hur blir man bättre på cs

Permalänk
Avstängd

hur blir man bättre på cs

Hur blir man bättre på cs? Jag har inte sett några guider eller någonting om tips och trix på hur man kan bli en bättre spelare på såna spel som cs, har ni några förslag på var man kan leta?

Permalänk
Medlem

Spela bara, spela spela spela.

Permalänk
Medlem

Att kunna lära sig av misstag ger ju iaf en bra grund.

Permalänk
Medlem

bottar ? Om du orkar såattsäga.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

avinstallerar det.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

bort med cs in med bf2!!

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
avinstallerar det.

Faktist ^^

Edit: Spela extremt jävla mycket hela tiden o skillen upnåd dig ska

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Även fast jag hatar cs och cs-spelare men jag tycker ändå att folk som inte hör hemma här ska sluta spamma massor med onödiga saker..

Permalänk
Medlem

Träning ger färdighet .. sitt inte bara och träna med ETT vapen ... utan träna så att du kan döda med allt... t.om Glocken

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Även fast jag hatar cs och cs-spelare men jag tycker ändå att folk som inte hör hemma här ska sluta spamma massor med onödiga saker..

varför hatar du counter strike för? Tidernas bästa mod. Inget ont om modden counterstrike. Sen att helt grejen har blivit överexploiterat och communityt runt "CS" har blivit helt hemska är en annan sak. Men hata inte counterstrike. Det är en bra mod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
varför hatar du counter strike för? Tidernas bästa mod. Inget ont om modden counterstrike. Sen att helt grejen har blivit överexploiterat och communityt runt "CS" har blivit helt hemska är en annan sak. Men hata inte counterstrike. Det är en bra mod.

Bäst går att diskutera, men populärast är den nog.

I vilket fall så är det som tidigare personer sagt i sina inlägg som gäller. Det är bara att sita och nöta, nöta, nöta & nöta. "Det finns inga genvägar till framgång" - Det där var t.o.m djupt för mig, ska nog lägga mig och sova ett par timmar så jag kommer tillbaka till normal hjärnaktivitet

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

vadå skulle det finnas guider till cs?

hur man blir bättre?

eh , ja du kan ju börja med att försöka skjuta mot huvudet som du nog brukar göra..

Permalänk
Medlem

Kolla runt lite på counter-strike.nu, borde finnas något där...

Permalänk
Medlem

Tänk ordentligt.
Använd sunt förnuft? Kommer det en granat flygandes runt hörnet betyder det antagligen att det står en fiende där å då behöver du ju inte springa dit med kniven framme.

osv

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

Försäk vara så oberäknerlig som möjligt. Ha inte för brottom men ta tillfället att döda när det bjuds, dvs. kastar nån en flash mot dig och du inte riktigt blir flashad så rusha han som kastade i stället för att sitta kvar för det är det han tror att du gör. Om " flashkastaren " såg vart du befann dig när han kastade så kanske han även drar en slutsats om vart du sitter och väntar på att få tillbaka synen,vilket inte är särskillt svårt att lista ut. Byt då gömmställe snabbt om det finns något lätt tillgängligt. Allt hänger på att överlista dina motspelare. Sen måste du ju självklart ha lite talang och kunna aima osv. Vissa kan inte blir bra på cs hur mycket de än spelar, vissa är redan helt okej i början och slipas sen till vassare. Blir du inte bättere och bättere med tiden så kan du lika gärna lägga ned...

Edit: Vid Public och match så tillämpar man två helt olika typer av spelande. Men grundtänkandet är ändå detsamma.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Re: hur blir man bättre på cs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killeralpha
Hur blir man bättre på cs?

Spela mycket, ofta, regelbundet. Spela mot folk som är bättre än dej själv. Spela inte bara "Public", spela pcw så får du möta folk som är lite bättre. Om du inte har kompisar som spelar som du kan spela med, sök efter "mix" och spela med andra som behöver en extra spelare. Lycka till!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk

Eller så Laddar du ner fusk , wh och aimbot
gå in på svenska servar och då "äger du"

men som sagt Träna träna träna och träna.

finns ett altenativ oxå med tankte på CS har funnits väldigt länge så finns det Oändligt mycket bra spelare.
Gör som jag följ en trend som har kommit BF2.
Börjar blivit mycket bättre än vissa spelare på servern och jag fick spelet i Måndags

Permalänk
Medlem

asså är det så svårt att veta hur man blir bättre på cs?
Du bara spelar och spelar så lär du dig hur du ska hantera vapen o.s.v.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns några guider på www.fragbite.se, sök lite i deras forum.

Permalänk
Medlem

Spela mot folk som är bra, sen spectatar du dom när du har dött och kollar hur dom rör sig, siktar osv.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

För många år sedan var jag med i en klan som var ganska framgångsrik. Efter vi spelat tillsammans i många månader så började jag en utbildning och helt plötsligt förlorade jag 6-8 timmar speltid per dag. Efter en månads tid var jag hopplöst bakom de andra. Jag valde själv att dra mig tillbaka och enbart spela public, för att göra reklam för klanen.

