Permalänk
Medlem

En iPod nano 4gb svart beställd:)
hoppas den är lika bra som den ser ut

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Finns det radiosändare för ipod nano?

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har de fixat EQn som distade i minin?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Vet du hur den fungear då?

Blir det fel på min ipod tar jag med kvittot från affären jag köpte den på och går till en "auktoriserad"(stavning) affär som säljer apple produkter så fixar jag det där?

Typ så?

Japp, eller snackar med kundtjänst och skickar in den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
En 4gigs version. och jag valde DONT PANIC då jag precis läst ut och totalt älskade Liftarens Guide till Galaxen. Jag ville ha DON´T PANIC men man fick ju inte ha specialtecken.

ehe? jag fick ett é på min utan problem, så ett löst ´ borde väll gått.. (annars hade ingen i Frankrika tex köpt en..)

/ undrar om man orkar lägga in HHGTTG i textformat på nanon, kan va bra då man vet aldrig när motorvägar ska byggas..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Har de fixat EQn som distade i minin?

Tror den distande EQn som du beskriver beror på att du överskred vad själva förstärkaren klarade att ge. Om du har en ljudfil med 90dB och sedan EQar upp till 110dB och förstärkaren inte klarar det så börjar den dista. Man måste själv fixa detta genom att ändra volymen på mp3orna med MP3Gain, har för mig att programmet heter så. Men som sagt det borde fixas automatiskt av EQn.

Svarade inte alls på din fråga, men gav iaf en lösning på problemet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Tror den distande EQn som du beskriver beror på att du överskred vad själva förstärkaren klarade att ge. Om du har en ljudfil med 90dB och sedan EQar upp till 110dB och förstärkaren inte klarar det så börjar den dista. Man måste själv fixa detta genom att ändra volymen på mp3orna med MP3Gain, har för mig att programmet heter så. Men som sagt det borde fixas automatiskt av EQn.

Svarade inte alls på din fråga, men gav iaf en lösning på problemet

Hmm, kan stämma. Men så fort jag ökade basen lite så distade det. Och jag spelar inte speciellt högt. Min CD, MD Jos och iRiver klarade det iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lobo
Finns det radiosändare för ipod nano?

både ja och nej, det finns radiosändare som funkar med nanon, dock ingen som är anpassad till nanon formmässigt, utan man får en sändare som stiker ut som sjutton på sidorna så samtidigt nej, eftersom det inte finns nån som är specialkonstruerad för nano, ÄNNU

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, kan stämma. Men så fort jag ökade basen lite så distade det. Och jag spelar inte speciellt högt. Min CD, MD Jos och iRiver klarade det iaf.

Jag gissar på (är rätt övertygad om, rättare sagt) att detta beror på att de spärrat maxvolymen på de europeiska spelarna. Det skulle förvåna mig om de släpper en produkt med så kass ljudkvalitet som du beskriver.

Innan det finns ett hack för detta får du nog använda MP3Gain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Jag gissar på (är rätt övertygad om, rättare sagt) att detta beror på att de spärrat maxvolymen på de europeiska spelarna. Det skulle förvåna mig om de släpper en produkt med så kass ljudkvalitet som du beskriver.

Innan det finns ett hack för detta får du nog använda MP3Gain.

Spärren hade jag tagit bort. Har läst om andra som haft det problemet. Höjer man basen så börjar det dista... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Spärren hade jag tagit bort. Har läst om andra som haft det problemet. Höjer man basen så börjar det dista... :/

Aha, jag uppfattade det som att du hade en Nano. MP3Gain ska dock fungera bra.

Permalänk
Medlem

HAHA kolla vad ja hitta för idioter

http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3 !!!

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
HAHA kolla vad ja hitta för idioter

http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3 !!!

inte sett nyheten på sweclockers första sida ?:D http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=500930

säger bara en sak, hädelse !!!:mad:

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Japp, eller snackar med kundtjänst och skickar in den.

Vet du om det står någonstans på Apples hemsida? Har letar runt ett tag och inte hittat nått :/

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

7 dagars väntetid just nu=/
kommer kännas som en evighet

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Vet du om det står någonstans på Apples hemsida? Har letar runt ett tag och inte hittat nått :/

http://depot.info.apple.com

ska det vara, telefonnummret hittar du annars om du letar reda på ipod-faq:en, där finns en fråga om hur man gör om man vill reklamera ett par trasiga ipod-hörlurar(earbuds?). Telefonnummret till deras support står då där i svaret, men länken ovan funkar minst lika bra..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Bantumi: Det är väl sju dagar innan dom skickar den.. sen går det åt en hel del dagar till leveransen

Permalänk

Batteritiden suger verkligen. Tackar vet jag min NW E505

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis fått hem min nano 4gb Svart med gravyr.
(Beställde den förra tisdagen)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference

NW E505 är inte ett substitut till iPod nano, sluta trolla.

Men om du verkligen känner behövet att övertyga dig själv om att du köpt rätt spelare kan du skriva ner det i notepad, du kan även spara filen om du senare vill se vad du skrivit.
Men i denna trån passar det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ehe? jag fick ett é på min utan problem, så ett löst ´ borde väll gått.. (annars hade ingen i Frankrika tex köpt en..)

/ undrar om man orkar lägga in HHGTTG i textformat på nanon, kan va bra då man vet aldrig när motorvägar ska byggas..

När jag försökte fick jag upp ett felmeddelande. " Använd inte specialtecken som dessa: "~*<>\" Det enda specialtecken jag använde var ´

Bah, kollade nyss och såg att preliminärt får jag inte min Ipod med Dockningstation förrän den 3/10 :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop
Bantumi: Det är väl sju dagar innan dom skickar den.. sen går det åt en hel del dagar till leveransen

Stämmer bra det men att det tar tid att skicka den kan man ju inte klandra apple för, det är ju bara de första sju dagarna de står för.

Har Nano blivit en sån succé att de sålt över förväntan?

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference

Till skillnad från andra tillverkare är Apples batteritider högre än vad som anges.
Jag har en Shuffle och lyssnar nog 2 timmar om dagen på lagom hög volym, jag har laddat den en gång på de 3 veckor jag haft den. Konstigt nog var den så gott som fulladdad när jag fick den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Till skillnad från andra tillverkare är Apples batteritider högre än vad som anges.
Jag har en Shuffle och lyssnar nog 2 timmar om dagen på lagom hög volym, jag har laddat den en gång på de 3 veckor jag haft den. Konstigt nog var den så gott som fulladdad när jag fick den.

Shufflens batteritid är inte speciellt bra, har en själv. Den borde vara betydligt mycket bättre med tanke på hur få funktioner den har.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Shufflens batteritid är inte speciellt bra, har en själv. Den borde vara betydligt mycket bättre med tanke på hur få funktioner den har.

Batteritiden kanske speglar sig i vikten också?

Permalänk
Medlem

Fixade en söt liten påse till min nano idag.
1x svarta jeans
1x ljusa jeans
30 cm snöre
2m röd sytråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
Fixade en söt liten påse till min nano idag.
1x svarta jeans
1x ljusa jeans
30 cm snöre
2m röd sytråd

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/posse.JPG

Du har just inspirerat mig till att sy(Y)

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Får en känsla av att jag bör besöka syslöjden

Edit: Ska nog ta och göra som snubben gjorde högre upp. Skillnaden är nog att jag tänker ta ett jeans tyg bara. Bra att utslitna jeans kommer till någon nytta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
Har Nano blivit en sån succé att de sålt över förväntan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben Reitzes, UBS Investment Research

Commenting on iPod nano performance, Reitzes says,"While 2GB versions do not seem as popular, 4GB iPod nano sales appear to be off to a strong start as many Apple stores across the country struggle to keep devices in stock (especially black versions)."

However, the analyst notes he was able to find inventory of the 4GB iPod nano in BestBuy electronics stores before the weekend, indicating that customers are flocking to Apple retail stores first to make purchases. Independently, AppleInsider has received word that Apple this weekend was able to ship a significant number of nanos to Apple authorized retailers and online retail outlets such as Amazon.com.

Reports show that the company is shipping one black nano for every 3 white nanos and appears poised to catch up with demand over the next few weeks. Already Amazon is showing availability of both the 2GB iPod nano and 4GB iPod nano in white.

Still, Apple continues to express weakness in gauging demand for its new iPod accessories, which produce the company hefty profit margins. The iPod nano dock remains on backorder for 1-2 weeks, while both lanyard headphones and multi-colored nano tube cases are seeing wait times of 4 to 6 weeks.