World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta de flesta shamaner i 1on1, men å andra sidan finns det ingen klass jag inte brukar ta i 1on1... men då är det alltså "rättvisa" fajter, där man möts och börjar när båda är redo och visar med emotes t. ex. (jag är paladin)

Permalänk
Medlem

Vad har du för vapen downup?

Permalänk

Hur fixar man plugins... typ som kordinater på mappen os.v. pm:a mig för svar:D

Tack på förhand/Lon

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som har en länk till sidan där reglerna för världsbossarna finns? Vad man inte får göra osv på en pvp/pve server. Såg den för ett tag sen men hittar inte igen.

Permalänk
Medlem

ah gött, vår guild går ner i MC utan hjälp från outsiders för första gången, massor med spelare som aldrig varit där osv, tom lvl 59's
men tjoff, luci mag nere på första försöket, vi går till gehennas, whipar en gång på vägen, whipar 2 gånger på gehhenas och sen får vi ner han/hon med, tog ca 5 timmar var ett trevligt run

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Börjar få tur :/

3e epic på någon vecka
Skulle ju bara dit o farma lite pengar.. så sappar jag en mage. dödar ena.. sen dödar jag den andra och hon droppar
http://img109.imageshack.us/img109/2809/hammer6mk.jpg

Hade faktiskt tur att ingen ninjade min sappade.. eftersom det var en jädrans massa folk i Tyrshand..

Fick en glowing brightwood staff där förut såld för 600g

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

vi skulle ta azugeros, var superlätt på 40% när 3 horde guilder jumpar oss

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Fick en glowing brightwood staff där förut såld för 600g

Vart ligger det stället?
Vill gärna ha tips på bra ställen utöver WPL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Vart ligger det stället?
Vill gärna ha tips på bra ställen utöver WPL.

eastern plaguelands söder om lights hope chapel

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
vi skulle ta azugeros, var superlätt på 40% när 3 horde guilder jumpar oss

Så är det alltid på Stormscale, vi har haft exakt samma problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Så är det alltid på Stormscale, vi har haft exakt samma problem

Ville ni raida utomhusbossar ostört kanske inte en PvP-server var det rätta valet för er

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Hearthglen antar jag? Hur fan tar du dig förbi sentinels? Omöjligt även med sprint, vanish OCH preperation ffs!

vad finns i hearthglen?har varit där igår..såg nån ?? lvl highlord inne i stora huset

och jag tog Araj the Summoner (61 lvl elite) igår.inte illa för grupp med 60 60 56 54 53 (jag var 53)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
vad finns i hearthglen?har varit där igår..såg nån ?? lvl highlord inne i stora huset

och jag tog Araj the Summoner (61 lvl elite) igår.inte illa för grupp med 60 60 56 54 53 (jag var 53)

highlord är 63elite och du ska "rädda" honom i ett quest

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Kan tilläggas att Shaman vs Paladin 1 on 1 är ganska jämnt.
MEN.... Paladinen skall ju vara mer gruppspelande och mer deffensiv så VARFÖR är vi då sämre i grupp än vad shamans är kan man fråga sig.
Shamans har MASSOR av bra saker som en grupp tjänar på... en Paladin har igentligen ingenting förutom några buffs och healing. Dessutom är Paladinernas healing sämre än shamans. 1.5 eller 4.5 sekunders castime. den på 1.5 ger så lite healing att det knappast räddar någon.

EDIT:
Kom på en annan jämförelse....Selfress vs DI lol....går det ens att jämföra?
Paladinen måste hitta en resser i allt kaos...se till att denne står utanför aggrorangen.. kasta DI och själv dö, sen måste resten av de levande dö snabbt som satan så inte ressern tar aggro när 30 sekunder har förflutit.
En shaman slåss till sista blodsdroppen....dör och ressar sig.
Aliancerna måste alltså bestämma sig INNAN dom whipat om dom skall whipa eller inte. Tack blizzard......

Ehh... Paladins har "Några buffs och heals!!!11 :(( ". Det har shaman med, så sluta wajna, vi har våra totems + healing, that's it.

Reincarnation(selfress), har 1h cooldown utan talents, med talents, 40min. Så den går inte att köra hela tiden.

