World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

hm, snart är det dags att börja spela igen efter sommaruppehållet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
hm, snart är det dags att börja spela igen efter sommaruppehållet

För mig har det varit helt tvärt om.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
det finns 2 som spawnar razza och skarr

aha det visste inte jag

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Vad ska man lägga för pris på deviate delight reseptet? tänkte sälja det i gadgezan(stavning) för att alliance ska kunna köpa det och därmed kunna ha högre pris. Någon som har något föslag eller kanske vill köpa det på servern bloodscalp?

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

nu är jag glad, skulle grinda essence of water i irontree, tog mig 30 min att få 5st

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Vad ska man lägga för pris på deviate delight reseptet? tänkte sälja det i gadgezan(stavning) för att alliance ska kunna köpa det och därmed kunna ha högre pris. Någon som har något föslag eller kanske vill köpa det på servern bloodscalp?

Köpte det för 2g på ah för en vecka sen :), brukar väl ligga på 20-40g annars, vet ej om de får det sålt då. På bloodscalp.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jao, kör 21 restoration så du får NS och resten i Elemental ^_^ enligt mig iaf. Men du kan köra elemental/enhancement om du vill... Det mesta funkar utmärkt i PvP förutom full resto specc.

Möt mig och sen får du nog ta och edita ditt inlägg
nä men som du säger, resto till NS och fullt elemental efter det är väl att föredra. har du ett fint 2h vapen så funkar enhancement spec också, men blir lite ineffektivt i instancer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Möt mig och sen får du nog ta och edita ditt inlägg
nä men som du säger, resto till NS och fullt elemental efter det är väl att föredra. har du ett fint 2h vapen så funkar enhancement spec också, men blir lite ineffektivt i instancer.

2h ineffektivt i instancer?
Kommer från "uber" shamanen som tyckte det var kul att döda låg levelade i Deeprun tram...
Jag kör 0/19/32 mana tide FTW! Så att jag är ineffektiv my ass...
Min mace låter mig göra Damage och sen kan jag heala en hel del ska du allt se...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
nu är jag glad, skulle grinda essence of water i irontree, tog mig 30 min att få 5st

Precis också grindat klart 5st, dock inte lika smärtfritt som för dig. Fick corpserunna en del när en warrior/mage/warlock konstant var tvungna att hoppa på mig ;p

Weasel
Gnome Rouge
Twilight
Ravencrest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Har precis startat en ny präst, börjar tröttna på den kassa druiden, (fortsätter nog lite mer seriöst med den efter patch 1.7 om dom lägger in de föreslagna förbättringarna, men iaf, prästen är dödskön, tänkte inrikta mig på PvP och shadow specca hela vägen, även vid lvl 60. Såg för 200 sidor sen en fin guide hur man skall specca för att vara optimal, men jag hittar inte länken - skulle uppskatta om nån kunde posta den igen.

Man kan väl säga att detta är den ungefärliga cookie cutter builden för shadow priest http://forums.worldofwar.net/showthread.php?t=318750

Min build ser lite annorlunda ut dock

Discipline Talents (16 points)

# Unbreakable Will - 5/5 points
# Improved Power Word: Shield - 3/3 points
# Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points
# Mental Agility - 5/5 points
# Mental Strength - 1/5 point

Holy Talents (0 points)

Shadow Talents (31 points)

# Spirit Tap - 5/5 points
# Improved Shadow Word: Pain - 2/2 points
# Shadow Focus - 3/5 points
# Mind Flay - 1/1 point
# Improved Mind Blast - 4/5 points
# Improved Psychic Scream - 2/2 points
# Shadow Reach - 3/3 points
# Silence - 1/1 point
# Shadow Weaving - 5/5 points
# Vampiric Embrace - 1/1 point
# Darkness - 3/5 points
# Shadowform - 1/1 point

Jag är bara 56 än så länge men resten av mina poäng kommer gå in i Mental Strength. Jag har inte inner focus för jag är sjukt kass på att komma ihåg att ha den uppe så att förbättra den känns meningslöst. den sista poängen på Improved Mind Blast har jag aldrig behövt känns det som när jag grindat, MB+SW:P backa lite mind flay och om det behövs så är cooldown på MB klar när mind flay är klar. När jag först startade så var jag lite vilsen och började på Disc för Improved Power Word: Shield men kom snabbt fram till att det inte hjälptem ig det minsta eftersom jag soloade så mycket, ner till mind flay med en gång imo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Några bra tips och trix inför levlande med en duo bestående av en präst och en mage? Magen kommer köra Arcane/Forst och prästen kommer INTE köra shadow eftersom vi huvudsakligen kommer köra PvE.

Vi är Alliance, lvl 12 :D.

Om du menar att ni kommer köra på en PvE server så kan jag förstå att du inte vill köra Shadow men jag tycker ändå att det är bättre att bygga lite på Shadow oavsett om än bara för att få Mind Flay och Silence. Eftersom du kommer köra med mage så känns det ganska givet att börja med

# Unbreakable Will - 5/5 points
Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

# Improved Power Word: Shield - 3/3 points
Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

Du kan lika gärna fortsätta med

# Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points
Increases the effect of your Power Word: Fortitude and Prayer of Fortitude spells by 30%

för att få MA. Om ni kommer AoE grinda (vilket ni bör göra) så kommer du kasta sköld ofta som ändå kostar en del och den är instant cast

# Mental Agility - 5/5 points
Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
2h ineffektivt i instancer?
Kommer från "uber" shamanen som tyckte det var kul att döda låg levelade i Deeprun tram...
Jag kör 0/19/32 mana tide FTW! Så att jag är ineffektiv my ass...
Min mace låter mig göra Damage och sen kan jag heala en hel del ska du allt se...

den damage du får ut rättfärdigar inte den uppoffring du får göra med items. bättre att satsa helt på int/spirit (epicseten har mest fokus på dessa) och agera mainhealer. enhancement fungerar otroligt bra som grinding och farming spec men i molten core/onyxia är det rogues, hunters, mages locks och warriors som skall stå för skadan. resten är supportklasser och skall se till att raiden överlever inte att mobsen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Ja, Essence of Water är väldigt lätt att få. Har fått många på kort tid varenda gång jag farmat sådant. Mindre roligt att farma Essence of Air som jag måste göra för tillfället. Har inte sett en enda på några timmars grindande och elementarerna droppar knappt något öht så man får ingen vendortrash heller...

Permalänk
Medlem

Prova hitta någon alchemist som kan transmuta water->air fast du får förstås betala för det.

Permalänk
Medlem

WK-3500: Jag tror mounts är bind on pickup så du bör inte köpa den. Isåfall skulle det ju liksom inte funnits någon mening med att bli exalted i andra städer för att kunna köpa andra mounts.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Prova hitta någon alchemist som kan transmuta water->air fast du får förstås betala för det.

Ja, jag har tänkt göra det men det kommer nog inte ersätta grindandet helt då jag behöver 10 och det är väl 2 dagars cooldown på transmutes? Är det förresten gemensam cooldown på alla transmutes eller är det separat? Dessutom är vi inte så många på Horde-sidan på Turalyon (kring 30/70-ratio) så jag har inte alltför stora förhoppningar på att kunna fixa det snabbt då det receptet ändå kräver 3-4 quester gjorda i Scholomance.

Att betala skulle inte vara något problem då jag inte hade någon tur med Essence of Fire och Earth heller så jag köpte 10 av varje på AH. Har dock inte sett någon Air under de två dagar jag tittat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
WK-3500: Jag tror mounts är bind on pickup så du bör inte köpa den. Isåfall skulle det ju liksom inte funnits någon mening med att bli exalted i andra städer för att kunna köpa andra mounts.

Nej, mounts är inte BoP. De är obundna tills du använder dem första gången. Jag ser inget synligt hinder för att köpa mounts åt andra men jag vet inte hur det fungerar i praktiken.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe

Bind on use, så det går alldeles utmärkt att göra. Vi har det mer eller mindre som guildtradition (sparar pengar för dem som just blir lvl40 och inte har nått PvP-rank 3 än). Med lite donationer från oss som är level 60 är det få som faktiskt inte får mount vid 40 nu

Man måste dock fortfarande vara exalted med faktionen för att kunna använda deras mounts - man kan nämnligen inte träna ridskillen för den mounttypen annars. Detta gäller såklart inte för "hemmafaktionen".

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Dessutom är vi inte så många på Horde-sidan på Turalyon (kring 30/70-ratio) så jag har inte alltför stora förhoppningar på att kunna fixa det snabbt då det receptet ändå kräver 3-4 quester gjorda i Scholomance.

Kontakta mig, MjukisLasse, så får du transmute. Brukar ta 2G för arcanite, mest för den långa cooldownen. Så nånstans däromkring tänkte jag mig för essence

EDIT: Kom på att jag inte har i huvudet vilka jag kan transmuta, två eller tre olika. Skicka ett wow-brev så svarar jag när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Det var någon som skickade en länk från nån sida där det fanns en rätt rolig wow film, massa alver som dansade till YMCA

vad hette sidan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Kontakta mig, MjukisLasse, så får du transmute. Brukar ta 2G för arcanite, mest för den långa cooldownen. Så nånstans däromkring tänkte jag mig för essence

EDIT: Kom på att jag inte har i huvudet vilka jag kan transmuta, två eller tre olika. Skicka ett wow-brev så svarar jag när jag kommer hem.

Vore suveränt. Har skickat ett PM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
nice första swecare jag ser spela alliance på BB vilken lvl är du?

lvl 21 Dwarf Hunter, började med WoW förra veckan

Permalänk

nån som vet vart ja kan hitta neck??

sökt på auctionen men hittar inget där

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEooOXiDOS
nån som vet vart ja kan hitta neck??

sökt på auctionen men hittar inget där

Armor, Misc, Neck vill jag minnas att du hittar halsband under.

Permalänk
Medlem

Blizzard skulle kunna pilla bort alla kategorier under misc och armorklasser som inte används, så vore det enklare hitta runt.

Typ, under misc så finns bara neck, finger, trinket, off-hand (kommer inte ihåg om det var någon mer).

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa mounts till sin alt är det ju lika bra tt köpa den med ens main så man får rabatten och sen posta den till alt gubben fan vad smart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Om man ska köpa mounts till sin alt är det ju lika bra tt köpa den med ens main så man får rabatten och sen posta den till alt gubben fan vad smart

den är väl endå souldbound..

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

Nej, faktiskt inte, det är Binds on used så vem som helst kan köpa mounten och sen ge till en lowbie Tänk er en lvl 1 snubbe som visar upp sin epic mount ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
den är väl endå souldbound..

Nej, som det står högre upp på denna sida är den Bind on Use.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaldan
lvl 21 Dwarf Hunter, började med WoW förra veckan

Spelar en lvl 26 Night Elfe Hunter på Burning Blade.. så det finns fler alliance härifrån där.
Dock är jag en riktig NOOB på den här typen av spel, men vafan man måste ju lära sig nångång. Finns mycket kvar att lära dock.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kermit_91
Nej, faktiskt inte, det är Binds on used så vem som helst kan köpa mounten och sen ge till en lowbie Tänk er en lvl 1 snubbe som visar upp sin epic mount ^^

Req lvl 60,,,

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Req lvl 60,,,

skillen för att rida kräver lvl 40 till att börja med, sen så har säkert epic mount lvl 60 krav med så^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP