H-disken vägarar frigöra utrymme!!

Permalänk

H-disken vägarar frigöra utrymme!!

Hejsan !

Jag har ett problem med min h-disk !
När jag tar bort program spel m.m på h-disken så frigörs inget utrymme vad kan detta bero på?
Jag har kört defrag och scandisk men inget resultat. Någon som vet vad felet kan vara ?

Permalänk

har du norton instalerat så skappar den en egen papperskorg

Permalänk

Ja jo men jag har avaktiverat den funktionen !

Permalänk
Medlem

Testa skriv "chkdsk [enhetsbokstav] /f" i dos-prompten.

Exempel: chkdsk c: /f

Visa signatur

Athlon 64 +3000 - ASUS K8N-E - 2x512mb Corsair 3200C2 - Leadtek 6800LE@395/895,16/6,1.4v.

Permalänk

Nja men chkdsk kör den väll om man startar scandisk om jag inte minns fel ?

Permalänk
Medlem

Har du tömt papperskorgen?

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rensa systemåterställningen...

Visa signatur

XP 1700+, 2x128mb kingston, 30+80gb hd, Win XP

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ibland så brukar inte Windows radera filerna utan kan låta de vara kvar, men vet inte om det beror på det...
Jag hade ett problem att när jag tog bort filer, och rensade bort det från hårddisken, så hade windows ändrat namn på filerna till DCx.exe, som X står för en viss siffra. Jag gjorde så att jag kunde se alla dolda filer, även skyddade systemfiler, och i C: mappen så finns det en mapp som heter "Recycler", och sedan finns det "papperskorgar" inne i den mappen, går du in i dessa kan man ibland hitta filer med konstiga namn som tar upp onödigt utrymme... På mig så fanns det filer för flera Gb som skräpade där inne, men vet inte om det är problemet...