Gigabyte GA-8N-SLI-Quad Royal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
Det här med flera "höghastighets" pci-e kortplaster borde ju ändå kunna användas till andra komponenter än just grafikkort. T.ex. ljudkort.

sli-ljudkort 1 per kanal i ett 7.1-system, givetvis, vattenkylda.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hmm undras hur det skulle se ut med 4st sånna här?

Edit: De till vänster då

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
sli-ljudkort 1 per kanal i ett 7.1-system, givetvis, vattenkylda.

Läckert!

Visst går det åt helt fel håll i utvecklingen...
Skulle va mycket grymmare om man kan ha 4 grafikkorts prestanda i ett kort?!

Kan tänka mig att en person som håller på med 3D-modilering eller något liknande kan behöva 4 kort, men jag tror att det i dagens läge gör så liten skillnad med
dagens FX4500 quadro, som man kan koppla in i SLI läge.
FX4500 quadro är en Rolls Royce-grafikkort inom 3D-modilering.

Kommer bli kul när x-fire kommer, dom går ju att koppla in i ett läge där man kan ha 32 grafikkort. Nu ljuger jag inte, se själva med vanliga hårddiskar...
Där kan man ju ha så många som helst när man lägger en hårddisk som "master" och resten om "slave"! Har för mig att ATI sade så iaf för nästan 8-9 månader sen...

Det kort som är till Vänster på ditt inlägg, är det 7800 GTX?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blöm

Det kort som är till Vänster på ditt inlägg, är det 7800 GTX?

Ser ut som ASUS 2x6800 Ultra, det som aldrig lanserades.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Grafikkortstilverkarna har hittat en riktigt rutten strategi för att sälja mer.... hoppas det inte funkar i längden.

Permalänk

Vill man slå världsrekord i 3D Mark 05 så

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Inaktiv

det här kan ju faktiskt bli något, o då är jag allvarlig

visst jävligt onödigt det här men ett extremexempel.

tänk om ett år, vi säger att detta är standard med fyra slots..ditt "gamla" 6800GT börjar att bli lite segt för att lira Doom4, du köper då det senaste kortet från nvidia/ati, men tycker samtidigt att det känns tråkigt att förlora ditt gamla 6800GT som ändå kostade en hel del vid inköpsdatum, vore det då inte fint att få det som "slave" kort som någon här ovan skriver? Så att det hjälper till som extra kraft, kanske detta är helt omöjligt men visst vore det riktigt nice?

nu kan jag inget om SLI/Crossfire, kanske det inte går att använda olika kort med varandra, men inom en snar framtid kanske?

Tex om man då kunde ha sitt gamla ti4600, 9800pro, 6800GT i datorn samtidigt, vore ju ganska så skönt, låter omöjligt men kanske kommer något "liknande" nu med pci express?

förstår att mitt inlägg inte är tekniskt perfekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
http://dump.grendosa.com/050923_gigabyte_GA-8N-SLI-Quad_kopie...

humor

edit: eller framtid ?

HAHAHHA ja tänkte precis skriva det ^^ den dagen man sitter me 10st graffe i sin burk, då lägger ja ner : )

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk

Nvidia äger Ati i utveckling så hårt, men nu ka nju Ati komma i fatt hur lätt som helst om Nvidia bara gör så man kan ha mera kort i samma burk:S låter helt sjukt ju! men jäävligt coolt:P

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hahaha, galet. Skulle ju inte tacka nej till det där

Permalänk
Medlem

Löjligt med 4 st grafikkort... tror prestandard blir sämre och det lär inte bli bättre i spel direkt. det är nog med SLI iaf men detta tar priset

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

löjligt är det rätta ordet.
Om det nu skulle vara så att dom ska lansera kort som klarar av att köra 4a kort samtidigt, så skulle det inte sälja bra alls då folk skulle inte ha råd med det.

vi kan ju på skoj räkna lite:

ca pris på mobo lär ju vara ca 2500kr
pris på gfx (vi räknar med 7800gtx) 5500kr * 4 = 22000kr
så lär vi ju behöva dubbla 4800 x2 prollar = 8500 * 2 = 17000kr (lär bli för mycket flaskhalls om man inte använder 2 prollar..)

summa sumarum: 2500+22000+17000 = 41500kr
Hur många privatpersoner skulle ha råd med det?

min egen åsikt om bilden är att den är fejk, det är så lätt att fejka till den där bilden.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Verkar ganska vettigt tycker jag. iofs ser det helt vansinnigt ut. Men typ 4*6600GT borde kunna ge vettig prestanda tycker jag om nvidia stödjer det - och prisvärt om man får och behöver 8 skärmar.

Tänk er om spelen stödjer 8 skärmar, istället för att snurra med musen har du en snurrstol för att kolla om det kommer någon bakom eller från sidan eller snettbakifrån osv. Jäklar vad häftigt.

Men 4*GTX verkar vara lite dumt just nu.

