har skaffat Elder Scrolls 3 - Morrowind

Permalänk
Medlem

har skaffat Elder Scrolls 3 - Morrowind

jag köpte Elder Scrolls 3 - Morrowind - Game of the Year Edition tidagre idag och har lite frågor

vart kan man få tag i potion of invistbility?

vart kan man få tag i bra gear?

vad kan vara bra att veta etc?

jag har snott "sword of white woe" i balimora

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nyss efter att jag såg din tråd, det var ganska billigt:D, bra gear får du väl om du gör quests skulle jag gissa på, har inte kommit så långt på spelet själv (annars kan man väl sno vapen etc någonstans:D).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DU är en jävlans lyckost. Världens bästa spel (eller ett av dom, snarare) ligger i dina händer!

Vad spelar du för karaktär? Vilka skills har du? Vilken guild är du med i?

Det var ett tag sedan jag spelade, så jag kan inte alla detaljer. Men ge mig lite info om din karaktär, så ska jag ge dig tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
DU är en jävlans lyckost. Världens bästa spel (eller ett av dom, snarare) ligger i dina händer!

Vad spelar du för karaktär? Vilka skills har du? Vilken guild är du med i?

Det var ett tag sedan jag spelade, så jag kan inte alla detaljer. Men ge mig lite info om din karaktär, så ska jag ge dig tips.

har inte kommit så långt men

Level: 1
Race: Redguard
Class: Warior

Major Skills:
Long Blade: 52
Medium Armor: 40
Heavy armor: 40
Athletics: 44
Block: 35

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Minns när jag spelade förut sjukt kul var det. hade ett eget hus, hade massa coola saker på borden, ljus överallt. Det var verkligen skit kul minns att jag åkte runt i världen och samlade ovanlig armour osv. Typ deadric sakerna osv. Det e dock ganska obalanserat, senare i spelet då då börjar få pengar osv kan du göra enchantments som e helt överlägsna.

Permalänk
Medlem

Top fem av de bästa speln som gjorts. Men mycket kunde ha gjorts bättre.
Tänk Morrowinds storlek med Farcry grafik/djungel.

Permalänk
Medlem

Jag hade/har funderingar på att skaffa detta spel eftersom att det fått mycket god kritik.
Eller skall man kanske skall vänta på oblivion?
(Båda två?)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

New: Du bör definitivt skaffa båda två. De utspelar sig i olika delar av världen, och jag har en känsla att du inte kommer få uppleva många saker i Oblivion som man fick i Morrowind (men man får säkert uppleva andra härliga atmosfärer).

Kakan: Du borde kanske börja lite smått i Fighters Guild (eller Guild of Fighters som de kallas i Balmora av någon konstig anledning). Det är inte så svårt att hitta dit, du kan nog fråga vilken förbipasserande som helst.

Håll dig borta från Solstheim och Mournhold (expansions ställerna) ett tag. När du blir level 20-25 så kan du nog ge dig av dit, men definitivt inte tidigare. Men när du väl är där, så kommer du att älska Solstheim (Enligt mig spelets mest intressanta och atmosfäriska plats. Jag får rysningar bara jag tänker på det. För de flesta karaktärer jag spelar brukar Soltheim bli mitt "hem").

Är du lite nyfiken på mer guilds kan du åka till Ald'Rhun och gå med i House of Redoran. Deras uppdrag kräver dock lite grundläggande kunskap i Morrowind geografi, vilket kan bli lite klurigt ibland.

Äventyra så mycket du vill. Välj en riktning och gå bara dit tills du når havet. Du kommer garanterat stöta på många gruvor, dungeons etc. etc. och kommer finna ett och annat av värde. Kanske t.o.m. någon värdefull armor?

Går du med i Imperial Legion får du gratis (och ganska cool) armor ju högre rank du blir. Den är inte jättebra, men rewardsen i Imperial Legion är klart sköna. Plus att man får massa benefits.

Permalänk
Medlem

Oj vad mycket spelande du har framför dig. Morrowind tar aldrig slut, med expansionerna kan du spela hur länge som helst och det finns alltid något kvar att göra.

Passa på att ladda hem de uppdaterade texturerna så blir det lite snyggare också.

Permalänk
Medlem

Okej, tackar för svaret EvilNed.
Du har inte möjligtvis koll på om det finns tillgängligt i någon butik i gbg?
(Ser att du är därifrån.)

