Permalänk

Uppkopplingen lägger av.

Tja.

Sitter på Telia ADSL 8Mbit med det klassiska nokia modemet, det med en inbyggd switch eller nåt sedan ett par år tillbaka.

Har ett förbannat irriterande problem. Uppkoppligen lägger av då och då, oftast när jag tankar. Som om nätverkskortet överansträngs och lägger av.. En omstart av datorn så funkar det igen, tills det händer samma sak igen efter ett tag. Det funkar att avinstallera nätverkskortet, Marvell Yukon PCI-E Gigabit Ethernet inbyggt på min MSI Neo4 bräda, och sedan installera det igen. Vilket går fortare än reboot :E

Det är inte det att jag tappar anslutningen med ADSL stationen och att DSL lampan slocknar, för det problemet har jag också.

Känns som om problemet sitter i min dator och inte hos telia, vore trevligt att få reda på vad det är för något krånglar.

Permalänk
Medlem

Lider av precis samma problem. Bytte till ett usb-nätverkskort. Nu hänger sig hela datorn istället, ett fruktansvärt nedköp. Men det är precis som du säger, som om kortet inte pallar datamängden. Jag har testat med olika pci-platser och även andra nätverkskort, inget har hjälpt.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

har liknande problem, måsta installera om mitt marwell efter varje omstart..minst sagt störande.

Permalänk
Medlem

duplex läge?? prova byt

Permalänk
Medlem

Hmm .. Jag har ungefär samma problem.

När jag har haft igång bitcomet i över en timme så sluter allt som har med internet lr nätver att sluta.

Men det konstiga är att om jag är inloggad på messenger så funkar det perfekt , men loggar jag ut sen in igen så funkar det inte häller ,så omstart av datorn är sista utvägen.

Jag har ett 3-Com NIC i min dator , och i m0n0wallen har jag 3-com kort.

Jag har D-Links Adsl-modem DSL - 300I , Misstänker att det är det som kan fela , Nån som har en idé om det ?

Skulle vara trevligt om jag slapp starta om datorn varge gång jag kommer hem på äftermiddan äfter att ha haft den på o tankat under dan.