Senast redigerat
Visa signatur
/Secretsavage
"Cooler Master Stacker, Core2Duo E8400@3GHz, Gigabyte GA-P35-DS3, 4x1024MB Corsair DDR2, Powercolor Radeon HD3870, 2xHDD S-ATA 160GB, 1xHDD S-ATA 300 GB"
Hej!
Har en skärm (LG 99G) inköpt 2001 som sen en tid tillbaka har startat om vid vibrationer(t.ex. om man råkar knuffa till databordet). Har flera gånger försökt kolla om det är kabeln(dock ej testat med en ny kabel) genom att vicka och vrida på själv kabeln utan resultat. Fick för mig att det var någonting i skärmen som var glapp. Idag så small det till ett litet skott i samband med att skärmen startade om. Inget mer hände sen utan jag använde datorn färdigt och stängde sen av den. Nästa gång jag skulle ha datorn så gick inte skärmen igång. Märkte då att lysdioden lyste grönt hela tiden. Även med datorn avstängd(hjälpte inte heller att ta ur VGA-kabeln) så lyste den grön. I normala fall har den lyst orange om inte datorn varit igång. Går ej heller att stänga av skärmen på så sätt att lampan slocknar.
Så kortfattat har jag nu en svart skärm som signalerar grönt i lysdioden.
Har ni nån aning vad det är som kan ha gått sönder? Kanske har fler råkat ut för detta. Har ingen större lust att köpa en ny 19" skärm. Hoppas på att det ska gå att reparera den.
Mvh/Secretsavage
/Secretsavage
"Cooler Master Stacker, Core2Duo E8400@3GHz, Gigabyte GA-P35-DS3, 4x1024MB Corsair DDR2, Powercolor Radeon HD3870, 2xHDD S-ATA 160GB, 1xHDD S-ATA 300 GB"
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.