Call of Duty 2 demo idag.

Permalänk
Medlem

Jävlar va snyggt det vart när man maxxade grafiken i 1600x1200;)

7800gtx ftw !

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att grafiken var något att gapa över, nog var den snygg, men tillförde inget nytt. Jag fick runt 60-80fps med allt på max i 1200x900, bra programerat var det också, man fick inte många fps dropps.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
haha ! nått är knas skiv gärna om du hittar felet
EDIT: om jag tittar ner i marken har jag över 100fps

Hittade felet. Jag gick in i 3D inställningarna till graffkortet och ställde ner opengl/Direct3d till balanserad och nu flyter det på utmärkt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är spelbart med ett Geforce 4 TI 4200 128Mb?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Stängde av demot, börjar bli trött på FPS som VERKLIGEN går på Räls. Extremt trånga banor och fina "osynliga väggar" eller dåliga ursäkter till varför du inte kan gå någonstans (de där 0,5 meter höga lådorna går ej att klättra över eller att gå igenom den där 1 m springan mellan de)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Blev visst en till lite halv mytomantråd av Seawally här

haha snarare misstagstråden... inte är jag själv om ha sagt "kör allt på max och har 150fps"? Man lär så länge man lever...

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
För helvete.... kan nån ge en bra länk?
FZ's länkar funkar ej...
Den här gadgeeks sidan... varför har inte dem den..`?

Kom precis hem från sjukhuset och hade inte hunnit bevaka demosläppen för idag.
Tog en stund innan jag fick tag i den men nu finns det en mirror på 100Mbit från oss på www.gadgeeks.com

Permalänk
Medlem

Kul, dom har verkligen inte gjort ett skit förutom snygga till grafiken.. fyfan vad bitter jag blir.

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Kul, dom har verkligen inte gjort ett skit förutom snygga till grafiken.. fyfan vad bitter jag blir.

vad vill du ha ändrat då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio

Ingenting?? Tycker allt var upphottat, och den där känslan av krig som bara CoD kan förmedla infann sig på en gång! Gillar att det är mer blod nu
Givet köp!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Tycker det flöt på rätt bra för mig, körde med systemet i sign och höga inställningar och 11xx*8xx

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

tankar. vill testa ^^

Permalänk
Medlem

Bra spel med jag tycker att det utspelar sig i helt fel miljö. Jag ligger hellre i ett skyttevärn i skogen mitt i vintern än i någon öken i Afrika.

Permalänk
Medlem

Det flöt bra med mitt TI4200 inga lagg alls.. och grafiken var inte så dålig den heller

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom demon för andra gången.
Verkar vara ett sjukt bra optimerat spel.
Nu har jag inte kass dator precis men det flöt verkligen till 100% hela tiden och det på höga inställningar, vilket är mer än jag kan säga om 90% av alla andra spel på marknaden just nu med tung grafik.

Mitt intryck av spelet i sig är att det är ett konsol-spel i grunden och gör sig nog bättre på en Xbox än vad det gör på PC.
Det betyder ju dock inte att det är dåligt på en PC.
Förövrigt så var det ganska underhållande, om än något linjärt (men det är BiA också och det är det hittills bästa WW2 spelet någonsin), och miljön i demon känns hyffsat trist.

Två frågor på det också sen är jag klar.
Är man odödlig i Normal läge? Ser ingen lifebar och jag verkade kunna ta hur mycket stryk som helst.
Om det är så att man bara har extremt mycket liv; är det bara i demon?
Får man ju hoppas.

Permalänk
Medlem

Jävla skit .. Trodde iaf. de skulle va ragdoll "fysik"motor .. men inte enns det .. de enda ändrat var väl grafiken?

Visa signatur

Asus A8V Deluxe AMD64 3500+ 1024 Kingston ATI Radeon X800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spoosh
Jävla skit .. Trodde iaf. de skulle va ragdoll "fysik"motor .. men inte enns det .. de enda ändrat var väl grafiken?

Det kommer nog i fullverisionen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blev förvånad att det funkade så bra som det gjorde på datorn i min sign. Jag körde på medium i 800*600 och var helt klart spelbart. Hur var det då? Jag tyckte det var rätt kul faktiskt. Banan påminde mycket om första banan i Medal of Honour och jag har bara goda minnen från den sen tidigare. Positivt överraskad är jag, nu återstår det bara att se hur fullversionen blir.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty

Två frågor på det också sen är jag klar.
Är man odödlig i Normal läge? Ser ingen lifebar och jag verkade kunna ta hur mycket stryk som helst.
Om det är så att man bara har extremt mycket liv; är det bara i demon?
Får man ju hoppas.

Dom har tagit bort allt vad livmätare heter, ställ dig och ta ett par skott så kommer du se att skärmens kanter blir mer och mer röda, tillslut kommer en text fram som uppmanar dig att söka skydd, efter det så dör du. Dom har gjort så för att spelet skulle flyta på hela tiden, så att inte folk ska springa tillbaka och plocka upp ett medpack som ligger i en hylla i början av leveln.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spoosh

Nej det kommer inte finnas något sådant av annledningar som jag har förklarat tidigare.