Tradition.se har ju varit nere länge och väl. Game.se har ingen info. Osv, osv.

Annars får jag väll bara åka in och titta runt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Morrowind är JÄTTESTORT. Som EvilNed sa, håll dig borta från expansionerna. Gör klart hela originalspelet först. Morrowind är ett spel du kan köra till gränsen, efter en jävlans massa spelande kan du bli i princip helt odödlig, döda saker med ett slag du kan hoppa flera kilometer. Jag rekommenderar att du startar om din karaktär och läser på lite först, Googla om du känner för det. Kolla vilka items som finns därute och ge din karaktär skills därefter. Fighters Guild och Mages Guild är väldigt basic och lätta, men i slutändan kommer du nog vara Master i typ 100 guilds ändå

Skitsamma... Ett JÄTTEBRA tips:

Jag har kört Morrowind hur mkt som helst, och aldrig fuskat. Jag har ett grymt tips för en ny gubbe för att få dig en snabbstart i Morrowind-världen. Jag kommer inte ihåg alla namn för det var länge sen jag körde, men det finns ett stort "kraftfält" i mitten av världen, med en stor port till söder. Det första du gör, ta dig till Balmora och gå österut med din karaktär. Ta dig levande till porten, gå ner till vakternas sovkvarter i det högra tornet. Väl där nere är det lätt att stjäla deras grejjor som dom har i kistorna, om du är lite smart och har tålamod. Det går ett par vakter ut och in i rummet hela tiden, men med bra timing kan du sno grymma saker. Mitt minne sviker mig men jag tror det kan finnas någon potion som gör det enklare. Du kan få ett helt set armor och items helt gratis, värda MASSOR av pengar. Jag ser det som en listig start på en ny karaktär

Men framför allt, A och O i en karaktär är PLANERING!

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Kakan: Du borde kanske börja lite smått i Fighters Guild (eller Guild of Fighters som de kallas i Balmora av någon konstig anledning). Det är inte så svårt att hitta dit, du kan nog fråga vilken förbipasserande som helst.

jag har klarat ett par uppdrag i fighters guild jag har dödat en som heter Dura gra-Bol, för att få mer uppdrag där så måste jag ha mer advancement

och Caius Cosades säger att jag måste bli lv 3 innan jag kan fortsätta med hans uppdrag

så nu har jag gjort ett par småuppdrag i Seyda Neen som tex lämnat tillbaka ringen som man hittade i början av spelet och tagit lite guld från samma person som gömde det i en stubbe

dom mods jag har nu är:

Real Signposts
Morrowind Visual Pack 2.11
Morrowind Visual Pack 2.2 [Nature]
Morrowind Visual Pack XT

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett gäng moddar ska du definitivt installera. Det finns hur många som helst o välja mellan. (Många moddar kräver att Tribunal och Bloodmoon är installerade)

Jag kör för tillfället med:
New NPC replacer
Beauty Pack
Morrowind Comes Alive
Cliffracer no aggro
Real signposts
Wakims gamebalance-mods
Atmospheric Sound effects
Armor effects, armor balance
Modman windowlights
Spz Interior daylight
Fashionable merchants 1.0
Nemons Vivec Interiorator
Nymerias Mage guild fix
Nymerias Monthly Respawn
Nymerias Magicka potions adder
Better Bodies
Vagabond Angels ordinator replacement
Vagabond Angels tribunal armor
LGNPC less generic NPCs for Seyda Neen, Khuul, Maar Gan, Gnaar Mok, Pelagiad, Ald Velothi
Reflective Gold
K_scroll upgrade
K_potion upgrade
Beds for rent
Visual Pack 2.2 +XT
+ några till

Bra lista med MW-moddar:
http://www.mwmythicmods.com/telesphoros.htm

Permalänk
Medlem

när jag lirade så brukade jag när jag gjorde en ny gubbe gå ner i det där stället som Xstar pratade om, den där porten. där finns det en affär som säljer massa gröna light saker. dom snor jag ^^

sen nere i vivecs vault kan man sno massor om man har invisbilty också, bara slänga på sig invisibilty, ta grejjen. ny invis bilty ta en ny grej osv osv osv. sen säljer man allt hos den talande krabban.

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem

Jag har testat det spelet innan man jag fastnade inte riktigt.

Kan vara first person som jag inte gillar riktigt. Kan man ställa om detta?

