är det lätt att fixa nya modekorts hål?

Permalänk

är det lätt att fixa nya modekorts hål?

jag ska kanske få en server som gått och dött "okänd anledning"

och jag har för mig att hålen till modekortet ej passat till vanliga atx kort så nu kanske man måste fixa nya hål för distanserna.. är det lått att göra?

sen behöver man jorda modekortet då jag tror att minus går igenom chassit / eller var det jorden? jaja skit samma...

men är det lätt att fixa nya hål? bilder kommer innan lördag om jag nu får den vill säga

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

du får la testa jag skulle tippa på att det är som att borra ett hål hur svårt kan det va liksom?

Permalänk

bara att borra ett vanligt hål, sen finns det små distanser och skit som du monterar dit för att få upp det lite

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

Så länge som både chassit och distanserna är av metall så kommer det jorda utan att du behöver tänka något extra på det. Borra bara hål i moderkortsplåten på de ställen där moderkortet har hål så ska det inte vara några problem.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

haha tänkte när jag såg tråden " borra hål i moderkortet?! idiot?"

bara markera ut vart distanserna ska sitta sen så borrar du med en mindre borr än vad distanserna är så får du fast dem bra ;P

Visa signatur

<3