Live For Speed - Svenskt Team

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Blir det mycket lättare om man byter till en annan setup?
Jag kör med alla bilarna original och jag tycker det går rätt bra ändå.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Blir det mycket lättare om man byter till en annan setup?
Jag kör med alla bilarna original och jag tycker det går rätt bra ändå.

Jag personligen kan inte drifta med någon annan än min egen setup.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag ska snart lägga upp mina nyaste setups, har en förmåga att byta så fort det går dåligt

VonPluring: Rejs eller drift?
Rejs blir det mycket lättare om man kör med någon annans setup, en bra såklart... Greppet i t.ex. Formula XR kan bli en helt annan grej! Även så alla andra bilar. Du kan bli sjukt mycket snabbare och stabilare av en setup.
Drift är väl bäst om man gör en egen skulle jag tro, det gör jag iaf...

Här har ni ett gäng setups, vissa världsrekord setups kommer upp här:
http://setupfield.teaminferno.hu/

Permalänk

Drift givetvis
Det är det enda skälet till att jag spelar spelet.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Det har kommit en ny film som visar Live For Speed från sin bästa sida, helt klart värt att tanka hem

http://www.syncro-racing.com/downloads/RunRiot.wmv

För er som vill läsa en lång och bra recension om Live For Speed kan jag rekommendera den här länken:

http://www.simhq.com/_motorsports2/motorsports_056a.html

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spelat S2 som en tok nu, dags att registrera snart tror jag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

inte någon som vill sälja sitt acount eller byta mot cs1.6 eller hl2 account?: )

Visa signatur

AMD XP3200+ , Asus A7N8X-X, 512Mb minne, Geforce Fx5200 :(
hdd1: 80Gb hdd2: 120Gb

Permalänk

Jag tror ja väntar till releasen av S3 sen köper jag de får nöja mig me demot sålänge

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

när kommer s3 då?

Permalänk
Medlem

Tror jag ska invänta mitt studiebidrag, köpa s2, träna lite och sen se om man kna börja lira lite med SDRA och kanske söka prospekt

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Ah!
Grymt snygg sida HittiS!
Förutom den lilla vita kanten runt bilen i logan

Permalänk
Medlem

Uppar denna LFS tråden oxå då med lite ny information..

Vi i SDRA söker nu nya medlemmar. Står om det på första sidan på SDRA.se

Och sen eftersom många tyckte om min förra drift film så har jag gjort en ny och inte hört något direkt negativt än. Det enda är att den hade kass musik enligt nån, hade inte tajmat kamerabyten osv med musiken och hade inga effekter (utom precis i början). Här har ni den nya filmen.

Sen gjorde jag en till lite snabbt efter att ha hört lite om den förra filmen där jag använde mig av en del av förra filmen, bytte musik och la på lite effekter. Den hittar ni här.

(Gjorde en liten miss på den sista lilla filmen så om ni inte hör nå ljud så är det bara att höja När jag gjorde filmen så sänkte jag i programmet vilket inte var så smart för då sänkte man visst hela volymen på filmen och sen orkade jag inte rendera en gång till klockan 2 på natten (eller när det nu var) så det fick vara så..)

Ha det fint!

Edit: Det var alltså jag som hette bengtzor innan för er som inte förstod det

Permalänk

Demot på hemgång ; D

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk
Medlem

Uppar tråden lite.
För er som söker setuper kan jag säga er att det går utmärkt att köra alla typer av racing med standard-setupen.
Drift, Race, Stunt osv.
1,29 på blackwood med standard tar bara lite tid. (Jag kör med laptop)
Drifta på alla banor går också bra med standard.
1,27,48 är mitt sen länge satta rekord på Blackwood.

PS: Bara för att det går bra med standard har jag inte det DS

Visa signatur

P182 | Corsair 620W | GA-P35-DS4 | E6750@3.28 | TuniQ Tower 120 | DDR2 1066 mHz | GTX465 1GB | Asus Xonar Essence STX | Razer Lycosa | G400 | Sennheiser PC161 | GigaWorks T40

Permalänk
Medlem

Eller så tittar man här efter setups

Tänk på att det är hotlap setups, dvs dom håller inte däcken mer än 2-3 varv. (Visst, dom är ju klart annorlunda, vissa kan du köra 10 lap race med så..) men med lite små ändringar så ska man kunna få dom att hålla längre..

Permalänk
Medlem

Faktiskt ett roligt spel. Får väll tanka ner det o testa =D (IGEN!).

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orvarorre
Kolla in på Zatzy dom har en svensk klan som heter ZDT=ZatzyDriftingTeam

Jag kör i Zatzy drift team. Mkt trevligt folk, även väldigt duktiga allihoppa!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Tjo!

Har gjort en ny film nu. Inte singleplayer denna gången

Är riktigt nöjd själv faktiskt!

Hoppas ni gillar den!

http://www.bronks.org/bosse/files/Bosse,%20xro%20and%20Losah....

Ha de fint!

Bosse

Permalänk
Medlem

En ny patch har nu släppts: Live for Speed 0.5 Alpha T.

Nytt är en BMW-Sauber F1, och bättre fysik, plus massa andra småfixar.

finns att hämta på: http://www.liveforspeed.net

Lite tråkigt motorljud från BMW:n dock.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

reflektion bara, den bilen som ser ut som en porche fram och ferarri bak är det en riktig bil eller är den gjord så i fyllan och villan bara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
reflektion bara, den bilen som ser ut som en porche fram och ferarri bak är det en riktig bil eller är den gjord så i fyllan och villan bara?

Finns inga riktiga bilar i LFS, alla är påhittade med inspiration från olika bilar.

Förutom BWM F1:an. Helt sanslös prestanda på den förresten. Från 115 km/h i utgången på sista vänsterkurvan på Blackwood till 260 km/h över mållinjen. Med default setup och joypad och halvkass förare bakom spakarna

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Båda RA, RaceAbout och MRT5an är riktiga bilar.
Jag har kört det och det känns mycket bättre med de nya däcken men frågan är om det inte är lite väl mycket grepp.
En positiv sak är att det tar ca ett varav att värma upp dem och de tål inbromsningar bättre.

Visa signatur

P182 | Corsair 620W | GA-P35-DS4 | E6750@3.28 | TuniQ Tower 120 | DDR2 1066 mHz | GTX465 1GB | Asus Xonar Essence STX | Razer Lycosa | G400 | Sennheiser PC161 | GigaWorks T40