Permalänk
Medlem

Ang. Asus K8N-E Deluxe

Hejsan. Jag har beställt ett ASUS K8N-E Deluxe Moderkort ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301393&cks=PLS ), och nu undrar jag om jag kan sätta i mitt Radeon 9600 kort i den? klandra mig inte för att vara nybörjare, men jag ser ingenstans att den stödjer ATi på sidan.
Så, ni som vet, kan man ha ATi kort i den?

//Mattias

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk

Ja, det går alldeles utmärkt

Permalänk
Medlem

Okej, tack Blev lite rädd först när det stog NVidia ;D . och just det, läste i en tråd när jag sökte, Brukar nätverksporten vara sönder/defekt på det moderkortet? Ifall att jag måste beställa ett nytt sådant också :/

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

Näe men nforce-korten är däremot tillverkade av Nvidia.

Tror inte det finns något moderkort som något brukar vara sönder på faktiskt, mitt fungerar alldeles ypperligt i alla fall.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Aha okej (: . Men då var det ju bra, tack för svaren, nu känner jag mig säkrare.

Och för att inte få spam, så kan ju någon moderator låsa den om dom vill.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Näe men nforce-korten är däremot tillverkade av Nvidia.

Tror inte det finns något moderkort som något brukar vara sönder på faktiskt, mitt fungerar alldeles ypperligt i alla fall.

Nu snackar vi om Nforce3 och inte Nforce2 som du förmodligen har. Har ingen aning om hur nätverkskorten på ett ASUS K8N-E Deluxe fungerar, men på mitt NForce2 så fungerade det i alla fall bra. (var stod det förresten?)

EDIT: Nforce-korten är absolut inte tillverkade av Nvidia Bara en viss del av moderkortet är det (nord/sydbrygga o.s.v.)

Permalänk
Medlem

sök på asus K8N-E

citat från OgZer = "Moderkort är ett Asus k8ne- deluxe, det funkar suveränt om man inte räknar med de två månader jag inte förstodd att den inbygga nätverksporten sög kuk i helvetet så att jag fick gå över till ett pci kort"

Visa signatur

Permalänk

Fler än han som har problem då? sök vidare! det kanske finns en lösning på problemet Han kanske bara hade ett måndagsex eller nåt så han får ju ändå ett nytt eller samma fast lagat Förstår inte problemet Ett jättebra kort i allmänhet vad jag har sett.

Permalänk
Medlem

Okej bra, för jag får det imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nätverksporten på mitt K8N-E krånglar också. Det ska tydligen vara vanligt har jag läst. Dock så har den funkat bra periodvis. Den fungerade utmärkt de första månaderna som jag ägde kortet. Jag är medveten om att detta är en gammal tråd men informationen är fortfarande relevant.

Visa signatur

Athlon 64 +3000 - ASUS K8N-E - 2x512mb Corsair 3200C2 - Leadtek 6800LE@395/895,16/6,1.4v.