Alltså, jag har inte heller på något sätt sagt att jag är fett grym och ni är fett dåliga eller dylikt. Tycker bara att det är sånt jävla liv om shamaner hela tiden. Om ni nu vill nerfa oss, kom med bra förslag och skrik inte bara "NURF!!! SHAMANS OVERPOWERED!!! WOOT"..... Förresten har väl paladins 2 sköldar? Eller någon kanske är med talents, men jag har iaf mött en jävel med två sköldar.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Ville ni raida utomhusbossar ostört kanske inte en PvP-server var det rätta valet för er

Men, det vet jag. Det värsta var att dom väntade tills vi hade 20% kvar sen hoppade alla på oss. Vi trodde dom respekterade att vi tog bossen. Men nej då. Tycker bara det är ytterst fegt, men så klart det är ju Horde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Ehh... Paladins har "Några buffs och heals!!!11 :(( ". Det har shaman med, så sluta wajna, vi har våra totems + healing, that's it.

Reincarnation(selfress), har 1h cooldown utan talents, med talents, 40min. Så den går inte att köra hela tiden.

Alltså, jag har inte heller på något sätt sagt att jag är fett grym och ni är fett dåliga eller dylikt. Tycker bara att det är sånt jävla liv om shamaner hela tiden. Om ni nu vill nerfa oss, kom med bra förslag och skrik inte bara "NURF!!! SHAMANS OVERPOWERED!!! WOOT"..... Förresten har väl paladins 2 sköldar? Eller någon kanske är med talents, men jag har iaf mött en jävel med två sköldar.

Det är ingen här som har skrikig "NURF!!! SHAMANS OVERPOWERD!! WOOT!!" ^^

Dom har en sköld som gör dom helt odödliga i x antal sec, men dom kan nästan inte göra något annat än att springa eller använda HS när den är på. Sen har dom ett sköld som bara gör dom immuna mot fysisk skada.

DL går inte heller använda hela tiden..

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Paladins har 2 sorters sköldar som kan användas direkt efter varandra

Blessing of protection:
Gör dig immun mot fysiska attacker (magier skadar dig alltså fortfarande)
Dessvärre kan man inte slåss sålänge skölden vara så denna är endast anv. mot melee klasser när man behöver hela sig. För vi kan ju inte kuta iväg direkt....

Divine shield:
aka "Bubblan", odödlig under 12 sekunder. Attack speed minskad med 50%. Tyvärr ger denna skölden en gyllene chans för motståndarna att hela sig med, så denna skölden är ingen uber-skill vi har.

Shamaner 1vs1 är inte alls omöjliga på långa vägar. Utan er mana är ni om möjligt ännu sämre än paladins (plate vs mail= paladin äger sönder shaman)
Vad som stör mig är att ni inte har en svaghet (förutom manapoolen); ni har ranged, kan tåla rätt mycket melee, har travelform (eller vad det nu kallas). Ni kan ju anpassa er till allt. Kan samma sak sägas om en paladin? Inser ni hur många styrkor ni har egentligen? Och ja en liten nerf välkomnas.

Dessutom, vill gärna se att vår (paladins) holy wrath skulle fungera på humanoids med. Den är inte instant, kostar mycket mana och ger hyffsad skada. Då, och kanske då skulle folk eventuellt rygga till när dom ser 4 paladins som springer i AV. Nu skrattar dom bara

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoKtava
Någon som har en länk till sidan där reglerna för världsbossarna finns? Vad man inte får göra osv på en pvp/pve server. Såg den för ett tag sen men hittar inte igen.

Kazzak på pvp server:

Horde får inte förstöra för horde, samma för alliance, grupper som inte är raid grupper får inte förstöra raider oavsett fraktion. Om en raid redan är där och dödar som är alliance, får en horde raid förstöra den, men inte en grupp på säg 5 pers. En GM måste vara där att se med egna ögon för att det ska bli några varningar osv, kasst som fan.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Såg att Blizzard tänker göra en bra förbättring för Alchemy;

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Citat:

As Sylvan stated, we do plan to make a change to the way the alchemy created flasks work so that their effects persist for the full duration of time, regardless of whether or not a character dies while under its influence. This should make it more desirable for players to gather the ingredients necessary to produce various flasks for both themselves and others.

