Permalänk
Medlem

bredbands leverantör TDC song?

Har varit inne på deras hemsida , och dom verkar ju ha riktigt bra priser.
Nu är det så att jag för närvarande har Adamobredband, som jag tror hyr sin tjänst av TDC.

Om jag nu byter isp till tdc, innebär det att jag kommer att ha samma stabila och låga ping som jag har hos Adamo?

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer att Adamo hyr sin adsl och adsl2+ tjänst av TDC så om du byter så kommer du fortfarande ha samma stabila nät och låg ping och bra hastighet mot alla andra nät.

Jag kan tänka mig att Adamo, UVTC och Vattenfall som alla hyr tjänster av TDC är lite sura på TDC när TDC själva börjat sälja bredband till privatpersoner och därmed kan skippa en mellanhanden och pressa priserna.

Jag har själv Vattenfall adsl men har redan beställt från TDC pga lägre priser och ett gratis adsl2+ modem som ska vara bland de bästa

Permalänk
Medlem

Låter bra,, ska genast ta och beställa deras tjänst

Permalänk
Medlem

Kollade upp lite på TDC och dom verkar vara ett bra företag , tjejens jobb har haft dom och har inget att klaga på !

Själv håller jag/vi på att strula med Glocalnet som bara lurar sina kunder
Vi fick ADSL 8 med en månads kostnad på 289:- och dom garanterade att vi skulle få samma hastighet som BBB ,som vi hade då , men inget stämde när vi väl fick det inkopplat!!
289:- blev 299:- och 2,5Mbit/s blev 1,8 osv osv !
Nu har jag pratat med TDC och dom kan mer eller mindre garantera oss cirka 6 mbit/s men dom kan inte portera oss om vi säger upp avtalet med G`net .

Vi får således säga upp avtalet med G`net och därefter köpa TDC`s bredband , med en väntetid på 2 - 4 veckor . Det kan jag leva med !

Vad tror ni och vad skulle ni göra ?

Ps: vi bor 5km från telestationen !

Visa signatur

DELL dimension 8300 - Intel Pentium HT 3,0Ghz - ATI Readon 9800XT 256Mb - 120Gb SATA hd - Ram2048Mb DDR - SB Audigy II - DVD/ rw - Win XP home sp2.

http://www.last.fm/user/Joiner66/

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort som du tänker, sagt upp glocal, och ta dom 2-4v det kan ta. Tänker själv göra samma med adamo, 2-4v går förhoppningsvis snabbt (får la pilla lite navellödd under dom dagarna)

Permalänk
Medlem

Fina priser blev sugen att byta från BBB 24Mbit nu.

Ni som har beställt, posta gärna tptest resultat senare.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Fina priser blev sugen att byta från BBB 24Mbit nu.

Ni som har beställt, posta gärna tptest resultat senare.

Du är inte ensammen, lockar verkligen att göra sig av med BBBs 8 Mbit (Till vilket uppgradering till 24 Mbit beställdes för fyra månader sen), iaf om hastigheten hos TDC är bra.

Permalänk
Medlem

Har beställt nu i alla fall, 3 mån uppsägningstid hos BBB så det komme ta ett tag.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

TDC Song är nog den fetaste ISPn i Sverige, synd att man inte kan få.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

ska fan lätt byta från bbb 24.. ska ta mig en snack med farsgubben så fort han entrar huset

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Har själv BBB 24 och tänker byta. Dock får man vänta 2-4 veckor för inkoppling, enligt TDC. Efter December/Januari skall man kunna byta utan avbrott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Har själv BBB 24 och tänker byta. Dock får man vänta 2-4 veckor för inkoppling, enligt TDC. Efter December/Januari skall man kunna byta utan avbrott.

Borde väl bli lagom till uppsägningstiden hos BBB går ut då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joiner
Kollade upp lite på TDC och dom verkar vara ett bra företag , tjejens jobb har haft dom och har inget att klaga på !
...
Nu har jag pratat med TDC och dom kan mer eller mindre garantera oss cirka 6 mbit/s men dom kan inte portera oss om vi säger upp avtalet med G`net .
...
Ps: vi bor 5km från telestationen !

Räkna inte med mär än 3 Mbit på det avståndet och då måste ledningarna vara topp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo

Jajjemensan, vid det laget så bör TDC ha ramavtal fixat. Om det inte blir flytt till bostad med B2 100/10 så blir det nog TDC 28/1 för min del

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk

då var det beställt ;D. jobbigt med uppsägningstiden på bbb bara :[

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Har också beställt, ska faxa över fullmakt imorn

Permalänk
Medlem

ska ta och beställa jag me.. enligt mätningarna så har jag mindre än 1500m till stationen.. om nu adamo hyr av TDC.. så borde det väl vara samma avstånd.. ska man avbeställa hos BBB först och sen beställa.. eller hur fungerar det.. 3månader avsägnings tid hos BBB =(

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
ska ta och beställa jag me.. enligt mätningarna så har jag mindre än 1500m till stationen.. om nu adamo hyr av TDC.. så borde det väl vara samma avstånd.. ska man avbeställa hos BBB först och sen beställa.. eller hur fungerar det.. 3månader avsägnings tid hos BBB =(

Jag beställde från tdc direkt, skickar sedan en fullmakt där tdc har min tillåtelse att säga upp mitt abb hos adamo.

(fullmakten finns att ladda hem från tdc)

Permalänk

skulle vara kul om alla i denna tråd fortsätter att uppdatera ang sina beställningar... tror mycket kommer gå snett för er...känns som att det kommer bli problem med att byta från en produkt till samma produkt hos underleverantör men men....

(alltså adamo<tdc)

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk

Verkar som att typ 95% av folket i denna tråd skall byta från Bredbandsbolaget.. hihi

Permalänk

kan iofs tänka mig att det funnit en liknande tråd om eurobell? kul då att de kunderna hamnade på bredbandsbolaget igen

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk

Jag ska byta, men runt jul. Snackade med en kille på Tdc som trodde att man då kan portera över abonemanget. Om jag skulle byta nu skulle jag inte kunna surfa på tre veckor, hemska tanke! Kanske tar ännu längre tid, det är Adamo som står för utkopplingen....

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Ja, TDC Song verkar helt klart vara ett bra alternativ i ADSL-träsket.

Vad jag förstått så får man ju fast IP, inga portar spärrade (i dagsläget) och sitter ju i Songs nät... Dessutom bra priser jämfört med många andra leverantörer. Låter inte fy skam iaf...

Någon som testkört får som sagt gärna rapportera om det finns någon hake...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Finns det inte någon på detta forum som har fått sin TCD Song anslutning än? Är något nyfiken på att få se lite TPTest och traceroutes.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

* intresserad

Men verkar som jag kan få Adamo (som använder TDC/song) men inte TDC direkt enligt hemsidorna?

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem

Är oxå intresserad av om någon fått sitt TDC inkopplat.. Enligt deras sökning man gör på telefonnummret ska hastigheten vara ca 27mbit på mitt nummer.. Men frågan är om det är glädjesiffror bara för att folk ska välja dom!??

Men som sagt, nån som fått sitt inkopplat som kan ge lite info?

Mvh