Finns det nån program för att hålla sitt ip adress anonymt och göra det omöjligt för.

Permalänk
Avstängd

Finns det nån program för att hålla sitt ip adress anonymt och göra det omöjligt för.

Hej,

Finns det nån program för att hålla sitt ip adress anonymt och göra det omöjligt för andra (t.ex. hackare) att spåra mig?
Jag vill inte heller att JAVA och ActiveX program ska få möjlighet att se mitt riktiga ip nummer, alltså jag menar att det ska vara helt omöjligt för dem.
Det ska vara en prisvärd program, priset spelar ingen roll, detta kan också vara användbar för P2P klienter.

Jag har provat dessa:
Steganos Internet Anonym Pro 7
Tenebril Ghostsurf Platinum 2005 och även andra program men jag letar efter den mest användbara, prisvärda, bästa och en som jag kan lita på.

Permalänk
Medlem

Eftersom all trafik måste hitta tillbaka till din dator så kan man inte vara helt anonym på "Internet".

Man kan använda proxy-serverar/vpn-lösningar mm som man surfar igenom men någon stanns finns alltid en koppling mellan din riktig ip-adress och den adressen som det verkars som du kommer ifrån.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarD
Eftersom all trafik måste hitta tillbaka till din dator så kan man inte vara helt anonym på "Internet".

Man kan använda proxy-serverar/vpn-lösningar mm som man surfar igenom men någon stanns finns alltid en koppling mellan din riktig ip-adress och den adressen som det verkars som du kommer ifrån.

Okej, läste på recensionerna att man kan vara anonym genom att köpa en router och sedan hålla på med anonym program, de säger att adressen kommer att ge tillbaka router server nummern.

Citat:

GunnarDmen någon stanns finns alltid en koppling mellan din riktig ip-adress och den adressen som det verkars som du kommer ifrån

Nej, de håller det anonymt.

Citat:

Showip.comYour IP address is 207.44.132.115 (edit)Obs! Vilket är inte mitt.

Your browser is claiming to be:

"(none)"

It claims to accept:

"(none) and the
"(none)" character-set.

Kan dom fortfarande spåra upp mig?

Permalänk
Medlem

Teoretiskt sett så går det att spåra vem du är även om det blir en omväg. IP-nummret 207.44.132.115 kommer att ta emot alla paket som du vill ha och på något sätt måste dom skicka det till ditt riktiga IP-nummer, så det kommer finnas en koppling därimellan. Så visst blir det svårare för någon att få reda på ditt IP så dom måste ha loggar osv från tjänsten du använder för att dölja ditt IP. Så ifall tjänsten du använder har loggar på det och får en polisanmälan mot sig och enligt det landets lagstifning är tvugna att lämna ut den informationen så är det inte helt omöjligt att du kan åka fast eller bli spårad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Teoretiskt sett så går det att spåra vem du är även om det blir en omväg. IP-nummret 207.44.132.115 kommer att ta emot alla paket som du vill ha och på något sätt måste dom skicka det till ditt riktiga IP-nummer, så det kommer finnas en koppling därimellan. Så visst blir det svårare för någon att få reda på ditt IP så dom måste ha loggar osv från tjänsten du använder för att dölja ditt IP. Så ifall tjänsten du använder har loggar på det och får en polisanmälan mot sig och enligt det landets lagstifning är tvugna att lämna ut den informationen så är det inte helt omöjligt att du kan åka fast eller bli spårad.

Okej, det var inte precis det jag frågade efter, jag menade vilken program är bäst för att ändra ip adress?

Edit:
IP Address : 207.44.132.115
Country Flag :
County / State / Province : TEXAS
City : HOUSTON
ISO Country Code : US
Country : UNITED STATES
ISP : EVERYONES INTERNET INC

Vad är EVERYONES INTERNET INC för nåt? Allas internet, det ser inte ut som att det har något med anonym programmet att göra och det finns ju tusentals personers ip adress mellan mitt ip nummer, kan dom fortfarande göra nåt på nåt sätt :)?

Permalänk
Medlem

Alltså, det verjar som om du inte helt har förstått grunderna i hur nätverk - och därmed Internet - fungerar.

Det jag antar att de här tjänsterna gör ( har inte kollat på de du länkade till) är att du går via en proxy-server.
Proxyn tar emot alla paket som ska till dig och skickar de vidare till dig. Liksom den tar emot dina paket och skickar vidare dit de ska.

Med andra ord ser det ut som om proxyn är du. Proxyn, däremot, har full koll på vilket IP du har. Precis som rdj säger kan man ta hjälp av (eller tvinga) de som äger proxyn att ta fram ditt IP.

Vill du vara helt anonym är det att snatta WLAN, ta bibliotekets dator eller beigeboxa som gäller - men det faller långt utanför det här forumets ramar är jag rädd

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

De kanske har övervakningskameror på biblioteket... Vad är beigeboxa?

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaman
De kanske har övervakningskameror på biblioteket... Vad är beigeboxa?

Som sagt, tror inte modsarna blir glada om vi snckar om sånt här
www.phreak.se i alla fall.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

kan man ladda ner ngt program och fixa proxy men fortfarande surfa från sitt eget internet? eller är det lika osäkert som utan proxy? finns säkert gratisproxyn att ansluta till, men dom är väl rätt så slöa? vill kunna ladda ner i 1000kb/s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikl4ss
kan man ladda ner ngt program och fixa proxy men fortfarande surfa från sitt eget internet? eller är det lika osäkert som utan proxy? finns säkert gratisproxyn att ansluta till, men dom är väl rätt så slöa? vill kunna ladda ner i 1000kb/s

Hittar du någon proxy som är hyfsat när dig och som har bra uppkoppling utan många anslutna, så visst. Men det lär bli svårt.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikl4ss
kan man ladda ner ngt program och fixa proxy men fortfarande surfa från sitt eget internet? eller är det lika osäkert som utan proxy? finns säkert gratisproxyn att ansluta till, men dom är väl rätt så slöa? vill kunna ladda ner i 1000kb/s

Nu hänger jag inte riktigt med vad du menar.

