Permalänk

Hjäp att överclocka AMD

Jag har en AMD 3200+ (Newcastle),
MSI K8n NEO platinum,
600 MHZ ABIT minne(512 MB), (+ett något sämre viking 512 MB, 2700 tror jag),
GeForce 6600GT,
vattenkylning på allt utom minnena,
80mm fläkkyld 250 Gb S-ATA WD HDD
Win XP Pro operativsystem

Problemet är att jag inte får det att klocka som jag vill...
Är det nån som har några idéer om hur jag ska klocka för att få det bästa resultatet alternativa om jag ska ändra på ngt bland komponenterna.

Just nu kommer jag inte över 2500 MHz och det tar 40 sec + att starta datorn ( dvs att se skrivbordet) och ännu längre tills att alla processer kommit igång som de ska.

Har det trådlösa nätverket något med den sega starten att göra?

Visa signatur

Black Templar

Permalänk
Medlem

Borde inte ha med saken att göra. Blir det slött av överklockningen eller är det så hela tiden?

Permalänk

Re: Hjäp att överclocka AMD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackTemplar
Jag har en AMD 3200+ (Newcastle),
MSI K8n NEO platinum,
600 MHZ ABIT minne(512 MB), (+ett något sämre viking 512 MB, 2700 tror jag),
GeForce 6600GT,
vattenkylning på allt utom minnena,
80mm fläkkyld 250 Gb S-ATA WD HDD
Win XP Pro operativsystem

Problemet är att jag inte får det att klocka som jag vill...
Är det nån som har några idéer om hur jag ska klocka för att få det bästa resultatet alternativa om jag ska ändra på ngt bland komponenterna.

Just nu kommer jag inte över 2500 MHz och det tar 40 sec + att starta datorn ( dvs att se skrivbordet) och ännu längre tills att alla processer kommit igång som de ska.

Har det trådlösa nätverket något med den sega starten att göra?

släng bort ditt Viking-minne, varför har du satt dit det minnet??? Det är antagligen det som tar emot.

Permalänk
Medlem

som catchmeifucan sa, ta bort ditt Viking minnet och pröva..

Nja, trådlösa internet har nog inget med det och göra, jag kör också trådlöst och jag tycker inte det går segare och starta datan för det.

Permalänk

för att behålla samma prestanda som du har vid nyinstallation av windows bör man använda diskeeper! det bästa prestandaprogrammet jag använt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moby_Dick
för att behålla samma prestanda som du har vid nyinstallation av windows bör man använda diskeeper! det bästa prestandaprogrammet jag använt!

ska pröva

Permalänk

satte dit viking minnet nyligrn från en annan dator då det trälade om man skulle tabba ner program. Jag hade det inte när jag överclockade utan sate dit det nyligen.

Om jag köper ett nytt 400Mhz minne, hur tycker ni att jag ska clocka för att få det bästa resultet då? tex vilke timings, fsb och dyl. jag borde använda mig av...

Visa signatur

Black Templar