Permalänk
Medlem

meat4u: Tackar och bockar för svaren!
Märkte självfallet av att jag blev "träffad", men eftersom att jag aldrig dog eller kunde se någon indikation på att jag faktiskt tog skada av smällarna så antog jag att man antingen var odödlig eller har löjligt mycket liv.

Är det som vilket spel som helst att man har en healthbar men som ej syns och som är sjukt enorm?
Eller fungerar systemet som så att man har en mätare av liv (som ej syns) och när den når en viss punkt får man en varningstext och blir man sedan träffad ännu mer efter det så dör man.
Spelar man sedan vidare så ökar mätaren igen och det är samma visa igen.
Med andra ord kommer/kan spelet bli svårt på det sättet att man ej kan/vill bli träffad mycket på en gång, vilket kan leda till mycket hektiska stridsscener med fiender i mängder.
Är jag på rätt spår eller är jag fel ute?
För jag testade för en liten stund sedan att bli träffad i massor och då dök den där varningen upp, jag tog då skydd och sedan fortsatte jag igenom demon precis som innan.
Så jag fick den känslan i efterhand att det är som jag skrev ovan, vilket är lite färskt och trevligt isåfall.

Permalänk
Medlem

Tycker mer det fungerar som i t ex halo, du har en mätare som laddas upp efter en viss tid.
Kan ju förövrigt tipsa på dessa kommandon som gör spelet lite svårare och imo roligare.
cg_drawHud 0 - tar bort kompass, ammo, stance tyärr försvinner också det "röda" när man håller på att dö.
cg_drawCrossair 0 - inget sikte
Har inte lyckats klura ut hur man får bort granat och skott kompassen än.
Och till alla rekomenderar jag att kolla in "r_displayrefreshrate" default är 60hz. Om ni har problem att stava/komma ihåg vad ni ska skriva så använd er av tab. Skriv t ex in "r_d" och tryck tab så får ni fram alla kommandon som startar med "r_d"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Stängde av demot, börjar bli trött på FPS som VERKLIGEN går på Räls. Extremt trånga banor och fina "osynliga väggar" eller dåliga ursäkter till varför du inte kan gå någonstans (de där 0,5 meter höga lådorna går ej att klättra över eller att gå igenom den där 1 m springan mellan de)

En annan sak som är ordentligt iriterande är att ingenting händer utan spelarens insats. Så länge man inte står mitt i skott linjen så kan man när som hälst lämna spelet å ta en kopp kaffe. När man kommer tillbaka så är AI:polarna kvar på samma ställe, "Granade!", "Those 42:s are some real buggers!" etc...
Inte ens motståndarna gör något seriös motstånd. Så länge ingenting är scriptat så gör dom inget annat än att gömma sig å skjuta bakom nån låda eller liknande.

Det är ju krig ffs, står man still så skall motståndarna manuvrera ut en. Jösses.

En annan sak som inte har så mycket med saken att göra, varför har alla tyskar en fånig liten mustach? Tror inte jag sett en enda irl (foton då) med mush, så nu ser dom mest ut som engelsmän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u

Nej det kommer inte finnas något sådant av annledningar som jag har förklarat tidigare.

Det ser inte bra ut med ragdoll?

Eller så var det för jobbigt för den motorn att hantera....

Permalänk
Medlem

grafiken va finare men annars håller jag med det verka inte va någon större skillnad

Permalänk

var helt ospelbart med dx9 i 1280*1024 med allt på max , det höll sig knappt på 30 fps . Men kör man med dx7 så får man dock konstant 100fps med allt på max . Och det verkar efter vad jag har läst mycket bättre optimerat för ati kort så nu känns det inte kul att äga ett 7800gt .

edit : Man tjänar rätt mycket på lägre upplösningar . i tex 1152*864 fick jag 35-40 fps med allt på max

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Bra spel med jag tycker att det utspelar sig i helt fel miljö. Jag ligger hellre i ett skyttevärn i skogen mitt i vintern än i någon öken i Afrika.

Skogen har redan blivit gjort, dom vill inte upprepa sig.

Permalänk
Avstängd

hmm alltså är det fel på spelet ? testade köra de på brors dator fick 20-30fps ? han har 6600gt :S skumt iaf....när jag ändrade till directx7 så flöt det på mycket bra ? :/
ATI har nog betalat pengar till dom, så det ska funka ruttet med nvidia

Edit:hoppas dom lägger dit ett sikte i fullversionen, anars kommer nog många "fuska" o lägga dit ett sikte :/

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. Ska testas när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie

De banorna i både cod och moh:aa där man var i skogen tyckte jag var de absolut sämsta delarna av båda dessa spel. Jag tror att det här med öknen kan vara väldigt trevligt och lite förändring skadar nog inte.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Helvete... ser att många med datorer liknande min och även sämre får spelet att flyta.
För mig är fps:en allt annat än rik.

Verkar var skumt optimerat, har man otur så har man typ fel grejor så brinner datorn när man spelar det.

Jävligt trist.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b