1) Du surfar hela tiden från din dator, skillnaden är att du går via en proxy som håller reda på vad du hämtar.
2) Du kan inte få högre hastighet än vad din anslutning har.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem
Citat:

1) Du surfar hela tiden från din dator, skillnaden är att du går via en proxy som håller reda på vad du hämtar.

men om proxyn är seg kommer väl jag oxå surfa segt när jag är ansluten till proxyn?
och det borde vara svårt att hitta ngn som erbjuder 10mb/s proxy till vem som helst gratis
så jag tänkte om man själva proxyn kunde vara på ens egna dator, så man fortfarande kan tanka lika snabbt via tex dc och ftp

ursäkta om jag fattat ngt fel, nybörjare men intresserad

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa tråden så kanske någon annan har föreslagit detta: Dra ut internetkabeln! Det är stört omöjligt att göra sig helt och hållet anonym på internet, du kommer aldrig kunna dölja din ip-adress.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikl4ss
men om proxyn är seg kommer väl jag oxå surfa segt när jag är ansluten till proxyn?
och det borde vara svårt att hitta ngn som erbjuder 10mb/s proxy till vem som helst gratis
så jag tänkte om man själva proxyn kunde vara på ens egna dator, så man fortfarande kan tanka lika snabbt via tex dc och ftp

ursäkta om jag fattat ngt fel, nybörjare men intresserad

Om du ska ha proxyn på din egna dator så kommer den att ange din egen adress och då tjänar den inte ditt syfte.

En liten tydlig liknelse: all post man skickar måste ha en adress den ska till för att komma fram och vill du kunna brevväxla så måste mottagaren veta din adress för att du ska kunna få svar. Men du kan istället prata med din granne (proxy) och komma överens om att han ska ta emot all din post och du anger hans adress istället till din brevvän. Men då vet din granne din adress och han kommer aldrig tveka att ange din adress om han känner sig hotad eller om någon kanske smygtittar när han lämnar posten till dig så du kommer aldrig att vara helt säker.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Re: Finns det nån program för att hålla sitt ip adress anonymt och göra det omöjligt för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packard
Hej,

Finns det nån program för att hålla sitt ip adress anonymt och göra det omöjligt för andra (t.ex. hackare) att spåra mig?
Jag vill inte heller att JAVA och ActiveX program ska få möjlighet att se mitt riktiga ip nummer, alltså jag menar att det ska vara helt omöjligt för dem.
Det ska vara en prisvärd program, priset spelar ingen roll, detta kan också vara användbar för P2P klienter.

Jag har provat dessa:
Steganos Internet Anonym Pro 7
Tenebril Ghostsurf Platinum 2005 och även andra program men jag letar efter den mest användbara, prisvärda, bästa och en som jag kan lita på.

Mindre olagligt surfande kanske ?

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.

Permalänk
Medlem

Att ansluta till internet över en proxy kan i många fall handla om mer än att man vill göra olagligheter, t ex kanske man har en ISP som censurerar internet eller som på annat sätt negativt inverkar på din yttrandefrihet. Jag rekommenderar i sådant fall Tor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heckboy
Att ansluta till internet över en proxy kan i många fall handla om mer än att man vill göra olagligheter, t ex kanske man har en ISP som censurerar internet eller som på annat sätt negativt inverkar på din yttrandefrihet. Jag rekommenderar i sådant fall Tor.

hehe.. och du menar inte att det han skrev innan var bara för att dölja den egentliga agendan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packard
.... priset spelar ingen roll, detta kan också vara användbar för P2P klienter.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikl4ss
men om proxyn är seg kommer väl jag oxå surfa segt när jag är ansluten till proxyn?
och det borde vara svårt att hitta ngn som erbjuder 10mb/s proxy till vem som helst gratis
så jag tänkte om man själva proxyn kunde vara på ens egna dator, så man fortfarande kan tanka lika snabbt via tex dc och ftp

ursäkta om jag fattat ngt fel, nybörjare men intresserad

Kanske jag som misstolkade, tolkade det som att du trode att du skulle få jögre hastighet än vad din anslutning har, sorry.

Jag, en proxy kan vara seg men kan också snabba upp om dom har satt upp en cachande proxy.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Vad är det med folk asså.. Vad i helsike gör vissa så paranoida om IP.. Jag kan slå upp ditt namn och med hjälp av lite kontakter och grejor vet jag var din mamma bor..

Vill du slippa ActiveX och skit? använd Firefox!

Sitter du och beställer saker från andras kreditkort eller vad du nu gör.. sno någons wlan eller använd nån anonym proxy på nätet.. Men förvänta inte dej att det går snabbt..

Är du rädd för att bli hackad.. Skaffa en saftig hårdvarubrandvägg.. eller varför inte en riktigt säker OpenBSD burk som firewall.. Dessutom surfa inte runt på sidor där materialet är okänt..

tack för mig..

Permalänk
Medlem

laddade ner och installerade det där Tor nu!
tog typ 10sek att whatismyip.com skulle ladda, men när jag gick in på sunets ftp tankade jag en fil i 1200kb/s. helt ok för min 10/1 adslinternet

Permalänk
Avstängd

provade det här programmet tor...

hur ska det funka igentligen måste jag göra ändringar i utforskaren eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Kolla in stayinvisible.com dom har en del saker.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).