Permalänk
Medlem

Information om ett telefonnummer

Tänkte göra lite reklam för en webbapplikation som visar information om ett givet telefonnummer:

TeleHack

Tjänsten visar för närvarande uppgifter om:
- Abonnenten (namn och adress)
- Uppskattad ledningslängd (avståndet kabelvägen till telestationen)
- Aktuell abonnemangstjänst (t.ex. ADSL, VDSL eller "vanlig telefoni")
- Aktuell telestation (stationskoden)
- Stationens kapacitet (om den är utbyggd för ADSL)
- Vilket upptagningsområde stationen betjänar

Pröva gärna tjänsten och kommentera! (Frågor om tillgång till källkod, databas eller motsvarande undanbedes dock)

Permalänk
Medlem

Sjyst, allt verkar fungera fint. Prövade 3 st tele-nr och alla stämde väl.

Permalänk
Medlem

Hämtar information, v.g. vänta...

Mätningen misslyckades. (051)

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Mätningen misslyckades. (051)

Mätning kan inte genomföras mot alla nummer. Om det är ett växelnummer, ett ip-telefoninummer eller ett skyddat/hemligt nummer så finns oftast ingen information.

Permalänk
Medlem

Vi har bara telefoni från comhem det är allt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Varifrån hämtas informationen?

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0

Permalänk
Korsordsguru

Grym applikation!
Har två telenummer i huset, på ena fick jag "Ledningslängd: 99 m (±10%)" och på det andra nummret "Ledningslängd: 1120 m (±10%)". Vet dock att 1120m är mer rimligt än 99m då jag vet var telestationen ligger, men hur kan det vara möjligt att den mäter upp 99m? Undrar som dentarg, var hämtas informationen ifrån egentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kollade två nummer som är i samma hus hos far min. Där skiljde det 600 meter ungefär

Permalänk
Medlem

Tufft!
Mindre tufft att jag bor så långt ifrån stationen (5260m)

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Vi har bara telefoni från comhem det är allt

Det klassas väl som IP-telefoni, precis vad han sa att oftast inte fungerar...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Fungerade fint, stämde med avståndet vad jag sett från andra mätningar. Det enda som var är den inte fick fram mina abonnentuppgifter kan det vara att jag flyttat all telefoni till Glocalnet?

Permalänk
Avstängd

fan va nice, funkar ju perfa

oh fan va det så långt ifrån stationen (2500m)
måste ha grymt bra kvalité på linan får ju ut mer än vad man ska ha

Permalänk
Medlem

Som vanligt stämmer inte ledningslängden... Däremot trevligt att tjänsten finns
Vårat - 3100m ±10%
Granne 1 - 3180m ±10%
Granne 2 - 3260m ±10%
Alla husen byggda samtidigt så borde gå samma väg. Dessutom granne 1 kan få 24/1 ifrån BBB via ADSL medans vi bara kan få 8/1 även om nu vårat avstånd är kortare enligt den där tjänsten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Som vanligt stämmer inte ledningslängden... Däremot trevligt att tjänsten finns
Vårat - 3100m ±10%
Granne 1 - 3180m ±10%
Granne 2 - 3260m ±10%
Alla husen byggda samtidigt så borde gå samma väg. Dessutom granne 1 kan få 24/1 ifrån BBB via ADSL medans vi bara kan få 8/1 även om nu vårat avstånd är kortare enligt den där tjänsten.

Ungefär sånna samtal man fick in när man jobbade på Telia. "Min granne kan få adsl och jag bor ju granne då borde vi ha samma avstånd till stationen?" Svar: nej!

Även fast din granne kan få betyder inte det att du kan få samma hastighet. Allt går inte via fågelvägen utan ledningarna kan vara dragna annorlunda under marken.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Ungefär sånna samtal man fick in när man jobbade på Telia. "Min granne kan få adsl och jag bor ju granne då borde vi ha samma avstånd till stationen?" Svar: nej!

