Undrar ärligt talat vad BBB sysslar med…
I torsdags förra veckan slutade våra telefoner att fungera helt plötsligt, utan att vi gjort något. Så jag provade att dra ut mellanproppen för bredbandet, och då funkar telefonerna igen. Sätter jag i mellanproppen igen, tutar det bara upptaget i telefonerna och det går inte att ringa ut, eller ringa hit. Så jag ringer BBB och de ber mig byta ut mellanpropp och telefonkabel, så jag provar fem olika mellanproppar och två olika kablar – men inget hjälper.
Ringer tillbaka till BBB, som säger att de ska lägga in ett ärende om att kolla min telestation ifall det är något fel där. Om de inte hittar något fel, ska de skicka ett nytt modem till mig.
Så jag ringer i lördags igen och kollar om något modem har skickats, och jag får beskedet om att ett nytt modem är på väg till mig, det hade skickats i fredags. Jag får beskedet att jag ska ha mitt nya modem på måndag (läs: idag) eller på tisdag (läs: imorgon). Inget modem kom idag, så jag ringer upp för att kolla om kollinummer så jag kan spåra paketet. Döm till min förvåning, då jag får beskedet om att något modem inte alls har skickats till mig!
Tydligen så är det bara inlagt som ärende, och teknikerna ska undersöka min telestation först_innan_de skickar något modem. Vilket lär betyda att jag får vänta minst ett par dagar till innan jag får nytt besked…
Förstår ärligt talat inte vad BBB sysslar med, verkar som att killen på supporten jag pratade med i lördags bara slängde ut sig att ett modem var skickat till mig, för att avsluta samtalet eller nåt…
Orka vänta på att få ett riktigt besked...