World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

hur mycket kostar det i månaden min kompis säger att det kostar 500kr
är ha blåst som f*blixtar dunder jävulen och så eller är han dum endå

Visa signatur

Don Vito 4 ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davah92
hur mycket kostar det i månaden min kompis säger att det kostar 500kr
är ha blåst som f*blixtar dunder jävulen och så eller är han dum endå

Ca 100kr i månaden.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jag har ändrat inställning.. eller ändrat och ändrat.. Tidigare spelade jag som alliance på Skullcrusher, nu spelar jag som horde på Burning Legion. Alliance här är bland de fegaste jag varit med om. Okej, det är hillsbrad.. ett av de mysigaste ganking-paradisen, men ändå.

Är bara lvl 24, och man står och slåss mot en mob. Sen ser jag en "??" dwarf börjar springa mot mig. Jag flyr. Sen dyker det upp några fler "??" och hjälper dvärgen. Jag dör. Detta händer _hela tiden_ (men inte alltid samma ras då *duh*). När jag var lowbie som alliance fick man i alla fall vara lite ifred bortsett från de runt samma level. Det jag undrar bara är vilken glädje man få ut av det? Döda lowbies är inte kul alls, man slösar bara tid, enligt mig själv.

Djup suck. Nog för att det är PvP-sever, men de får ju inte ens några honor points av mig.

tro inte att inte horde gör exakt samma sak

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
ni har mana tide totem

Du kanske missade att man måste lägga 31 points i restoration för att få den...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jag har ändrat inställning.. eller ändrat och ändrat.. Tidigare spelade jag som alliance på Skullcrusher, nu spelar jag som horde på Burning Legion. Alliance här är bland de fegaste jag varit med om. Okej, det är hillsbrad.. ett av de mysigaste ganking-paradisen, men ändå.

Är bara lvl 24, och man står och slåss mot en mob. Sen ser jag en "??" dwarf börjar springa mot mig. Jag flyr. Sen dyker det upp några fler "??" och hjälper dvärgen. Jag dör. Detta händer _hela tiden_ (men inte alltid samma ras då *duh*). När jag var lowbie som alliance fick man i alla fall vara lite ifred bortsett från de runt samma level. Det jag undrar bara är vilken glädje man få ut av det? Döda lowbies är inte kul alls, man slösar bara tid, enligt mig själv.

Djup suck. Nog för att det är PvP-sever, men de får ju inte ens några honor points av mig.

Skaffa ett macro för /congratulate och tokspamma det på alla som gör det, iaf ganska kul
Den första som dödade mig var en NE Rogue (givetvis omöjligt för mig att göra något, 1 ambush) när jag satt och drack, gg, ska fireblast-one-shot spränga varenda rogue jag ser sen om jag orkar fixa lvl 60 för tredje gången >_<.

Speciellt rogues är störande, för dom har ingen som helst risk att bli upptäkta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jag har ändrat inställning.. eller ändrat och ändrat.. Tidigare spelade jag som alliance på Skullcrusher, nu spelar jag som horde på Burning Legion. Alliance här är bland de fegaste jag varit med om. Okej, det är hillsbrad.. ett av de mysigaste ganking-paradisen, men ändå.

Är bara lvl 24, och man står och slåss mot en mob. Sen ser jag en "??" dwarf börjar springa mot mig. Jag flyr. Sen dyker det upp några fler "??" och hjälper dvärgen. Jag dör. Detta händer _hela tiden_ (men inte alltid samma ras då *duh*). När jag var lowbie som alliance fick man i alla fall vara lite ifred bortsett från de runt samma level. Det jag undrar bara är vilken glädje man få ut av det? Döda lowbies är inte kul alls, man slösar bara tid, enligt mig själv.

Djup suck. Nog för att det är PvP-sever, men de får ju inte ens några honor points av mig.

HAHAH är du warlock?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
därför uppfanns RP server;)

Mnjaaaa.. PvE server isåfall.

han kanske inte vill "leka" Gortagh the warlock?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Du kanske missade att man måste lägga 31 points i restoration för att få den...

ofta det inte finns restoration shamans i MC?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
HAHAH är du warlock?

HAHAH är du en som inte klarar av utmaningar där du faktiskt kan förlora?
(dvs noob-rogue som sitter i hillsbrad 24/7 och gankar clothusers)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jag har ändrat inställning.. eller ändrat och ändrat.. Tidigare spelade jag som alliance på Skullcrusher, nu spelar jag som horde på Burning Legion. Alliance här är bland de fegaste jag varit med om. Okej, det är hillsbrad.. ett av de mysigaste ganking-paradisen, men ändå.

Är bara lvl 24, och man står och slåss mot en mob. Sen ser jag en "??" dwarf börjar springa mot mig. Jag flyr. Sen dyker det upp några fler "??" och hjälper dvärgen. Jag dör. Detta händer _hela tiden_ (men inte alltid samma ras då *duh*). När jag var lowbie som alliance fick man i alla fall vara lite ifred bortsett från de runt samma level. Det jag undrar bara är vilken glädje man få ut av det? Döda lowbies är inte kul alls, man slösar bara tid, enligt mig själv.