Även fast din granne kan få betyder inte det att du kan få samma hastighet. Allt går inte via fågelvägen utan ledningarna kan vara dragna annorlunda under marken.

jag vet att det inte går fågelvägen men konstigt att jag har närmare via sådanna tjänste där man kollar avstånd men kan ändå bara få 8/1 och inte 24/1 som min granne. Även om jag nu inte bryr mig om det speciellt mkt. Sen skrev jag som sagt var att alla tre husen är byggda samtidigt och borde gå samma väg. Jobbat med tele i stan så vet var skåp och det sitter

Permalänk
Medlem
Citat:

jag vet att det inte går fågelvägen men konstigt att jag har närmare via sådanna tjänste där man kollar avstånd men kan ändå bara få 8/1 och inte 24/1 som min granne. Även om jag nu inte bryr mig om det speciellt mkt. Sen skrev jag som sagt var att alla tre husen är byggda samtidigt och borde gå samma väg. Jobbat med tele i stan så vet var skåp och det sitter

Även fast husen är byggda samtidigt så kan det ju hända att ni är kopplade på olika stationer, du kanske är kopplad på någon understation? Nu säger inte jag heller att det måste vara så här, men det kanske är det som är felet på varför du inte kan få 24mbit som din granne.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mätningen misslyckades, har ett helt vanligt Felia-nummer, har dock inte haft det så länge och jacket är nyinkopplat så det kan bero på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Mätningen misslyckades, har ett helt vanligt Felia-nummer, har dock inte haft det så länge och jacket är nyinkopplat så det kan bero på det.

Japp, det är därför. Kan ta upp till cirka 1 vecka innan du ser det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Även fast husen är byggda samtidigt så kan det ju hända att ni är kopplade på olika stationer, du kanske är kopplad på någon understation? Nu säger inte jag heller att det måste vara så här, men det kanske är det som är felet på varför du inte kan få 24mbit som din granne.

Finns bara en telestation men som sagt var sak samma. Behöver inte snabbare internet, bara man har en fast uppkoppling så är jag nöjd ungefär

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns bara en telestation men som sagt var sak samma. Behöver inte snabbare internet, bara man har en fast uppkoppling så är jag nöjd ungefär

hehe okej, jo det tycker nästan jag med, visst är det kul med högre hastigheter. Men jag är helt nöjd bara man har en fast uppkoppling

Visa signatur

Permalänk

Trevlig tjänst! Prövade nummret till min nya lägenhet å fick följande:
Ledningslängd: 1010 m (±10%)
Kapacitet: ADSL2+

Ser bra ut, borde man kunna få upp till 24Mbit då..

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Varifrån hämtas informationen?

Ledningslängd, station, kapacitet osv går att få från telias egen kan-jag-få-adsl-tjänst på deras hemsida.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Trevlig tjänst. Kunde få fram info även fast jag har comhem.

Tjänst: Porterad till annan operatör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Ledningslängd, station, kapacitet osv går att få från telias egen kan-jag-få-adsl-tjänst på deras hemsida.

Var finns den?

Visa signatur

» Dell UltraSharp U2410

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Var finns den?

I den resulterande URL:en.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
I den resulterande URL:en.

Vilken är det?

Visa signatur

» Dell UltraSharp U2410

Permalänk
Medlem

Hohoho jag fick detta som svar vilket i sig nog är helt korrekt

Ledningslängd: 1330 m (±10%)
Tjänst: ADSL
Telestation: SKNE
Upptagningsomr: SKENE

Men min ADRESS sa att jag bodde i Hyssna vilket i sig ligger ca 15 Km härifrån

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Antielefant

Ser ut som att den drar information ur Skanovas TAD och Eniros databas på numret.. borde väl inte vara så fel på uppgifterna då eftersom ISP hämtar från -exakt- samma databaser.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Stämmer utmärkt med abbet i bollnäs
Telenr: xxx
Abonnent: Johan Bogg
Adress: xxx
Postadr: xxx
Ledningslängd: 4080 m (±10%)
Tjänst: ADSL
Telestation: BN
Upptagningsomr: BOLLNÄS

Däremot mitt IP-telefoni abb i östersund finns, som redan sagts, inte med

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Funkar fint, fast du får ju fixa så den söker av Teracoms och Songs eller Telenors upptagningsområden också. Det finns väl en hel del publika databaser du kan snylta på där.