Catalyst AGP inställningar.

Permalänk
Medlem

Catalyst AGP inställningar.

Jag kör med de senaste Catalyst drivisarna till mitt graffe.
När jag går in på: egenskaper för bildskärm/avancerat/smartgart(tm)
där kan man ställa in AGP hastighet den aktuella AGP hastigheten står nu på: OFF. När jag drar upp den till 8X så vill datorn boota om, efter jag har gjort det och går in och kollar igen så står den ändå på OFF?

Jag fattar igentligen inte varför dessa inställningar finns eftersom man kan ändra detta i BIOS, där jag förövrigt har valt AGP X8 redan, kan det vara därför jag inte kan ställa in det här?

Är det rent utav till för folk som kanske inte vågar gå in och pilla i BIOS så kan de göra det i XP istället? om det är så varför står den då på OFF istället för X8 som jag har i BIOS?

Visa signatur
Permalänk

Hade samma problem tidigare med mitt graffekort, i mitt fall visade det sig att jag saknade via drivisar till mitt mobo, vilket gjorde att jag inte kunde ändra agp hastigheten i smartguard. Kankse kan vara värt att kolla om det är något sådant som saknas för dig med?

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort/chipset?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10
Ta ner de där och installera. Ljuddrivisar behövs ej om du inte använder det inbyggda, och IDE-drivisarna har vissa haft problem med, dock ej jag själv.

Permalänk
Medlem

Så ja, nu funkar det!!! Tackar!
Bara en fråga, tror ni detta gör nån skillnad på prestandan?

Visa signatur
Permalänk

ja de gör skillnad

Permalänk
Medlem

Jo!!! det blev faktisk ganska så stor skillnad, jag höjde mina 3dmark05 poäng med ca 700 poäng. Jag har nu undrat ett tag varför mitt Radeon X800XT inte har prestrerat så bra som väntat, och nu vet jag varför.

Visa signatur