Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
Snyggt.

Håller också på med att forma i acryl just nu, kom just in från garaget då jag lyckades trycka baksidan av en kniv rakt igenom glaset.:(

Hur mycket värmer du innan du börjar forma?

EDIT: använder du dig av skyddsmask? kan tänka mig att ångorna som bildas inte är speciellt hälsosamma.

..

värmer enbart så det börjar bli mjukt sen pressa försiktigt .. sen värma lite till .. det har ännu inte "smält" om du tänker på ångor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
värmer enbart så det börjar bli mjukt sen pressa försiktigt .. sen värma lite till .. det har ännu inte "smält" om du tänker på ångor

smält å smält men det börjar lukta som tusan iaf. jaja går ut och testar värma lite mindre då.
Håller du kvar verktyget tills det har stelnat?

Permalänk
Medlem

det sista jag brukar använda är händerna med fina handskar .. brukar bli rätt hett dock.. men "verktyget brukar sitta kvar in i det längsta ..

Permalänk
Medlem

LOL! Fetblank.. Du har inte funderat på att köra "gips tricket" på ditt eget ansikte för att sedan forma plexit med det?

EDIT: Offt samma frisyr

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLoz
LOL! Fetblank.. Du har inte funderat på att köra "gips tricket" på ditt eget ansikte för att sedan forma plexit med det?

EDIT: Offt samma frisyr

lol jo det var nån smart i ett annat forum som föreslog att jag skulle trycka mitt huvud i plexit då han tyckte det borde inte vara så varmt..

tanken har funnits

Permalänk
Medlem

Jo jag tänkte också på det att man kunde gjort en gipsfigur och använt. Jaja detta blir assnyggt ändå, tycker du lyckades mycket bra med ansiktet.

Längtar efter updates ;).

OT: haha, FLoz och GoTaLL, ni var ju lika :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLoz
LOL! Fetblank.. Du har inte funderat på att köra "gips tricket" på ditt eget ansikte för att sedan forma plexit med det?

EDIT: Offt samma frisyr

Och sedan gravera in sitt lilla men ack så manliga skägg

Permalänk

GoTaLL, nice bygge som vanligt

Oft: Det där plexichassit WOW du skulle göra till Summer DH, är det klart? bilder? tror jag har frågat det 3-4ggr.. men inte fått nått riktigt svar
De vita chassit.

Sökte nyss å det verkar inte finnas kvar på forumet. mysko

Visa signatur

"Livet är som en burk bruna bönor - Desto mer man stoppar i sej, desto mer skit blir det av det hela." (Tratten)

Permalänk
Medlem

vita chassit såldes på dh summer .. svarta står i förrådet med en liten finnish som måste göras ..

Permalänk

du har inga bilder på den? tror inte jag såg slutbilderna på den. om det ens finns?

Visa signatur

"Livet är som en burk bruna bönor - Desto mer man stoppar i sej, desto mer skit blir det av det hela." (Tratten)

Permalänk

Jadu... du saktar ju inte ner iaf...

trodde du skulle ha gjort max 2 lådor efter modded cases grejen vi va på :/

men fan va snyggt de blir, du gillar dina plasthorn eller?

Visa signatur

viNyL^ / cMon @ IRC

Permalänk
Medlem

Himla snyggt GoTaLL! Något som kanske förgyller din "ansiktsmodd" är att ha lite belysning underifrån så man ser ansiktets form i mörker Scary

BTW: Påminner om Silent Hill 4 när en manlig skepnad dyker upp genom taket

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
lol jo det var nån smart i ett annat forum som föreslog att jag skulle trycka mitt huvud i plexit då han tyckte det borde inte vara så varmt..

tanken har funnits

Hehe Nice Project GoTaLL:D
kanske tar fram stora plånboken på dh winter då:D

hehe Om du ger en form av ditt ansikte me att bara värma plexi och sätta ditt. snälla låt mig se på:D

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

Skall denna gulliga sak med till DH med?:)

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

japp ska med dit kommer stå fint i datorbutikens bås där även jag kommer finnas

Permalänk
Medlem

Jag blev jäkligt impad av det du gjorde i sommras,
och hoppas få se det samma nu till vintern!
Real nice stufs!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

kan säga så att det blir inte sämre

Permalänk

inge uppdate?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Update?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

håller på för fullt

Permalänk

hehe det är bara så frustrerande att vetta att du jobbar men man vill ju se bilder på något så grymt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
hehe det är bara så frustrerande att vetta att du jobbar men man vill ju se bilder på något så grymt

hehe

of topic

har haft dyseleksi....
http://www.fullmoonnetwork.tk/

nu mera www.radiofullmoon.tk

Permalänk
Medlem

oki har haft lite missöden .. det händer att man gör en del fel och att saker inte går som det ska .. så .. det ansiket som visades tidigare målades som visats svart .. då jag var smart och skulle gå ut å lägga på ett sista lager och fler burkar med "liknade" etikett´så var det väl väntat att det skulle blir fel .. som vissa vet går vissa färger inte ihop och resultatet blir därefter, de bildas en reaktion som inte går så bra ihop med plexi.. plexit spricker och färgen skiter sig totalt..

gamla ansiktet

efter man format ett nytt, med lite förändrigar .. en tanke var dock .. dumt att måla utan låta det vara ett "3d fönster", hoppas ni kan urskilja hur det ser ut då det är svårt att få bra bild på nåt genomskinnligt..

bakvänt för det skall graveras på sidorna..

mer updates imorgon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
hehe det är bara så frustrerande att vetta att du jobbar men man vill ju se bilder på något så grymt

Där sa du något, jag tycker det borde monteras upp en webbkamera "GoTaLL Live"

Tror att det blir enklare att fotografera så man ser vad det föreställer om du lyser upp den med ett ccfl rör eller något...

Permalänk

Evil...

OffTopic: Hur får man en avatar? Hitter det inte på nåt ställe :S

Edit: Hittade det

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

oki dags för en update ..

först och främst det skall ses LIVE för att som sagt det är svårt att se den egentliga formen på huvudet exempelvis på bild..

ok innan detaljarbetet...

ser rätt ok ut

nätaggstestare .. fungerar klockrent att använda så man kan tjuvkoppla agget

belysning..röd

lite trevligt måste jag säga.. rött och värmande

ok testar lite bilder såman ska försöka förmedla djävuls huvudet på toppen..

inte nån ruskigt stor modd men naggande god och lite halvudda med 3d window

Permalänk
Medlem

Hade dock inte varit helt fel med ett lite schakrutor/krom på det där ansiktsplexit. Fick ganska ordentliga terminator 2 vibbar av de första målade ansiktet.

Permalänk
Medlem

jo grejjen är den att detta ser i stort sett likadant ut men svårt att få med det på bil när det är genomskinnligt .. men kommer finnas på DH så

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det andra ansiktet blev ännu snyggare än det första =D

Permalänk
Avstängd

ser riktigt fint ut