Djup suck. Nog för att det är PvP-sever, men de får ju inte ens några honor points av mig.

Verkligen så att det _inte_ händer att horde gör likadant. Bara för att du varit alliance och sluppit att blivit gankad av massa högre lvls så betyder ju inte det att horde inte gör så, på din server, på alla servrar. Ganska fånigt att säga att ena sidan är fega, båda är lika fega/ofega i såna fall ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Bevis på att alliance är easy mode.

Jo det är ju alliance fel att blizzard "gör" buggar, yeah right

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ofta det inte finns restoration shamans i MC?

Precis.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha förslag på hur man stoppar en "mount+shamanspåmarken"-storming.

Alltså ~20st mountar, ~5 shamans springer fram och sätter ut massor av totems, varav ~5st slowtotems. Sen kutar dom raka vägen runt våran bunker och hoppar in bakvägen. Att slå ner alla totems är rätt lönlöst, eftersom alla redan har den där 5sec sloweffecten. AOE, visst, i 3sec innan dom är inne i bunkern som 3sec senare är full med slow-totems/aoe-totems vilket gör det nästintil omöjligt att storma stället :<

Booorde finnas något sätt att stoppa detta

edit: Och hur ska alliance ens kunna göra en hälften så bra storming? Slow-totems precis överallt =( Hoppas dom gör paladins riktigt bra nu efter patchen, att säga att dom är defenciva funkar kanske i PVE, men i pvp är DMG/aoe=defence.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Vill gärna ha förslag på hur man stoppar en "mount+shamanspåmarken"-storming.

Alltså ~20st mountar, ~5 shamans springer fram och sätter ut massor av totems, varav ~5st slowtotems. Sen kutar dom raka vägen runt våran bunker och hoppar in bakvägen. Att slå ner alla totems är rätt lönlöst, eftersom alla redan har den där 5sec sloweffecten. AOE, visst, i 3sec innan dom är inne i bunkern som 3sec senare är full med slow-totems/aoe-totems vilket gör det nästintil omöjligt att storma stället :<

Booorde finnas något sätt att stoppa detta

edit: Och hur ska alliance ens kunna göra en hälften så bra storming? Slow-totems precis överallt =( Hoppas dom gör paladins riktigt bra nu efter patchen, att säga att dom är defenciva funkar kanske i PVE, men i pvp är DMG/aoe=defence.

Vet ingen bra taktik men det är ju knappt lönt som alliance på stormscale. Horde vinner ju ca 98% av alla rundor i AV.:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ofta det inte finns restoration shamans i MC?

Vet du ens hur jävla gimpad man blir i ALLT annat om man vill ha mana tide? Det är 10 points som går åt helvete, för att den ena är:

Eventide - 5/5 points
Increases the duration of your Healing Stream and Mana Spring Totems by 10 seconds.

Den andra är:

Improved Mana Spring Totem - 5/5 points
Increases the effect of your Mana Spring Totem by 25%.

Som du ser känns det helt jävla värdelöst att välja mana tide totem då det inte ens finns något som bygger upp den på något sett. Utan bara bygger på de sämsta totems som finns i hela spelet :S

OM man väljer mana tide totem förlorar man så jefla mycket så det är likabra att skita i den. Jag vill kunna pvpa om jag nu vill det (spelar på PvE realm), samt kunna grinda mobs :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Vet du ens hur jävla gimpad man blir i ALLT annat om man vill ha mana tide? Det är 10 points som går åt helvete, för att den ena är:

Eventide - 5/5 points
Increases the duration of your Healing Stream and Mana Spring Totems by 10 seconds.

Den andra är:

Improved Mana Spring Totem - 5/5 points
Increases the effect of your Mana Spring Totem by 25%.

Som du ser känns det helt jävla värdelöst att välja mana tide totem då det inte ens finns något som bygger upp den på något sett. Utan bara bygger på de sämsta totems som finns i hela spelet :S

nej jag skulle personligen spela restoration i MC, restoration är det bästa för en shaman i MC, då dom ska heala, och talents där är ovärdeliga

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
ni har mana tide totem

ni har blessing of wisdom 36 mana every 5 sec

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
nej jag skulle personligen spela restoration i MC, restoration är det bästa för en shaman i MC, då dom ska heala, och talents där är ovärdeliga

Men vem i hela fan orkar spela upp en gubbe till lvl 60 och sedan BARA köra MC raids? Helt ärligt vill man ju kunna göra annat också :S Jag skulle känna mig fett gimpad om jag slängde 10 talent points på 2 hela värdelösa grejor bara för att få EN bra totem från det.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
ni har blessing of wisdom 36 mana every 5 sec

Summons a Mana Tide Totem with 5 health at the feet of the caster for 12 sec that restores 240 mana every 3 seconds to group members within 20 yards., och Bow är 36 med improved

neX, Väldigt många kan jag säga, som att präster speccar om till holy speccar shamans om till resto

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Summons a Mana Tide Totem with 5 health at the feet of the caster for 12 sec that restores 240 mana every 3 seconds to group members within 20 yards.

neX, Väldigt många kan jag säga, som att präster speccar om till holy speccar shamans om till resto

jo 5min cooldown 960 mana totalt förutsatt att vi har en shaman i varje grupp

på 5minuter hinner wisdom ge 2160 mana

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
jo 5min cooldown 960 mana totalt förutsatt att vi har en shaman i varje grupp

på 5minuter hinner wisdom ge 2160 mana

jo men tänk denna situation, på ragnaros, prästen i gruppen är OOM, du slänger upp en sån, den restorar snabbt, om en paladin, "a du får vänta 5 min sen har du fullt mana",

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jo men tänk denna situation, på ragnaros, prästen i gruppen är OOM, du slänger upp en sån, den restorar snabbt, om en paladin, "a du får vänta 5 min sen har du fullt mana",

jo iofs men det kmr ta längre tid för din präst att go oom (kanske inte så mkt men ändå lite), sen om vi då har healing rotation(dock vet jag inte hur det är på ragnaros eftersom jag bara har varit tom majordomo) så blir det ju rätt bra me wisdom.

båda har sina fördelar, mana tide e mer direkt mana medans wisdom ger sin över tid

om vi ska jämföra nått med fear ward så är det väl tremor totem(som jag inte är 100% på hur den funkar, kan gärna nån shaman göra )

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Vilken jävla shock detta kom för mig men, tydligen så har en kille i mitt Gille dött på riktigt... Helt sjukt, fick reda på det för en sekund sedan... Snacka om att det känns sjukt nu...

http://talons.argent-dawn.com/ <-- min guilds hemsida.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jo men tänk denna situation, på ragnaros, prästen i gruppen är OOM, du slänger upp en sån, den restorar snabbt, om en paladin, "a du får vänta 5 min sen har du fullt mana",

Förutom det så är ju mana stream totem AoE. En shaman behöver ju inte ge en totem åt varje partymember. Något som paladin måste göra med sina blessings =/
Visst att Blessing of Wisdom ger en hel del mana, men det är inget man gör "in combat" på någon som har ont om mana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Förutom det så är ju mana stream totem AoE. En shaman behöver ju inte ge en totem åt varje partymember. Något som paladin måste göra med sina blessings =/
Visst att Blessing of Wisdom ger en hel del mana, men det är inget man gör "in combat" på någon som har ont om mana.

jo men en pala kan kasta sina blessings på hela raid partyt och shamans gäller bara gruppen som då måste stå rätt så nära just den totem, sen så vara ju bara man spring 1min medans blessings vara 5min.
imo så är pala o shaman rätt balanserade i PvE

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Vilken jävla shock detta kom för mig men, tydligen så har en kille i mitt Gille dött på riktigt... Helt sjukt, fick reda på det för en sekund sedan... Snacka om att det känns sjukt nu...

http://talons.argent-dawn.com/ <-- min guilds hemsida.

Som jag uppfattade det är det en tjej ?

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inkorgen
Som jag uppfattade det är det en tjej ?

Ingenaning, kände inte personen i fråga så mycket. Men fan, känns fett sjukt! Är så chockad man kan vara....

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
HAHAH är du warlock?

Nepp, mage. Känner jag dig?

Monkej: Jag vet att det är dumt att generalisera. Men min åsikt står klart och tydligt att alliance faktiskt kör mer fulspel. Det enda jag grundar detta på är egna erfarenheter. Detta betyder självfallet inte att det är så det är.. horde gör säkert fulare saker på andra servrar/andra ställen jag inte befinner mig på. Du kanske missade att jag skrev "alliance här är blabla.." Men det känns samtidigt skönt att få gnälla av sig lite.

Neco: Som tur är har man ju blink, frost nova, arc explosion. Men kommer de med en backstab är man körd. Fast behöver fixa IAE.. är som sagt bara lvl 24.

Ska skaffa ett macro minsann. /golfclap

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nu dog sulfuron också, första gången jag dödade honom, de andra i guilden har tydligen dödat han en gång förut. Lite synd att han var totalt jätteenkel bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
nej jag skulle personligen spela restoration i MC, restoration är det bästa för en shaman i MC, då dom ska heala, och talents där är ovärdeliga

Eller så kanske man inte vill lyda folk blint för att vara med i endgame, men du "får" ju inte ge ut taktiker så man vet ju vars du står på den frågan

EDIT: Det är helt värdlöst att argumentera dock, folk som tycker det är skitkul att systematiskt spela MC vecka efter vecka för t3 epic gear och annat vill bara bestämma över alla... fri vilja = dåligt, va bara en del i ett enda stort script så blir allt bra och du har chans på fina ITAMZ, random 1on1 pvp ftw.

Permalänk
Medlem

Det finns ju så mycket 1v1 pvp i wow längre..red runt i plaugelands i hopp om att finna lite sådant, var totalt dött. Alla är i battlegrounds numera :(.

Permalänk
Medlem

Ska köpa min Epic-mount nu imorgon, finns det fler ställen för alliance att köpa hästar än i elvyn-forest?

Vill inte ha någon häst med plåt på, är priest och det passar inte riktigt

Visa signatur

*-'