World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mycket lockpicking skill man behöver för dom olika lådorna, börjar bli jobbigt när folk undrar om jag kan öppna några och sen märker att den är röd för mig

Permalänk
Medlem

Lite info om lockpicking och skillevels för de olika lådorna.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-rogue&t=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
http://www.thottbot.com/?i=28223 är min

Grattis! Såg när du fick den Beatris lånade min dator och lirade på, så jag fick se onyxia dö för första gången

Har varigt hyfsat nära med Gryphon Aviators, men jag gick nyss ur och lär inte hitta nån guild igen

/Elendil (rogue)

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Blizzard skulle kunna pilla bort alla kategorier under misc och armorklasser som inte används, så vore det enklare hitta runt.

Typ, under misc så finns bara neck, finger, trinket, off-hand (kommer inte ihåg om det var någon mer).

Nä, dom borde göra om systemet. NU är det armor --> leather --> Del. Armor --> Del ---> Typ hade varit mycket smartare för de som t.ex vill ha en headgear med mycket +int och skiter i om det är cloth eller leather.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Grattis! Såg när du fick den Beatris lånade min dator och lirade på, så jag fick se onyxia dö för första gången

Har varigt hyfsat nära med Gryphon Aviators, men jag gick nyss ur och lär inte hitta nån guild igen

/Elendil (rogue)

då märkte du att vi hade en full main tank, men vi tog henne ändå

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

då märkte du att vi hade en full main tank, men vi tog henne ändå

som tur är det inte så svårt att tanka onyxia

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Fan vad surt en kille i vårat guild blev av med
Cenarion legs/gloves/wrist. Efter att servern krånglade. Och nu har han försökt Skicka pm till GameMasters med dom bara säger vi håller på att kolla loggen bla bla bla gått drygt 1månad nu. Och nu svarar dom inte ens på hans Brev

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
som tur är det inte så svårt att tanka onyxia

fas2->3 kan vara tung ibland dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
fas2->3 kan vara tung ibland dock

inte med fearward bugg

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida där folk visar upp sina UI, coh skriver vilka dom använder för addons?

Permalänk
Medlem

ska köpa armor till min rogue och nu undrar jag om den är bra..tänkte.Stormshroud Armor,Stormshroud Pants,Stormshroud Shoulders..sen tänkte jag kompensera staminan med encant så jag inte får för lite liv..får armorn ganska billigt så jag undrar om det är värt att lägga ner pengana på denna ellernått annat?sen +critts blir ju inte derekt som riktig agility tror ja..kommer jag inte förlora massa atackpower på min gubbe?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

Jo, du förlorar AP om du endast satsar på +crit. Agi blir både crit, dodge och AP.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

patch notes for dem som inte sett
- World of Warcraft Client Patch 1.6.1 (2005-08-02)

General
- Spell casting is no longer interrupted when leaving combat.

Warriors
- Improved Shield Block - Fixed a bug where Rank 3 of the talent was not granting the extra block.
- Bloodthirst - Damage bonus increased to 40% of attack power.

Items
- The Oil of Immolation effect is no longer affected by bonuses to spell damage from items.

Raids & Dungeons
- Blackwing Lair
Several encounters in Blackwing Lair now cause the front gate to
close, preventing players from zoning out or joining an in-progress battle.

The Razorgore encounter has been changed slightly to make it less "random". The spawning should be more consistent throughout the fight.

The timer for Vaelastrasz the Corrupt is now more persistent. You can no longer reset the one-hour time limit for beating him by leaving the instance. Also, Vaelastrasz the Corrupt will not respawn for 12 hours if he has not been beaten when the timer expires.

The drakes in Blackwing Lair will no longer leave the lab.

-Maraudon
Lowered experience values for Creeping Sludge.

Macs
- Increased the maximum number of sounds which can be played
simultaneously. This will fix problems where some sounds could be dropped in very busy situations.

- Fixed WoW Error Reporter so that it doesn't crash under Mac OS X 10.4 when trying to send an error report.
- Worked around an issue where you would lose your Expose/Dashboard preferences if you crashed or asserted while in fullscreen mode on Mac OS X 10.4.
- Fixed the "blockWidth", "srec", and "bitnum < m_numBits" assertions bugs that would crash the game.
- Fixed a bug involving corpses near the player that could result in a crash ("BusError").

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
patch notes for dem som inte sett
- World of Warcraft Client Patch 1.6.1 (2005-08-02)

General
- Spell casting is no longer interrupted when leaving combat.

Warriors
- Improved Shield Block - Fixed a bug where Rank 3 of the talent was not granting the extra block.
- Bloodthirst - Damage bonus increased to 40% of attack power.

Items
- The Oil of Immolation effect is no longer affected by bonuses to spell damage from items.

Raids & Dungeons
- Blackwing Lair
Several encounters in Blackwing Lair now cause the front gate to
close, preventing players from zoning out or joining an in-progress battle.

The Razorgore encounter has been changed slightly to make it less "random". The spawning should be more consistent throughout the fight.

The timer for Vaelastrasz the Corrupt is now more persistent. You can no longer reset the one-hour time limit for beating him by leaving the instance. Also, Vaelastrasz the Corrupt will not respawn for 12 hours if he has not been beaten when the timer expires.

The drakes in Blackwing Lair will no longer leave the lab.

-Maraudon
Lowered experience values for Creeping Sludge.

Macs
- Increased the maximum number of sounds which can be played
simultaneously. This will fix problems where some sounds could be dropped in very busy situations.

- Fixed WoW Error Reporter so that it doesn't crash under Mac OS X 10.4 when trying to send an error report.
- Worked around an issue where you would lose your Expose/Dashboard preferences if you crashed or asserted while in fullscreen mode on Mac OS X 10.4.
- Fixed the "blockWidth", "srec", and "bitnum < m_numBits" assertions bugs that would crash the game.
- Fixed a bug involving corpses near the player that could result in a crash ("BusError").

verkar vara väldigt liten patch

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

"-Maraudon
Lowered experience values for Creeping Sludge."

./bye @ XP-farmare

Permalänk
Medlem

Grejen är att man fortfarande måste vara exalted för att kunna använda den andra rasens mount, riding skill

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fan vad surt en kille i vårat guild blev av med
Cenarion legs/gloves/wrist. Efter att servern krånglade. Och nu har han försökt Skicka pm till GameMasters med dom bara säger vi håller på att kolla loggen bla bla bla gått drygt 1månad nu. Och nu svarar dom inte ens på hans Brev

"working as intended"

Permalänk

Hur är det har blizzard någon maxgräns för antalet spelare på sina servrar? Så jävla surt när jag försöker logga in precis och det är ca ~350 pers i kö! Tar nästan en 20 min att komma in då..:(

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Hur är det har blizzard någon maxgräns för antalet spelare på sina servrar? Så jävla surt när jag försöker logga in precis och det är ca ~350 pers i kö! Tar nästan en 20 min att komma in då..:(

350, wow, på crushridge hade vi typ 800-900 pers vid den här tiden på dygnet innan flytten. 350 pers tar inte så lång tid.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

inte med fearward bugg

Bevis på att alliance är easy mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk

ska vi ta det där med shamans igen?...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ibland blir man bara så jävla sur! Råkade blanda ihop mina dkp med en annan i guildets dkp så jag trode jag hade mindre än vad jag igentligen hade!

Så jag vart utbiddar på azuresong mageblade , fast jag igentligen skulle ha vunnit den med mina riktiga dkp! :'(

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk

ni har mana tide totem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
350, wow, på crushridge hade vi typ 800-900 pers vid den här tiden på dygnet innan flytten. 350 pers tar inte så lång tid.

SHIT.. vi har max 200pers i kö och det är på söndagar

Silvermoon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

Deathwing realmen dog nyss.. jag som hade fullt up med ST

Visa signatur

Woop woop

Permalänk

Fyfan blizzard det är dags att plocka bort servrarna ur garderoben och fixa ACn. De flesta servrar är nere igen..:mad:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

idag hoppas jag verkligen på NightSlayer Chest..... XD är precis klar med shazz

Permalänk
Medlem

Jag har ändrat inställning.. eller ändrat och ändrat.. Tidigare spelade jag som alliance på Skullcrusher, nu spelar jag som horde på Burning Legion. Alliance här är bland de fegaste jag varit med om. Okej, det är hillsbrad.. ett av de mysigaste ganking-paradisen, men ändå.

Är bara lvl 24, och man står och slåss mot en mob. Sen ser jag en "??" dwarf börjar springa mot mig. Jag flyr. Sen dyker det upp några fler "??" och hjälper dvärgen. Jag dör. Detta händer _hela tiden_ (men inte alltid samma ras då *duh*). När jag var lowbie som alliance fick man i alla fall vara lite ifred bortsett från de runt samma level. Det jag undrar bara är vilken glädje man få ut av det? Döda lowbies är inte kul alls, man slösar bara tid, enligt mig själv.

Djup suck. Nog för att det är PvP-sever, men de får ju inte ens några honor points av mig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jag har ändrat inställning.. eller ändrat och ändrat.. Tidigare spelade jag som alliance på Skullcrusher, nu spelar jag som horde på Burning Legion. Alliance här är bland de fegaste jag varit med om. Okej, det är hillsbrad.. ett av de mysigaste ganking-paradisen, men ändå.

Är bara lvl 24, och man står och slåss mot en mob. Sen ser jag en "??" dwarf börjar springa mot mig. Jag flyr. Sen dyker det upp några fler "??" och hjälper dvärgen. Jag dör. Detta händer _hela tiden_ (men inte alltid samma ras då *duh*). När jag var lowbie som alliance fick man i alla fall vara lite ifred bortsett från de runt samma level. Det jag undrar bara är vilken glädje man få ut av det? Döda lowbies är inte kul alls, man slösar bara tid, enligt mig själv.

Djup suck. Nog för att det är PvP-sever, men de får ju inte ens några honor points av mig.

därför uppfanns RP server;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP