World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-dungeons...

Ägda.

Ahahah. Riktigt kul.:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Ahahah. Riktigt kul.:D

http://www.abortretryfail.com/wow/plague.avi

Hoppas det kommer till Stormscale.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

hotfixat inatt vid 05:15

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är konstigt att spelarna lyckas hitta på bättre world events än Blizzard

Permalänk
Avstängd

varför är det en massa mat och spöken utanför ogrimmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
varför är det en massa mat och spöken utanför ogrimmar?

Det är någon slags event, Man firar de döda förfäderna typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Är det mer än jag(Frost mage) som har problem med Paladins?
Är fruktansvärt svårt att hålla avstånd, när dom bara tar bort min slow effekt hela tiden.
Får aldrig chans att uttnyttja shatter, oftast blir jag OOM innan paladinen dör, då dom oftast använder bubblan, och lay of hands ibland.
Har 6500mana och drygt 2700hp.

Vet inte riktigt hur jag ska slåss emot dessa överlevnads maskiner
Jag blev nitad utav en lvl57paladin. Han använde förvisso lay of hands också då.

Hmm en hel del + damage eq och en vältimad counterspell brukar biffen

Men det beror ju från Paladin till paladin hur pass bra dom är mot mages. en del är helt enkelt skitsvåra och en del tar man med ena handen bakbunden.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Haha, klart du skulle din skrytmåns

Kan du någon gång svara på ett inlägg utan att visa att du har mycket bättre grejer eller utan att racka ner på någon som är glad för att ha fått en grej som är bra?

Den är inte bra

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

finns steg 3 också, då ska man in i Sunken Temple och döda en drake... :S

Permalänk
Avstängd

nä det e steg 2..som ska döda drake

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Har aldrig fått tag på den capen. Fanns alltid en rogue som rollade högre än mig
Men för rogue är black baron bättre, eftersom både hunter och rogues delar sin dubbla melee attack power bonus på str och agi. SKillnaden är ju då att rogues använder melee AP. Så ranged AP med black baron blir totalt +50, medans den med shrouded mists blir +44. Shrouded mists ger då även +12 stamina, vilket enligt mig överväger de 6 AP man förlorar vs black baron.

Har annars alltid velat ha shifting cloak, om det inte vore så att den var så himla dyr att tillverka. Har en i guilden som kan göra den, men man måste ju hänga på han på fyra scholo runs bara för reagents. Jämför man denna med shifting så ger den dock sämre stats, men +1% dodge. Det är då iofs bättre för rogues, men rogues överväger nog black baron, eftersom den ger en sån fet mängd melee AP.

Sen passar shrouded mists så mycket bättre in med giantstalker-setet färg-mässigt

jo du har rätt :P, men somsagt tänkte jag ur rogue synvinkel, har aldrig sett den capen droppa

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

ahahaha

mer om "plauge"

http://wowaids.ytmnd.com/

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem

Guilden körde Zul'Gurub för första gången igår. Gick riktigt bra trots att vi inte alls är samspelta. Första bossen tog vi på första försöker och andra bossen på andra försöket. Dock hann vi bara göra ett försök på tredje bossen (usch, spindlar). Någon som har några tips gällande den och dom kommande bossarna? Känns som manadrain inte är fullt så viktigt på boss #3 då den inte har så jävla mycket mana.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Jag som som level 42 warlock borde väll kunna gå Uldaman med ett par 45-50 gubbar? ^^
Kommer faktiskt inte själv ihåg då jag inte varit level 40-45 på ett par månader

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Var lär jag mig engineering över 240?

upp till 250 nånnting ska du väll kunna få schematics av gnomen i Tanaris, vid 260 så kan du prata med teleportsnubben i tanaris och därefter får du köpa schematics eller hitta dom, det finns ingen tränare därefter.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
ny rogue quest
steg1 http://www.thottbot.com/?q=41065
steg2 http://www.thottbot.com/?q=41121

nice reward

Är det bara jag som inte kan få någon av dom questen?