Visserligen bara flasks, men det är iaf något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Kazzak på pvp server:

Horde får inte förstöra för horde, samma för alliance, grupper som inte är raid grupper får inte förstöra raider oavsett fraktion. Om en raid redan är där och dödar som är alliance, får en horde raid förstöra den, men inte en grupp på säg 5 pers. En GM måste vara där att se med egna ögon för att det ska bli några varningar osv, kasst som fan.

Aldrig hört talats om några sådana regler?

Om ni inte vill ha PvP varför spelar ni då på en PvPservern.

Om en raid med alli's kommer och det är 5 hordes som ser dem, får inte horde attackera dem då?
Varesig de attackerar en mob eller inte?

Permalänk
Medlem

YES!
Efter fyra runs i SFK med en lv52 druid och lv50 präst droppade äntligen vad vi var ute efter!
http://thottbot.org/?i=8124

(innan ni skrattar, det är en rp-server och lampor är riktigt välkomna på gatorna)

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
YES!
Efter fyra runs i SFK med en lv52 druid och lv50 präst droppade äntligen vad vi var ute efter!
http://thottbot.org/?i=8124

(innan ni skrattar, det är en rp-server och lampor är riktigt välkomna på gatorna)

RP is the shit:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Vad är det med Strat Scarlet 5man? Fick 3 tells igår från random om jag ville gå med (är rogue).

Permalänk
Citat:

Börjar få tur :/

3e epic på någon vecka
Skulle ju bara dit o farma lite pengar.. så sappar jag en mage. dödar ena.. sen dödar jag den andra och hon droppar
http://img109.imageshack.us/img109/2809/hammer6mk.jpg

Hade faktiskt tur att ingen ninjade min sappade.. eftersom det var en jädrans massa folk i Tyrshand..

Droppen genereras väl först när du dödar i alla fall, inte säkert att någon annan fått samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Paladins har 2 sorters sköldar som kan användas direkt efter varandra

Blessing of protection:
Gör dig immun mot fysiska attacker (magier skadar dig alltså fortfarande)
Dessvärre kan man inte slåss sålänge skölden vara så denna är endast anv. mot melee klasser när man behöver hela sig. För vi kan ju inte kuta iväg direkt....

Divine shield:
aka "Bubblan", odödlig under 12 sekunder. Attack speed minskad med 50%. Tyvärr ger denna skölden en gyllene chans för motståndarna att hela sig med, så denna skölden är ingen uber-skill vi har.

Shamaner 1vs1 är inte alls omöjliga på långa vägar. Utan er mana är ni om möjligt ännu sämre än paladins (plate vs mail= paladin äger sönder shaman)
Vad som stör mig är att ni inte har en svaghet (förutom manapoolen); ni har ranged, kan tåla rätt mycket melee, har travelform (eller vad det nu kallas). Ni kan ju anpassa er till allt. Kan samma sak sägas om en paladin? Inser ni hur många styrkor ni har egentligen? Och ja en liten nerf välkomnas.

Dessutom, vill gärna se att vår (paladins) holy wrath skulle fungera på humanoids med. Den är inte instant, kostar mycket mana och ger hyffsad skada. Då, och kanske då skulle folk eventuellt rygga till när dom ser 4 paladins som springer i AV. Nu skrattar dom bara

Mot shamaner har paladins bara en sköld, divine shield. Eftersom att en shaman bara purgar blessing of prot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Vad har du för vapen downup?

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17071
+
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=5267

------------------------

Kan någon förklara lite vad RP innebär? är det inte samma som PvE/PvP?

Permalänk
Medlem

Ngn som vet hur man "knopar ihop/kan tanka hem" ett macro som gör att man lägger en hamstring direkt efter en charge som warrior?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

tror inte du kan kasta 2 eller fler saker i samma macro.. Blizz har tagit bort detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17071
+
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=5267

------------------------

Kan någon förklara lite vad RP innebär? är det inte samma som PvE/PvP?

på roleplay server så lever man sig in i sin karaktär, etc. pvpn fungerar som pve servrar.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc