Permalänk
Medlem

Bannad CDKey till CS

Tjenare, jag har CS installerat här på min dator men jag spelar inte mycket alls längre...
Nu har jag inte spelat på några månader visserligen, men helt plötsligt så står det att min CDKey har blivit använd tillsammans med fusk, vilket är totalt skitsnack...

Så nu undrar jag hur man går tillväga för att få tillbaks sin nyckel, eller är den helt förlorad?

Och barnsliga kommentarer såsom "CS Suger" känns jävligt onödiga, och jag kommer rapportera vartenda inlägg.

Permalänk
Medlem

Ring eller maila in till steam så låser dom upp din nykel igen..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Någon email adress du känner till? För jag hittar inget på steampowered.com
Har precis stigit upp ur sängen visserligen

Permalänk
Hedersmedlem

Läs på steams hemsida, de borde stå där.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, om du blivit VACbannad finns det inget du kan göra.
Steam bryr sig inte om din brorsa/mamma/pappa/syrra/brorson/svärfar/katt eller gosedjur har fuskat. Du är bannad, även om ingen du vet om fuskat med ditt konto.

Permalänk
Medlem

OKej, inte mycket att göra då

Hur lyckas jag flytta mitt Half-Life 2 ifrån mitt nuvarande Steam konto till ett nytt då, om jag skulle få för mig att köpa ett nytt CS?

Permalänk
Medlem

När du joinar en server och sen inte kommer in, så kolla i consolen så borde de stå när man kan spela igen, första gången man blir bannad för man fuskat så bannas den i 1 år.

Annars är de väl bara att i filter välja unsecure servers, de brukar oftast ha cheating-death, mindre servrar att välja mellan men du går.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det står iaf att ifall man blivit bannad efter Juni 2005 så är den permanent.

Permalänk
Medlem

Re: Bannad CDKey till CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Tjenare, jag har CS installerat här på min dator men jag spelar inte mycket alls längre...
Nu har jag inte spelat på några månader visserligen, men helt plötsligt så står det att min CDKey har blivit använd tillsammans med fusk, vilket är totalt skitsnack...

Så nu undrar jag hur man går tillväga för att få tillbaks sin nyckel, eller är den helt förlorad?

Och barnsliga kommentarer såsom "CS Suger" känns jävligt onödiga, och jag kommer rapportera vartenda inlägg.

CS ÄGER!!! sägs om den va:D

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Bannad CDKey till CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xsoxs
CS ÄGER!!! sägs om den va:D

Att det är ett fortfarande lika onödigt inlägg.

Permalänk

Du får köpa ett nytt spel, cheaters får alltid sitt oavs.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

Det verkar vara otroligt många som blir avstängda för fusk trots att de aldrig har fuskat.

Undrar hur det kommer sig?

Permalänk
Medlem

Dom vill väl att man ska köpa spelet några gånger, så dom får mera pengar?

Eller så har nån fuskare "snott" en inaktiv nyckel för att köra lite.

Eller så har det blivit nått fel.

Eller så har trådskaparen fuskat, men glömt det. (skoj)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det är så mkt skit med steam så man kan bli ledsen..
Det blev nåt fel med mitt konto när jag uppdaterade CS så jag var tvungen att regga nyckeln igen, men det gick ju såklart inte. Jag mailade till en kille och efter mkt om och men i 3 månader så fick jag en ny nyckel :), fast den funkade inte den heller...

Det var mycket bättre när man spelade 1.5 utan steam

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

Mjo. Händer det något, GE UPP.
Försvann ditt Steam-konto med Hl2 Gold Pack, plus DoD Source? Vill du ha pengarna tillbaka? GLÖM DET! Det är bara att köpa nytt, eller inte köra... Ingen läser meddelanden man skickar till Valve/Steam.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det är ju just det där med Half-Life 2 som är grejen...
Köper jag ett nytt CS så måste jag ju köpa ett nytt Half-Life 2, eller behöva "pendla" mellan 2 olika Steam konton hela tiden...

Hur fan tänkte Valve när dom gjorde Steam egentligen?

Permalänk
Avstängd

Re: Bannad CDKey till CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Tjenare, jag har CS installerat här på min dator men jag spelar inte mycket alls längre...
Nu har jag inte spelat på några månader visserligen, men helt plötsligt så står det att min CDKey har blivit använd tillsammans med fusk, vilket är totalt skitsnack...

