ungefär. Startade om efter att den fått stå utan stöm i nån minut , men likadant igen. Provade att låta datorn stå en stund i detta läga men inget händer , den jobbar inte ens. Nån som vet vad problemet är ? ? Eller råkat ut för samma sak kanske ? KAn det vara så illa att Mr HD har gett upp ? Den funkade ju som en månsken vid en sjö i gårkväll innan jag stängde av den

Visa signatur

Coolermaster Elite 120 med Gigabyte E350N
Coolermaster Stacker AMD Athlon 4400
Dator 3+ En himla massa gamla macar

Permalänk

Har du försökt att starta upp i felsäkert läge?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Har du försökt att starta upp i felsäkert läge?

ja då , samma sak. plockade ut hd kabbinettet för en två timmar sedan. å åkte till en data firma å kollade upp hdsarna. hittade lite virus som vi tog bort å jag åkte hem igen i förhoppningen att det skulle fungera. men inte då . så jag tog juren vid hornen å rensade ut datorn på allt vad kort heter å startade , å ser man på den startade. efter att monterar alla kort ett efter ett så hittade jag felet , jag har ett promise kontroller kort som krånglar. på ide bus 1 har jag en hd å på ide bus 2 en brännare. när jag har brännaren i så vill datorn inte starta , så nånting är fel där . kanske kabeln , eller bränaren eller bus 2 på kortet . men som sagt det funkade fint till i går kväll. å funkar fint nu med (utan sladd till bus 2 på kortet)

Visa signatur

Coolermaster Elite 120 med Gigabyte E350N
Coolermaster Stacker AMD Athlon 4400
Dator 3+ En himla massa gamla macar