Permalänk
Medlem

Asus S5

Är i slutfasen av att beställa mig en bärbar och det lutar just nu åt en ASUS S5 [1], dock ställer jag mig lite frågande till batteritiden, enligt både Asus och JME så stämmer angivna 5.5h, så jag tänkte väl höra om det finns någon vänlig själ här som har erfarenheter av datorn ifråga och kanske kan kommentera detta påstående?

Även annan nyttig info och länkar angående denna uppskattas!

Asus S5 (JME länk, funkar som den vill...)
[1]:http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=23679

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Jag var oxå inne på denna datorn innan, så jag är ganska påläst om den. Den angivna batteritiden stämmer inte riktigt, det är isåfall om du har allt avstängt i princip o bara skriver lite i word. 3.5 h skulle jag säga är mer rimligt. Annars så är den en mkt fin dator, med bra kvalite. Det jag inte gillade med datorn var att den har max 768 mb ram och det tycker jag är lite för lite om man har tänkt ha datorn ett par år.

Gå in och läs på www.notebookforums.com och www.notebookreview.com där finns en hel del info om datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Jag var oxå inne på denna datorn innan, så jag är ganska påläst om den. Den angivna batteritiden stämmer inte riktigt, det är isåfall om du har allt avstängt i princip o bara skriver lite i word. 3.5 h skulle jag säga är mer rimligt. Annars så är den en mkt fin dator, med bra kvalite. Det jag inte gillade med datorn var att den har max 768 mb ram och det tycker jag är lite för lite om man har tänkt ha datorn ett par år.

Gå in och läs på www.notebookforums.com och www.notebookreview.com där finns en hel del info om datorn.

3-3,5h låter faktiskt mer rimligt, och är nog fullt tillräckligt för vad jag hade tänkt använda den till... 768Mb låter ju relativt lite, men samtidigt så kommer det ju inte bli mer än lättare bildhantering (kan ju ändå inte göra så mycket utan korrekt kalibrerad skärm) lite statistik och bokföringsprogram så jag klarar mig nog tills det är dags att byta igen.

Ska kolla länkarna också! Danke!

Förresten, du skrev att du var inne på den tidigare, vilken valde du istället?

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Jag ville ha en liten, lätt och bra dator till rimligt pris och jag valde mellan Asus S5, Ibm X41, Dell X1 och kompletts MSI s260. Det blev Dell X1 pga widescreen, firewire, bluetooth, 3 års garanti, utseendet mm