Lord Jorach Ravenholdt Vill inte ge mig något alls :/

Permalänk
Medlem

har ett litet problem när jag mountar tar den på sig Orb of Deception, har disablat quick mount equip, vad kan det vara som gör detta?? : /

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
1agi = 2ap för hunter + lite critchans etc. Så jag håller inte med

Nej 1Agi = 1Ap för Hunters och Rogues.

We asked the devs for a short explanation of Attack Power and Defense in relation to Agility and Strength. The following should be of some help to those wondering e.g. whether their new +x Attack Power weapon is better than their old +y Strength / +z Agility one.

Agility
- Increases Armor Class by 2 for every point of AGI.
- Increases the chance of a critical hit with melee and ranged attacks. The amount of the increase is dependant on both class and level. For most level 60 character classes, approximately 20 points of AGI will increase your critical hit chance by approximately 1%. Rogues require 29 AGI for an additional 1% critical hit chance, and Hunters require 53 AGI for an additional 1% critical hit chance, but both of these classes also gain attack power from agility and the items available to them typically have much higher amounts of AGI.
- Increases the chance to dodge an attack. The amount increased is dependant on both class and level. For most level 60 character classes, approximately 20 points of AGI will increase your chance to dodge by approximately 1%. Rogues only require 14.5 AGI for an additional 1% dodge chance. Hunters require 26.5 AGI for an additional 1% dodge chance, but Hunters typically have a high amount of agility, as well as an Aspect spell that further increases their chance to dodge attacks.

Defense
- Increases the chance of being missed by an attack.
- Increases the chance to dodge, parry, and block.
- Decreases the chance of being affected by a critical hit.
- Decreases the chance of being affected by a "crushing blow". Creatures that are higher level than your character can land crushing blows that deal increased melee damage. The chance of a crushing blow increases as the level difference between you and the opposing creature increases. Players never deal "crushing blows", only creatures.

Attack Power
- Attack power increases your base melee DPS by 1 for every 14 attack power.
- Strength increases your melee attack power by 2, except for rogues and Hunters. Rogues and Hunters gain 1 attack power per point of Strength, and 1 per point of Agility.
--------------------------------------------------------------------------------
Thundgot
Community Manager, English

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca

*text*

Ja, 1 melee AP. Sen när bryr sig hunters om melee attack? Ranged AP får 2 AP / agility, vilket är den primära attacken en hunter använder.

Permalänk

är i lvl 47 undead rogue. nån som vet en bra instance lr nånting där de droppas nån bra rogue sak??

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken addon som visar min och motståndarens health och mana i % ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca

Somsagt, 1Agi = 2ap för en hunter i ranged.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Är det bara jag som inte kan få någon av dom questen?

Lord Jorach Ravenholdt Vill inte ge mig något alls :/

snacka me din trainer kanske? var så för mitt mage qeust iaf, en a d fyra i orgrimmar gav mig quest o snacka me en snubbe.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

testade du att snacka med han?, för om du är lvl 60 så har han inget ? över huvudet.

Permalänk

fan va gött med honor man får från arathi basin, är man klyftig så tar man med sig några crystal charge från un'goro crater som jag gör :D. skitbra om en mage med lite liv kommer förbi och ska avbryta en fajt eller om man helt enkelt ska ta död på en som flyr

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
fan va gött med honor man får från arathi basin, är man klyftig så tar man med sig några crystal charge från un'goro crater som jag gör :D. skitbra om en mage med lite liv kommer förbi och ska avbryta en fajt eller om man helt enkelt ska ta död på en som flyr

hehe fick 50k honor på 500 kills där ;D det är riktigt bra honor där ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem sedan patchen... de e mina chattrutor som e helt mongo, kan inte se när jag invitar folk till grupp eller när jag shift-klickar på någon för att se ras klass osv.
finns det något jag kan göra för att resetta dom här inställningarna?

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest