Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Deluxe eller Premium?

Jag har tänkt mig att investera i ett nytt moderkort.. och dom två som jag kikat mest på är Asus A8N-SLI Deluxe och Asus A8N-SLI Premium. Lutade mest på Premium kortet, eftersom det verkar stöda sata-2, har tystare kylning etc.. men blev lite osäker när jag läste:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49278...

Är det någon här som faktiskt har några bra erfarenheter av Premium (eller deluxe) kortet? Eller tycker ni helt enkelt att jag ska satsa på nått annat (av liknande kaliber)?

Om det har någon betydelse så ska det troligtvis användas till en athlon 64 3700+, med 2 gig ram, och ett geforce 8700gt.

Vore fint med lite åsikter här.. ska troligtvis beställa idag så. Prisskillnaden på Deluxe och Premium är drygt 200:- (senare nämnda är dyrare).

Permalänk
Medlem

båda två kör med nforce 4 -sli chippet så därför har båda moderkortet sata 2 stöd.. jag valde Premium till min låda då det hade heatpipe kylare så jag slapp en liten ettrig fläkt

jag har inte upplevt någonting av det wasabi skriver om i tråden du länkade till.. men jag har inte heller installerat programvaran för nvidias inbyggda brandvägg då jag läst tidigare att den ställer till med problem... däremot har jag fått bluescreens och andra hängningar av daton men skyller jag inte på moderkortet då jag inte vet vad det är för fel än.. tror mer på mjukvaran än så länge... eller mina minnen som e dåliga.

EDIT: geforce 8700gt felskrivning eller har du interna kontakter hos nvidia och deras nästa gpu serie?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

"mitt asus a8n-sli premium är s¨jävla bra blablabla"(ödmjukt? =P) är det inte ofta jag ser ngn tråd heta och därför förekommer fler trådar sådana trådar som du just länkade till. Det går helt enkelt inte att grunda någon statistik på det.

Om premium kortet har alla features som du behöver så slå till. Kassa exemplar kan förekomma hos alla tillverkare. Asus håller generellt bra kvalité(har jag hört från många håll).
Skall du överklocka så är DFI kanske att föredra(många inställningsmöjligheter+ kan ge bra spänningar till komponenterna)

Permalänk
Medlem

Jag kikade tidigare lite på DFI LANPARTY nF4 SLI-DR... Verkar ju riktigt fint det också.. men då blir det ytterligare 400:-... känner jag måste dra lite gränser..

Tror nog det får bli Premium kortet då om ingen skriker STOPP innan det är dags å beställa ^^

Tack för hjäpen.

Permalänk
Medlem

ASUS A8N SLI DELUX

Jag har ett sådant kort och det har funkat bra för mig. Jag måste dock erkänna att Northbridge fläkten jävlats för mig och i bland stannat och i bland tjutit.
Den inbyggda brandväggen har jag stänkt av då det har gett bluescreens. Sen vet jag iofs inte om det var den som orsakde det. Men i övrigt är jag verkligen nöjd med kortet.