Call of Duty 2 demo idag.

Permalänk
Medlem

http://www.filerush.com/download.php?target=cod2demo.exe

Här finns torrent för de som vill ha det.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Spelet stängs av mitten av laddningen :S

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
En annan sak som är ordentligt iriterande är att ingenting händer utan spelarens insats. Så länge man inte står mitt i skott linjen så kan man när som hälst lämna spelet å ta en kopp kaffe. När man kommer tillbaka så är AI:polarna kvar på samma ställe, "Granade!", "Those 42:s are some real buggers!" etc...
Inte ens motståndarna gör något seriös motstånd. Så länge ingenting är scriptat så gör dom inget annat än att gömma sig å skjuta bakom nån låda eller liknande.

Det är ju krig ffs, står man still så skall motståndarna manuvrera ut en. Jösses.

En annan sak som inte har så mycket med saken att göra, varför har alla tyskar en fånig liten mustach? Tror inte jag sett en enda irl (foton då) med mush, så nu ser dom mest ut som engelsmän.

Tycker dom ser mer ut som en Hitler kopia.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hacka som en gris när jag hade lite AA på. Av med den så flöt det fint. Blir nog roligt det här.

Permalänk

Jag har ett 9800xt kort och det flyter inte på speciellt bra på det.
Har jag dx9 på och ALLT på lägsta 800x600 upplösning så känner man av hackande vid vissa områden.

Sätter jag på dx7 och allt på MAX så flyter det hela tiden.
Så det blir nog att köra med dx7 i MP delen när spelet släpps : (

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Nu vet man att det är optimerat för ATI och man ser även att grafikminnet har en stor betydelse när man kollar på x800xl 512mb . En sak är säker iaf , r520 kommer krossa 7800 i cod2

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&f...

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Nu vet man att det är optimerat för ATI och man ser även att grafikminnet har en stor betydelse när man kollar på x800xl 512mb . En sak är säker iaf , r520 kommer krossa 7800 i cod2

http://www.amdzone.com/pics/gaming/callofduty2/aaafoff.jpg

http://www.amdzone.com/pics/gaming/callofduty2/aaafon.jpg

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&f...

VAFAN ska det där föreställa ? 40 ynka fps med 7800gtx ? urk

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Man måste i princip köra med Forcad DirectX 7 för att få bra flyt, jag får uselt flyt med setupen i sign när jag kör utan DirectX 7 och det bådar inte gott

Permalänk
Medlem

Hmms har verkligen folk såna problem med att få det att flyta? Tycker det flyter felfritt på min dator med i princip högsta grafikinställningar på, maximum bodies, 4x anti-alising m.m. (har inte på directx 7 heller för den delen)

3.4 ghz, p4, 1 gb minne och ett x800xt pci-x

Permalänk
Medlem

Hade inga som helst problem med min dator, hackade ingenting.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Jag fick usel prestanda av nån anledning, BF2 flyter som smör jämfört med detta lir :/
Nått knas med min burk eller bara extremt krävande lir ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre
Hmms har verkligen folk såna problem med att få det att flyta? Tycker det flyter felfritt på min dator med i princip högsta grafikinställningar på, maximum bodies, 4x anti-alising m.m. (har inte på directx 7 heller för den delen)

3.4 ghz, p4, 1 gb minne och ett x800xt pci-x

Alltså flyta betyder inte man kan köra det utan att det hackar utan hur mång fps man har . Blir det under 35 fps så börjar jag uppleva jag det som långsamt tex men för andra är 25 fps acceptabelt . Kör fraps och se vad din fps ligger på

Sedan får du tänka på att de flesta här kör i 1280*1024 vilket kräver en hel del i det här spelet (kolla benchmarken) . Så kör du i nån lägre upplösning så är det klart att du får bra fps

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
VAFAN ska det där föreställa ? 40 ynka fps med 7800gtx ? urk

jo och ändå var det ett 7800gtx extreme som ligger på 490mhz

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Ni som tycker att det flyter dåligt. Pröva att stänga av Zfeather Smoke helt och hållet. Flöt lite bättre när jag stängde av det.

Någon som vet vad den inställningen gör för skillnad? Några stora grafikändringar efter som det flyter så mycket bättre med den avstängd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm... med 1024x768 och 2 anti aliasing (eller vad det heter) och det högsta som går på resten, utom corpses ligger jag på ganska stabila 30 fps
:/.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Verkar vara ett bra spel, har nyss kört igenom demot och man blev inte besviken

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
www.callofduty.se

på tiden att folk ska hitta in dit.

thx äntligen en bra sida.. 1.3 mb/s

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Kan inte ställa in högsta nivån på texturerna. Har ett x800xt kort och senaste drivrutinerna. Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

hur får man fram vilken fps man har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XertnA
hur får man fram vilken fps man har?

Använd Fraps.

Permalänk
Medlem

vad är Fraps??

Permalänk
Medlem

Skriv: /cg_drawfps 1 i consolen.

Aktivera consolen i options.. sedan tryck *§* för att få ner consolen.

Visa signatur
Permalänk

Fan va kul. Älskar Cod spelen. De här va precis lika bra som de förra fast snyggare.

Jag e verkligen förvånad att de flyter på så bra på min dator. Jag Spelar på 1024x768 och allt annat på max. jag har 60fps när jag går själv o sedan aldrig mindre än 30 i striderna.

Dator:amd 2400+ 1gig ram samt 6600gt

Kan dock någon säga vad dx7 är för knep, de va ju den som drog upp fps:en

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem

eh.... efter att den har laddat färdigt stängs de ner och jag kommer tillbaka till windows... inget fel medelande? har spelat de föut... varför funkar de inte nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toon-tech

Du stänger av alla fina effekter helt enkelt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toon-tech

det stänger av en massa effekter som dynamic lightning ,skuggor osv

de här bilderna postades på nvnews forum

dx9
http://img386.imageshack.us/img386/9445/98bm.jpg

dx7
http://img386.imageshack.us/img386/6206/72hu.jpg

Förminska bilderna om du vill att de skall visas här! /GAPa

Visa signatur

Permalänk

Måste säga att det såg förvånandsvärt bra ut för att vara DX7 iaf på bilden ovanför...

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

bästa grafiken jag har sett !!?!?!?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Fan att man inte kunde få välja och finputsa inställningarna själv. Spelet ser ju ut som vanliga COD med directx7 inställningen. Tur man beställer x1800xt vid relasen, man får även hoppas att de inkluderar EAX 5.0:p

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

hmm directx7 tycker jag då inte det var nå fel på :S lätt snyggare en cod 1 iaf !

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk

De borde finnas en DX7 option på alla spel. Jag e en kräsen person när det gäller grafik men i de här fallet va grafiken fullt acceptabel me dx7.

Visa signatur

Where is S