Permalänk
Medlem

JOS Mp3spelare & Usbkortslutning?

Min bror fick för ett tag sen en Jens Of Sweden mp3-spelare (mp400) och var överlycklig osv. Så var han hemma vid morsans dator och skulle föra över mp3filer. Han kopplade in den och deras dator hängde sig. Han gick in till mig och bad mig att kolla på vad som hade hänt, jag traskar in och sätter mig vid datorn. Kollar enhetshanteraren och allt sånt, ser helt lugnt ut. Så kopplar jag in mp3spelaren...inget händer. (detta handlar bara om de 2 främre portarna)

Nåja, jag tänker inte så mkt på det utan förbannar windows lite. Går in till min dator och kopplar in den. I samma sekund som jag kopplar in den så dör musen & webkameran. De bara slocknar. Så jag svär lite och startar om min dator. Då fungerar de igen.

Går in till den andra datorn och testar min webkamera där, inget händer. De två främre usbportarna är alltså helt döda.

Är det möjligt att spelaren kan ha slagit ut portarna?

Visa signatur

Winfast K7ncr 18dpro | Sempron 2400+ @ 1800mhz | Geforce 6200 | 512 PC3200 | Soundstorm | Samsung 40gb + Seagate 80gb | NEC 2500A | Benq Dvd-spelare

Permalänk

lät inge vidare, har du testat att instalerat om usb-portarna?

Permalänk
Medlem

Jupp, tillochmed installerat om windows.

Är det ens möjligt att en sån sak kan hända? Jag har aldrig själv hört talats om det nämligen

Visa signatur

Winfast K7ncr 18dpro | Sempron 2400+ @ 1800mhz | Geforce 6200 | 512 PC3200 | Soundstorm | Samsung 40gb + Seagate 80gb | NEC 2500A | Benq Dvd-spelare

Permalänk

Hmm , helt kalrt är din aportar trasiga, kan mycket väl ha och göra med mp2-spelaren om det hände efter att du hade pluggat in den.
Lämna in den på service!
Om de säger att det va spelarens fel skicka räkningen för repartionen till JoS