Så nu undrar jag hur man går tillväga för att få tillbaks sin nyckel, eller är den helt förlorad?

Och barnsliga kommentarer såsom "CS Suger" känns jävligt onödiga, och jag kommer rapportera vartenda inlägg.

Man får inte igen nyckeln när man har fuskat och blivigt av med den, för do mser ju precis vilken nyckel som används så det är ju inget misstag dom har gjort utan mer troligt att du fuskat och blivit bannad.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Det verkar vara otroligt många som blir avstängda för fusk trots att de aldrig har fuskat.

Undrar hur det kommer sig?

Krånglande minnen kan vara en orsak iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Krånglande minnen kan vara en orsak iaf

Är det en orsak till varför man blir bannad?

Permalänk
Medlem

Men det är väl bara att regga den nya cs-keyn på ditt steamkonto?

Typ, avinstallera skiten och installera igen, och då reggar du med den nya keyn?

Tror knappast att du är ensam i världen om det här problemet, så det måste ju finnas någon lösning på det?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

mr. E, du har troligen spelat en warez-version av ett Valve spel. Nyckeln blir då bannad och man får ALDRIG tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Men det är väl bara att regga den nya cs-keyn på ditt steamkonto?

Typ, avinstallera skiten och installera igen, och då reggar du med den nya keyn?

Tror knappast att du är ensam i världen om det här problemet, så det måste ju finnas någon lösning på det?

Kort och gott, hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
mr. E, du har troligen spelat en warez-version av ett Valve spel. Nyckeln blir då bannad och man får ALDRIG tillbaka den.

Nej, det ä en ärlig version av både HL1 & HL2...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Är det en orsak till varför man blir bannad?

Jepp.

EDIT: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34920...

Permalänk

Om ni tycker att Steam är så dåligt, spela det inte. Spela CS 1.5 istället då, det är så mycket bättre då dom inte förstört allting. Även om det är sugigt ändå

Länk till hur man gör för att spela 1.5 online

Permalänk
Medlem

Eftersom dom sålt CS och HL nycklar som inte är unika så kan dom i vissa fall låsa upp eventuella låsta cd keys om du skickar in en bild på din cdkey på din låda

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Eftersom dom sålt CS och HL nycklar som inte är unika så kan dom i vissa fall låsa upp eventuella låsta cd keys om du skickar in en bild på din cdkey på din låda

Hmm... då får man försöka hitta den där då...

Någon information om vart man ska skicka det?

Permalänk

Re: Bannad CDKey till CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Tjenare, jag har CS installerat här på min dator men jag spelar inte mycket alls längre...
Nu har jag inte spelat på några månader visserligen, men helt plötsligt så står det att min CDKey har blivit använd tillsammans med fusk, vilket är totalt skitsnack...

Så nu undrar jag hur man går tillväga för att få tillbaks sin nyckel, eller är den helt förlorad?

Och barnsliga kommentarer såsom "CS Suger" känns jävligt onödiga, och jag kommer rapportera vartenda inlägg.

Oooooh...Mr bigshot..Snälla raportera inte mig..Jag är så rädd för Moderaterna.
Men du bör ju ha bättre koll på din cd-key..Annars skyller du dig själv för fan.
Ps"Cs är inte så bra"

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

Denna tråd är inte om CS är bra eller dåligt det är en fråga om man kan lösa hans problem!!! Så sluta med alla onödiga svar som cs suger cs äger osv!

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bannad CDKey till CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Oooooh...Mr bigshot..Snälla raportera inte mig..Jag är så rädd för Moderaterna.
Men du bör ju ha bättre koll på din cd-key..Annars skyller du dig själv för fan.
Ps"Cs är inte så bra"

Och hur i helvete hade lilla du tänkt dig att jag ska kunna hålla reda på att ingen använder min cdkey?
Hur ska jag kunna förhindra att man key blir snodd?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bannad CDKey till CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Och hur i helvete hade lilla du tänkt dig att jag ska kunna hålla reda på att ingen använder min cdkey?
Hur ska jag kunna förhindra att man key blir snodd?

Gömmer undan fodralet där keyn står på och inte låna ut din dator/steam account till nån