World of Warcraft-tråden!

Permalänk

vet någon om blizzard har upptäckt detta problem med den nya servern? vet någon också om dom kommer att lägga ut några till?

Permalänk
Medlem

Fan va roligt. Vi dödade The Beast på första försöket, 10 personer och bara 1 dog. Lägger upp en bild senare för jag måste på jobbet.

Är grymmt nöjd med våran prestation

[Edit]

Länk till större bild:
http://www.bojn.net/~jocke/hopp/thebeast.jpg

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

varför vinner aldrig alliance i alterac valley(kanske detta fenomen endast finns på min server: Stormscale)?
Jag har kört minst +20ggr och alla gånger har vi blivit totalägda av horde
Nån som har en ybertaktik eller nått som den kan dela med sig av? för jag vill verkligen spöa dom (och korrak)minst en gång i mitt liv:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
varför vinner aldrig alliance i alterac valley(kanske detta fenomen endast finns på min server: Stormscale)?
Jag har kört minst +20ggr och alla gånger har vi blivit totalägda av horde
Nån som har en ybertaktik eller nått som den kan dela med sig av? för jag vill verkligen spöa dom (och korrak)minst en gång i mitt liv:D

Samma sak på bloodscalp, iofs är jag horde men alliance har vunnit 5 gånger kanske, de flesta med en hel guild inne :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Startade nyss en Rogue på en PvPserver.. kollade var 50/50 horde/alliance aja.. Men jag undrar är man inte PvPtoggle där man startar?.. när är man i PvP?

Permalänk
Medlem

Du blir i PVP mode när du går in på contested area (orange), om du är på friendly(grön) så är pvp av...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Allla ställen med lvl20+mobs är man det i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Fan va roligt. Vi dödade The Beast på första försöket, 10 personer och bara 1 dog. Lägger upp en bild senare för jag måste på jobbet.

Är grymmt nöjd med våran prestation

Har aldrig kört UBRS med mindre än 14, så jag vet inte hur svårt det är, men grattis!

Är nöjd med min och två kompisars prestation i DM (deadmines)

Alla hade gjort altgubbar, jag en lock (20), en mage (20) och en präst (13). Vi lyckades ta första bossen, alla hade under 10% liv och mana, utom jag som var död.

Efter att jag och magen hade levlat en level var, och prästen 3 tror jag det var, så kom vi nästan ombord på Van Cleefs skepp

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
varför vinner aldrig alliance i alterac valley(kanske detta fenomen endast finns på min server: Stormscale)?
Jag har kört minst +20ggr och alla gånger har vi blivit totalägda av horde
Nån som har en ybertaktik eller nått som den kan dela med sig av? för jag vill verkligen spöa dom (och korrak)minst en gång i mitt liv:D

Vi vann 2 ggr tidigare idag...ovanligt men möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Startade nyss en Rogue på en PvPserver.. kollade var 50/50 horde/alliance aja.. Men jag undrar är man inte PvPtoggle där man startar?.. när är man i PvP?

Start områden som Durotar/Barrens Elwyn Forest/West Fall(?) är det inte PVP i. Alltså, ställen där typ 20+ är Contested..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
varför vinner aldrig alliance i alterac valley(kanske detta fenomen endast finns på min server: Stormscale)?
Jag har kört minst +20ggr och alla gånger har vi blivit totalägda av horde
Nån som har en ybertaktik eller nått som den kan dela med sig av? för jag vill verkligen spöa dom (och korrak)minst en gång i mitt liv:D

Likadant på Ravencrest. Jag har vart med och vunnit 4 ggr och förlorat kanske 30 ggr.
Faktum är att det är lika på alla servers.. även US servers, så det beror på någonting.

1. Designen på själva AV. Om du tittar noga på strategiska punkter. från vilket håll är det "enklast" att anfalla/försvara? Ta bara Stormspike GY som ett exempel, Vad finns runt den? Ju kullar och berg som horde, från sitt håll, lätt kommer upp på. Kan vi från vårat håll komma dit upp?

Sen har vi Tornet med deras Flight commander. Dom kan rida runt till baksidan och hoppa in direkt till honom. Dom slipper alltså att slå sig igenom alla vakterna och Aliancer på väg upp till honom. Dom har 2 ingångar in i Tornet.

Tornet vid Stone GY (i mitten mot Aliancernas bas där vi lämnar UD harts)
Horde kan rida från sitt håll (från Berlinda) över kanten på insidan av tornet (mot berget) och får 2 vägar till ingången. Vi kan naturligtvis inte smita förbi åt andra hållet.

Jämnför sen hur det är att ta sig från mitten (vid Korrak) till vår bas jämnfört med att ta sig till deras bas. Vi har en 7 filig motorväg till vår bas. horde har massor av luriga bakhåll possitioner osv.

Sen när vi kommer till Deras bas då....dom har staket överallt som gör det svårt att ta sig förbi flera possitioner, en sagolik labyrint. Deras 2 Torn står brevid varandra vilket gör det möjligt för Bågskyttarna att skjuta på oss från båda tornen samtidigt, vilket inte Aliancernas bågskyttar kan göra. Och förresten, varför har dom 3 torn???? En med vår flight commander i + en massa vakter, och 2 Vakt torn. Vi har bara 2 torn totalt.

Sen skall vi räkna GYs...horde startar med 4 och vi med 3.

Sen skall vi titta på det här med Frostwolfs och rams. Frostwolfs går ca 20-30 meter från honom man skall lämna dom till medans våra är en halv kilometer från vår gubbe. Dessutom måste vi rida runt hela vår Bas varje gång vi hämtar Rams, vilket är tidsödande.
Horde har säkert sett Ramsen i skogen vid sjön, där skall vi hämta dom och lämna vid stallet inne i vår bas, längst bort vid Aidstationen ungefär. Hordes gubbes hydda är ute vid vargarna....horde behöver aldrig mounta ens.

Varför Blizzard gjort så här beror på att det spelar mer Aliancer än Horde totalt sett. Det är min uppfattning om det hela. För det kan väl inte vara omedvetet dom gjort detta?? Nejdå det är det inte.

PvP mässigt är ju lagen obalanserade i AV. 1 vs 1 är det ofta inget problem, men när det finns ett lag som har en klass vilket har magier som fungerar på ALLA aliancer samtidigt, så blir det obalans. Jag pratar om Shamans och Paladinernas olika mass PvP egenskaper.
Alla pratar om hur fruktansvärt imba Paladiner är på grund av att vi överlever så länge. Ja det gör vi...men laget dör fort som fasen på grund av att vi inte kan hjälpa dom överhuvudtaget. Vi får slängt iväg en svindyr heal som ger ca 2K hp till någon och ett par cleansar.
Sen står vi där och tänker....vad gör vi?
Vi slänger på bubblan och springer in och kör Consentration för att skapa lite kaos. Det funkade i början i AV....men nu vet Horde att den inte skadar nästan någonting. Så det funkar inte längre.
Horde kommer chargandes och vi lyckas stunna 2-3 stycken...vilket inte hjälper ett dugg när alla andra har full fart frammåt. Shamans hade bara slängt ut 2-3 Totems så hade ALLA Aliancerna blivit stoppade på en gång.

Jag kan hålla på och skriva upp massor av exempel på hur faktiskt Horde har en grym fördel i AV. Det är ingen gissning...det finns statestik någonstans på att horde vunnit ca 70-80% av alla matcher i AV än så länge. Tänk då på att Aliancerna var oftast mycket bättre equippade i början när Battlegrounds släpptes, på grund av att dom var fler på de flesta servers.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har ni en heal som helar 2k hp?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

På twilightshammer förlorar horde 9 av 10..

Permalänk
Medlem

På Burning Legion vinner alltid Alliance på AV och Horde på WSG

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan lägga till någon parameter eller nått i genvägen till wow för att kunna köra 1600x1200 i upplösning, kan bara välja 1280x1024 som max i wow, irriterande att inte köra native upplösning på skärmen.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

[skryt] Vi golvade Onyxia med 24 pers Hon är faktiskt inte svår om man har koll på faserna. Det var iaf grymt roligt [/skryt]

Permalänk
Medlem

snälla, e det någon som vet hur man scriptar wow? såg att min polare hade det o det va verkligen fettnajs, måste ha det... så om någon vet hur man gör, kan ni väl försöka beskriva så att denna dumme skåning förstår

Visa signatur

vad vore världen utan snus och oboy ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KURRE_03
snälla, e det någon som vet hur man scriptar wow? såg att min polare hade det o det va verkligen fettnajs, måste ha det... så om någon vet hur man gör, kan ni väl försöka beskriva så att denna dumme skåning förstår

Du lär dig lua och går igenom dokumenationen som finns på wow's forum (wow-europe.com) eller så tankar du ner färdiga addons, finns ett flertal stora sidor, bland annat http://ui.worldofwar.net och http://curse-gaming.com

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Har ni en heal som helar 2k hp?

http://wow.allakhazam.com/db/spell.html?wspell=10310

1 Timmes cooldown. 40 minuter med talents =/

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Kolla denna killen

http://i6.photobucket.com/albums/y226/Burk/5kpwned.jpg

Och roguen han dödar har inte speciellt dålig equip (om man kollar på porträttet).

Permalänk
Medlem

Men vore det så fel om det nu är så att Blizzard medvetet har lagt in fördelar för Horde i Alterac Valley, på min server (Dragonmaw) går det i snitt ungefär 1.5 Alliance spelare per Horde.
http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=244
Gissningsvis betyder det alltså att Alliancespelare överlag har bättre utrustning vilket i sig ger en fördel.

Men störs man utav de eventuella fördelar Horde har så finns det ju en enkel lösning på problemet, för nästa karaktär kanske trots allt kan bli någonting annat än en Nightelf Rogue?

Skall man gnälla på något så är det att vi stackars Warlocks färdigheter skulle behöva ses över, men en speciell påse för shards och en instant howl of terror skulle iallafall vara en någorluna bra början.
En högre satt gräns på diminishing return på Fear/Seduce skulle också vara fint då man numera i princip har 2 fear/seduce på sig att slå bort någon iom att i stort sett alla numera har nån trinket som gör att de kan bryta fear (i detta fall har mina stackars warlock kollegor i Alliance det tom värre).

Skall ärlig säga att jag numera frivilligt aldrig ger mig in i en 1-1 pvp situation med någon annan karaktär än warlocks då jag då vet att de tål exakt lika lite stryk som jag.
Fast detta kanske bara är gnäll av en instans specificerad warlock som suger i pvp och som börjar trött på att vara kanonmat:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk

jag loggade nu in på den nya servern och kan var 113 det ska ta 3 minuter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Start områden som Durotar/Barrens Elwyn Forest/West Fall(?) är det inte PVP i. Alltså, ställen där typ 20+ är Contested..

ahhkey bra att veta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Har ni en heal som helar 2k hp?

Som tidigare sagt, Lay on Hands. Våra vanliga healar krittar även ~2000. Vi har en talent där med 2min cooldown som gör att nästa heal automagiskt krittar. Kombineras gärna med 5 talentpinnar på att få tillbaka all mana från crithealar. Mmm... crit.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Någon här som spelar på Stormscale?.. Startade en gubbe där igår.. kommer lira ganska mycket med den Om någon av er som RÅKAR vara en MAGE och RÅKAR vara i darnasssus så tar jag gärna imot en portal till Stormwind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Fan va roligt. Vi dödade The Beast på första försöket, 10 personer och bara 1 dog. Lägger upp en bild senare för jag måste på jobbet.

Är grymmt nöjd med våran prestation

Hatar vara han som förstör allt, men vi kör aldrig ubrs med mer än 10pers nu.
Och då rensar vi alla bossar i ubrs *stolt*

Fast ändå, grattis, fick nå några fräna drops?

Permalänk
Medlem

Alltid mycket lättare med en tajt samspelt grupp som har bra equip. Prova kör på 10 i en random pickup group.

Btw, jag försöker inte ta något ifrån er, det är ju bevis på mycket bra samarbete och erfarenhet, och det är bra.

Permalänk
Medlem

Självklart så är det väldigt svårt för Alliance att vinna AV. Det räcker ju att en Shaman slänger ut en totem av valfri sort så är det ju auto-win för oss!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
http://www.warcraftrealms.com/activity.php?serverid=254

Känns som man valt fel realm emellanåt.

Då ska du se Silvermoon

5000hordes
11000 alliance

Får hoppas Stormscale ger lite mer action..