Permalänk
Medlem

Mobilen e konstig....

Fick pappas mobil idag, en Nokia 6630. Jag satte i mitt GSM comviq kontantkort i den o allt funkade, men det är en j*vligt störande sak som e fel! Mobilen byter hela tiden mellan 2G (heter det så?) och 3G! Den typ byter operatör till "3G Sweden" hela tiden, sen byter den tillbaka till gsm med comviq. När den är i 3G så har jag inget nät, jag kan inte ringa eller ta emot eller skicka sms. Nån som vet varför det blir såhär? Är det för att telefonen är 3G telefon, och mitt kort är vanligt GSM? Om man byter till 3G kort blir det bra då? Farsan hade 3G med comviq i den, fungerade perfekt.

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk
Medlem
Permalänk

har hört att ett 2G-kort (comviq) inte ska fungera bra i en 3G telefon! Testa du att ringa comviq o beställa ett 3G comviq konant!!!!!!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

gå in till närmaste butik som kan byta ut kortet åt dig, t.ex Expert. Vet inte hur många 2G kort jag har fått göra om pga. detta problemet.. Du ska få ut ett nytt kort direkt i butiken utan några kostnader.