Störande virus/spyware!

Permalänk
Medlem

Störande virus/spyware!

Jaha, nu har man formaterat datorn o installerat alla program + drivsar, tagit över all saves o downloads igen, kört windows update från service pack 1 till 2, och vad händer? Jag sätter på datorn och så finns det en bakgrundsbild där det står bla bla bla, du har virus och skit på datorn, klicka här för att fixa detta, länken leder till ett jävla skitbolag som kallar sig för PSguard!!

Fan va arg man blir, dom har alltså bytt bakgrund på datorn till en asful med vit text på! Och det värsta är att de på något sätt har blockat så jag inte kan fixa bildskärmsinställningar!! + att det är en störande ikon nere vid klockan. Asså jag blir så jävla sur! Bild som förklarar vad jag menar:

http://x1.putfile.com/8/21417090151.jpg

Iaf så har jag kört spybot, och den andra som heter Adaware eller nåt, testat att söka på google, här på forumet utan resultat. Har också kört mitt antivirusprogram utan resultat. Jag lyckades byta bakgrund, men inget annnat, snälla hjälp denna trötta personen så han slipper eländet att formatera igen!

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk
Gäst

Det är trist,men det är bara bita i sura äpplet och kör om en ny formatering.
Man kan nog rensa bort det mesta,men det är alltid tryggast och säkrast med en helfräsch maskin.
Det kan alltid komma upp något i eftehand.Och då ångrar man sig...varför körde jag inte om maskinen.

Ut med nätkabeln,kör en ny formatering,in med brandvägg och antivirus och uppdatera maskinen.
Detta hade jag gjort i alla fall

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova att kolla under group policy editorn först så spyware:et inte har lagt in några begränsningar där.

Start/kör, gpedit.msc

Kolla under Användarkonfiguration, Administrativa mallar, Kontrollpanelen, Bildskärm. Om något är inställd till aktiverad där under så ändrar du det bara till inte konfigurerad eller inaktiverad/aktiverad beroende på vad det är för något..... alltid värt att prova åtminstone.

Men som vanligt med spyware/virus så bör du givetvis söka igenom datorn med ad-aware, spybot och någon viruskoll som t.ex http://housecall.antivirus.com.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10DRU-i+/CSE-829, 2x Xeon E5-2667 v4, 64GB DDR4, 128TB HDD i SHR
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD i SHR

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera MS antispyware. Ett tips är att du installerat OSet brandvägg å antivirusprogram samt spyware progam sen stoppar du i internet sladden å uppdaterar windows å alal andra program.

Visa signatur

.