EDIT:
Då menar jag som typ Diablo stuket.
Jag tappar lite känsla i spelet när man måste läsa alla quest oxå. Men det är klart. En vane sak

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

Gå till Caldera och gå in i pawnshoppen. Köp eller stjäl Ring of Aversion. Grattis, du har nu praktiskt taget obegränsat med osynlighet.

Jag skulle kunna ge dig hundratals med spelbreakande tips men jag a) orkar inte och b) vill inte förstöra ditt spel alltför mycket.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Om man vill ha kul så ska man göra en rustning med 100% reflect och slåss mot en magiker.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Glöm inte att se till att du har tillgång till den talande krabban så att du kan sälja alla fina saker

Du kan ju skifta läge till tredjeperson, malvack, om du gillar det bättre.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

Med rätt moddar (och ett program) så får du det snyggaste spelet som finns up to this date... och ett av de bästa rollspelen, sinnes va mycket tid man lagt på spelet!

Permalänk
Medlem

Gaah kan ni inte bara sluta göra Morrowind trådar!
Min hälsa blir lidande då jag varje gång fastnar i spelet

Någon som vet vart man kan tanka "packs" med moddar? INTE från fileplanet, hatar att behöva vänta 15min i kö för att få ner sakerna. Gärna där man bara kan klicka, tanka och köra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Gaah kan ni inte bara sluta göra Morrowind trådar!
Min hälsa blir lidande då jag varje gång fastnar i spelet

Någon som vet vart man kan tanka "packs" med moddar? INTE från fileplanet, hatar att behöva vänta 15min i kö för att få ner sakerna. Gärna där man bara kan klicka, tanka och köra

jag har hittat en torrent med massor av plugins men det ligger på en piratsida så jag vill inte riskera en varning

hur går man upp i lv på ett snabbt sätt?
man får ju ingen xp så att säga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Okej, tackar för svaret EvilNed.
Du har inte möjligtvis koll på om det finns tillgängligt i någon butik i gbg?
(Ser att du är därifrån.)

Tradition.se har ju varit nere länge och väl. Game.se har ingen info. Osv, osv.

Annars får jag väll bara åka in och titta runt.

Ring till tradition i Göteborg och fråga ifall dom har Morrowind Gold edition till PC inne. Deras telefonnummer är: 031-150366 (Finns mer info på hemsidan som håller på att byggas om).

Permalänk
Medlem

Jag har redan ringt dem.
Tack för svaret ändå.

Spelet skall troligtvis komma in på måndag eller tisdag enligt den person jag pratade med. Så jag åker in och köper det då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan jag har damsugit stan(nåja, nästan) efter ett ex ex av spelet, nån som kanske vet var det finns i ume trakten
annars blire velan o beställa det.
/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

webhallen.com har det ju för en billig slant.
99kr närmare bestämt. Men du får ju räkna med lite frakt också, såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

joo...jag orkade inte jaga det mera så jag har beställt det oxo, hur lång tid tar det innan man får det tro?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Du får det antagligen på tisdag eller Onsdag.

Permalänk
Medlem

Den här länken (som tyvärr är på norska, men ni fattar nog ändå)
http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=274266 är jäkligt bra, här hittade jag mycket praktiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Gå till Caldera och gå in i pawnshoppen. Köp eller stjäl Ring of Aversion. Grattis, du har nu praktiskt taget obegränsat med osynlighet.

Jag skulle kunna ge dig hundratals med spelbreakande tips men jag a) orkar inte och b) vill inte förstöra ditt spel alltför mycket.

jag har fått tag i ringen men hur använder jag den så jag blir osynlig?

för att få mer uppdrag i fighters guild så måste jag ha mer advancement

och Caius Cosades säger att jag måste vara lv 3 för att få mer uppdrag av han

så vart kan jag få mer uppdrag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns FIghters Guilds i Ald'Rhun, Balmora, Vivec och Sadrith Mora. Du kan få uppdrag i alla utav dem.

NOTERA: Första uppdraget i Ald'Rhun fighters guilden är ganska svårt. Man ska döda en necromantiker som bor på en utav de alldra nordligaste öoarna i hela världen (Solstheim exkluderat). Det krävs en del "island hopping" och det tar ett tag att komma det. Själva monstrerna man stöter på under uppdraget är inte dom lättaste heller.