Träningsschemat såg ut ungefär så här;
Måndag = Spelade 12-16 timmar, varav hälften public
Tisdag = Se måndag
Onsdag = Se tisdag
Torsdag = Se onsdag
Fredag = Spelade 6-8 timmar, festade för att rensa skallen
Lördag = Se torsdag, ev det senare inslaget av fredagen
Söndag = Se torsdag

Idag spelar jag ingenting, men mina gamla klanvänner har det gått bra för. Sist jag kikade drev de ett aktiebolag runt spelandet. Jag skulle nog inte, i vuxen ålder, välja att ha ett sådant liv igen, även om jag hade jävligt kul då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
För många år sedan var jag med i en klan som var ganska framgångsrik. Efter vi spelat tillsammans i många månader så började jag en utbildning och helt plötsligt förlorade jag 6-8 timmar speltid per dag. Efter en månads tid var jag hopplöst bakom de andra. Jag valde själv att dra mig tillbaka och enbart spela public, för att göra reklam för klanen.

Träningsschemat såg ut ungefär så här;
Måndag = Spelade 12-16 timmar, varav hälften public
Tisdag = Se måndag
Onsdag = Se tisdag
Torsdag = Se onsdag
Fredag = Spelade 6-8 timmar, festade för att rensa skallen
Lördag = Se torsdag, ev det senare inslaget av fredagen
Söndag = Se torsdag

Idag spelar jag ingenting, men mina gamla klanvänner har det gått bra för. Sist jag kikade drev de ett aktiebolag runt spelandet. Jag skulle nog inte, i vuxen ålder, välja att ha ett sådant liv igen, även om jag hade jävligt kul då.

Får man fråga vad klanen hette/heter?

Och för att svara på trådskaparens fråga;
Spela som sagt mot folk som är bättre än dig själv och....spela tills du blir bättre!

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

På den tiden hette vi [4FW] (Four Finger Wu) men numera heter många utav de jag spelade med istället Begrip-Gaming.

Hoppla, de ligger visst 1a i världsrankingen.
http://cs.nordicgamers.se/?news=1&action=more&id=12181

Man kanske skulle fortsatt spela ändå?

Permalänk
Avstängd

Lär dig använda glocken bra, den vinner du mycket på (seriös)

Permalänk
Medlem

Det säger väl sig självt hur man blir bra? Ta ett exempel! Hur blir man bra på fotboll inte genom att sitta o titta på tv i din slitna 60 tals soffa! utan att träna träna träna! samma gäller Cs Träna träna träna! dra med ett par kompisar på en egen creatad server lr mot bottar och lira!

Visa signatur

BOOMM HEADSHOT!!!

Permalänk

Gå ut och köp en kebab.

Utan lök.

Permalänk
Medlem

måste hålla me schnucky.... thoose things are killers

ne men seriöst spela mycket och ifall det går försök fixa lite adrenalin på apoteket

Permalänk
Medlem

Det är som flera redan sagt bara att spela, spela, spela och spela lite till. För vissa går det fort att bli bra medans andra måste lägga ner mycket tid på det. Jag har spelat Q3 väldigt länge och var under en period rätt bra. Men då var det också så att jag la 4-8 timmar per dag på det. Jag tyckte det var grymt kul och spelade så fort jag fick chansen. Efter ett tag kommer man till en "peak" och förbättras inte så mycket. Det som gäller då är att inte ge upp. Man ska spela vidare även om man känner att man inte utvecklas så mycket. För förr eller senare så tar man sig över "peaken" och börjar klättra uppåt igen. Sen är det inte helt fel att ta pauser från spelet. Man måste hela tiden tycka att det är kul för att kunna utvecklas som spelare.

Sen är det även bra att kolla mycket på hur andra spelar. Inte bara att ladda ner coola videos med en massa häftiga effekter. Hitta filmer med spelare som visar upp bra spel.

Fast det är ju så att alla inte "kan" bli så bra som dom önskar. Konstigt vore det annars. Vissa når sin peak och klättrar inte särskilt mycket högre.

Lycka till!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Nöta nöta nöta nöta 2on2 gathers public csdm nöta nöta nöta finns inga genvägar. Kolla på demos av kända lag eller bra matcher och kolla tacs och hur dom brukar stå sen är det bara nöta nöta nöta Synd att jag inte hinner med allt nötandet..

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag egenltigen vill uppmuntra någon att kasta bort sitt liv på cs, men hur som helst. När jag spelade mycket cs och var som bäst så försökte jag alltid få kvalitet före kvantitet. Att sitta utan lurar och slöspela i 10 timmar gav inget. Man blev bara seg och tappa känslan. Men ett par timmar med hörlurar, hög koncentration, mycket taktik och tänkande gav massor. Spela in demos när du spelar och ägna mycket tid till att titta på dessa. Gå igenom hur du rör dig. Tänk dig in i motståndarens roll, är du lätt beräknelig? varför dog du? vad gjorde du för fel? osv osv. Elitidrottare lägger ner massor med tid på att analysera sin träning och det samma gäller om man ska vara en elit cs-spelare.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | ASUS 7800GTX & Zalman Fatal1ty FS-V7 | Asus A8N-E | Corsair TWINX 2048MB | Raptor 74GB | Samsung 250GB | Tagan 530W Easyconnect | AcoustiCase AC C6607B | X-Fi Xtreme Music | Dell 2405FPW