Permalänk
Medlem

Rivatuner och X850XT

Hejsan alla SweC'are

Är de möjligt att se tempraturen, clocka och ställa in fläkthastighet till X850XT i Rivatuner?

För jag kan inte ha Ati tools installerat då de gör så att Graffet ger ifrån sig ett högfrekvent tjut =/

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet är Rivatuner bara till nVidia kort. RT ger riktigt konstiga värden om det installeras med ett ATi kort isittandes. Testade själv med mitt 9600. Installera ATi Catalyst Control Center, där kan man väll både klocka och kolla temp tror jag. Finns på hemsidan bland drivarna.

Permalänk
Medlem

Re: Rivatuner och X850XT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Hejsan alla SweC'are

Är de möjligt att se tempraturen, clocka och ställa in fläkthastighet till X850XT i Rivatuner?

För jag kan inte ha Ati tools installerat då de gör så att Graffet ger ifrån sig ett högfrekvent tjut =/

Du kan se temperaturen och klocka, men inte ställa fläkthastigheten..

OT: Hur länkar man med text som du har gjort i din signatur?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Rivatuner och X850XT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Du kan se temperaturen och klocka, men inte ställa fläkthastigheten..

OT: Hur länkar man med text som du har gjort i din signatur?

ok, får testa de sen då

Jag skickar ett PM

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Re: Rivatuner och X850XT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep

Kör med ATI Tool 0.24. Sen bockar du i "Do not change PWN base frequency" under "Fan control" så slipper du det där tjutandet. Du kanske måste reboota innan du märker att det är borta.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Rivatuner och X850XT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Kör med ATI Tool 0.24. Sen bockar du i "Do not change PWN base frequency" under "Fan control" så slipper du det där tjutandet. Du kanske måste reboota innan du märker att det är borta.

ok, fast nu har jag redan laddat hem Rivatuner och de funkar kanon Men tack iallfall

Visa signatur

If in doubt, flat out!