Visa signatur

P150 solo rev | P5N-E SLI w/NB47J on SB | E6600 w/ Ninja 1st rev | 2GB GEIL Ultra 5400 CL 3 | XFX 7800GT w/ ZM-VF700-Cu | 2 x SP120 250GB

Permalänk
Medlem

så himla onödigt med fyra grafikkort!!! jag tycker att det räcker med ett grafikkort än så länge

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk

Vafrör lägger moderkorts och grafik kort ner tid på nåt så idiotiskt som SLI och CF, skulle det inte vara bättre att lägga ner tid på helt vandliga singel grafik kort. så dom kan bli kallare och framför allt mer energi snåla. 2 gfx kort pallar ju inte ens den fetaste procesorn av så det e ju bara löjligt.
tänk så här 2 gfx kort behöver en pocesor på ca 5Ghz för att allt ska flyta någorlunda bra. vi räknade ut på skolan om man har den moderkort layouten som man har idag så kam man MAX prestera ur en pocesor 10Ghz. för att så är det slut på molekyler och allt går i maxhastighet (ljusets), så länge man inte bygger in Ramen i CPU och krymper hela moderkortet. då kan man få ut mer men det e inte så fasligt mycket mer.

Permalänk
Medlem

omg :Phehe

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 - AMD Phenom II X6 1090T - Corsair SSD Force Series 3,Samsung SpinPoint 1TB - Gigabyte Radeon HD5970 2GB - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Är ju faktiskt inte alltid processorn som sätter stopp.
Med ett sånt där kort kommer nog ett och annat rekord att slås.
Har man 35000:- och vill bygga något som klarar spel så kanske.... Har man 50000:- så kan man vapokyla alltihopa.

Bara göra ett sånt kort med 8 st 940 socklar också. Då behöver man bara 12 Vapos. Men då kan man nog köra 16core @ 3GHz+ och 4 7800GTX snabbt utav bara faaan.
Släng in 128Gb minne och sen är det dags att börja tänka på avbetalningsplanen.

Sen slår man sig för pannan när man inser att att inget operativsystem kommer av att kunna adressera allt minne eller orka styra 16 separata kärnor och 4 gpus...
Drivrutinsproblem någon?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Jiiippppiiiieeeee Nu kan jag äntligen köpa ett über system med 4*7800GTX och det kommer nog inte gå på mer än 22 000 för bara grafikkort nu är jag räddad.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli som när voodoo 5 & 6 korten kom, försöker dom ens släppa det kommer det råfloppa

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Eller en enorm plånbok

Ofta är dom i relation...

http://www.extraugly.com/shirt.php?design=0089 <3 ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
Utvecklingen går åt fel håll!

Exakt min tanke, grejorna borde bli mindre/tystare/smidigare istället för stenåldersdesingnen.

Permalänk
Medlem

ja men om man köper det där så slipper man ju fundera en lång tid framöver om uppgraderingar på grafiksidan.. blir till att köpa mer minne isånnafall då.. eller en ny prolle.. men grafiken behöver man nog inte göra någonting å om man inte vill ha en ny shader.. :/ aja.. vi får väl se om de blir nån affär om det här (jag tyckte nästan att PCI-E och SLI va onödigt men tydligen inte...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
det här kan ju faktiskt bli något, o då är jag allvarlig

visst jävligt onödigt det här men ett extremexempel.

tänk om ett år, vi säger att detta är standard med fyra slots..ditt "gamla" 6800GT börjar att bli lite segt för att lira Doom4, du köper då det senaste kortet från nvidia/ati, men tycker samtidigt att det känns tråkigt att förlora ditt gamla 6800GT som ändå kostade en hel del vid inköpsdatum, vore det då inte fint att få det som "slave" kort som någon här ovan skriver? Så att det hjälper till som extra kraft, kanske detta är helt omöjligt men visst vore det riktigt nice?

nu kan jag inget om SLI/Crossfire, kanske det inte går att använda olika kort med varandra, men inom en snar framtid kanske?

Tex om man då kunde ha sitt gamla ti4600, 9800pro, 6800GT i datorn samtidigt, vore ju ganska så skönt, låter omöjligt men kanske kommer något "liknande" nu med pci express?

förstår att mitt inlägg inte är tekniskt perfekt

Låter ju helt klart mycket mer avancerat men också mycket vettigare. Det nyare kortet kan ta hand pixelshaders, HDR et.c och de äldre mer basic grejjer.

Tror ju verkligen inte att det kommer gå i den riktningen tyvärr. Dels för att det blir svårare tekniskt och samtidigt innebär att tillverkarna kanske inte kränger lika många kort.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Haha. Eller så kan man utveckla EN kärna som klarar det som behövs

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

seriöst detta är ju ett skämt.. ser iaf ut å bli ett..
vad ere som gäller nästa vecka då?.. 16st PCI-e pålatser med x16? och till det 10gig ddr och 6 prollar?..
tror att dom flesta väljer ett 7800GTX ist för 4st 6600GT..
vem har råd att köpa/driva 4st 7800gtx då?

Permalänk
Medlem

Hmpf. Jag som tyckte SLI var onödigt. Ja, detta är bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Hehe akta overkill, om man köper ett sånnt där system lär det ju bara vara föratt ha världsrekord i 3dmark, annars är det helt onödigt.

Men men, skulle ju va ballt och ha det där å flasha med

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Avstängd

Som sagt, vinnaren i 3dmark är inte längre som den som kyler/klockar bäst, utan den som har råd med flest grafikkort.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Åh, äntligen kanske det flyter när man är i Orgrimmar!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |