Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tja jag tittar på film på den och det därför att jag inte kan dra med mej datorn hela tiden till dom ställen jag ska till.

bi99uy: det räcker om man konverterar om dom med GP3 konverter på högsta inställningarna så blir det kvaliten från en UMD film,så tvungen att köpa filmen är man ju inte.

Trots att jag har encodat en film i högsta möjliga bitrate och upplösning i AVC formatet, så bräcker de ändå inte det som går att få via UMD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Bara jag som inte gillar spelen till DS? Jämnfört med dom som finns/kommer till PSP?

Du är säkerligen inte ensam, men jag har svårt att se varför folk skyr spelen till DS som det vore pesten, förutom att de endast tittar på grafiken. Castlevania - DOS och Jump Superstars är ju tex det bästa jag har kört iår till någon konsol och de är exlusiva till DS.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss en DS (skickade dock tillbaka den idag för det fanns 4 döda pixlar på den, jävligt otur det) och jag köpte den dels för att den var billigare men främst för att spelen till den är sånt man inte spelat förut. Vill man spela nåt spel på både PS2/Xbox och bärbart är väl PSP bäst. Jag nöjer mig med att spela de på tv:n.. Castlevania: Dawn of Sorrow är så jäkla grymt också..

Permalänk
Avstängd

När jag skapade denna tråd va jag mest sugen på PSP, fast tyckt den va jobbigt dyr. Och seriöst inte tänkt skaffa nån av dessa två, psp & ds
NU när jag läst igenom hela tråden känner jag mig mycket sugen på att köpa DS, speciellt nu när den kostar 1300

Visa signatur

Jag är expert på snygga hemmabyggen

Permalänk
Medlem

du gör ju som du vill,men dom där extra hundralapparna för en PSP,är lätt värda att lägga till.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Länkar till en annan tråd med spel som snart kommer till DSen. Rätt så många bra spel på den listan:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50961...

Permalänk
Avstängd

En fråga, går det att använda ds som en mp3spelare, lyssna på musik på den alltså?

Först när jag kollade på skärmdumparna så blev jag osäker igen, tänkte va fan e det för skitgrafik, påminner om psx, medans man sett bilder från psp som nästan är samma grafiknivå som ps2.
Dock blev jag snabbt sugen när jag såg mariokart, jag älskar ju mariokart, ett av mina favoritspel genom tiderna, mariokart64 är enligt mig det mest tidlösa och underhållande spelet som finns, och man tröttnar inte på det heller.

Sedan så fanns det visst nåt golfspel också, å golfspel diggar jag stenhårt, varesig grafiknivå..
Får jag pengar över köper jag nog ds..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_creator
En fråga, går det att använda ds som en mp3spelare, lyssna på musik på den alltså?

Först när jag kollade på skärmdumparna så blev jag osäker igen, tänkte va fan e det för skitgrafik, påminner om psx, medans man sett bilder från psp som nästan är samma grafiknivå som ps2.
Dock blev jag snabbt sugen när jag såg mariokart, jag älskar ju mariokart, ett av mina favoritspel genom tiderna, mariokart64 är enligt mig det mest tidlösa och underhållande spelet som finns, och man tröttnar inte på det heller.

Sedan så fanns det visst nåt golfspel också, å golfspel diggar jag stenhårt, varesig grafiknivå..

Ja, grafiken är bättre på PSP än på DS, men vi vet ju redan att grafiken är inte allt.
Och jag har för mig att du kan lyssna på mp3 och sånt, men inte "out of the box".
Du måste köpa nåt tillbehör för att kunna det, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

tillbehör, hmm, dyrare än att köpa en vanliga budgetmp3-spelare eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har också funderat mycket kring vilken bärbar konsol jag ska köpa. DS har varit den jag föredrog allra mest fram tills för ca 2 veckor sedan. Jag föredrog DS pga sitt intressanta spelutbud och originella spel!
Men som sagt, för 2 veckor sedan så tog jag beslutet att PSP är ändå bättre för min del eftersom jag även vill ha en multimedia spelare, ja vill kunna ligga i min säng och titta på tv-serier eller någon film och då kan man ju det på en PSP. Visst suger PSPs spelutbud just NU men det finns ett spel som fått min uppmärksamhet och det är Field Commander till PSP. Det är i stil med Advance Wars fast ser mycket bättre ut! och Advance Wars var ett av de ca 5-6 spelen som jag tyckte om allra mest av DS utbudet.
Nä men för MIG så passar PSP allra bäst, fast DS ligger farligt nära också pga sitt låga pris. Kanske när de släpper fler underbara spel och priset går ned någon hundralapp till så köper jag en DS också!

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du tycker om för spel. PSP har mer action, bilspel sport etc medans DS har mer mario och lite mer färgglada spel.

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte vad dessa tillbehör kostar tyvärr.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

till DS finns ju ett tillbehör som är ruskigt bra! Det heter M3 perfect Adapter med detta kan man lira emulatorer, se på film och läsa eböcker och massor annat. Nackdelen är att denna pryl kostar en del. ca 1000kr närmare sagt. de rätt dyrt.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Avstängd

om m3 perfect adapter hade kostat 500 spänn så hade jag köpt ds å den, och väntat med körtkortet ytterligare några månader.
Än så länge är jag inte ens hundra på om jag köper nån ny handhållet spel alls, har ju nintendo SP just nu, som jag lirar brorsans spel på.

Jag har en gammal mp3-spelare som inte funkar bra, så ja vill ha en ny mp3-spelare också, kanske man skulle slå två flugor i ett köp å skaffa PSP, fast å andra sidan, jag hade en handdator en gång, som pajade pga fukt i skärmen, när jag hade den i fickan en vinterdag.

Så jag skulle vilja se nåt uthållighetstest för psp:n samt DS, pallar inte att jag spenderar mina slantar på nåt som pajar för lätt.
Mina krav på hållbarheten på en spelmaskin är att den ska överleva kalla, regniga, varma, fuktiga dagar i min jackficka och klara att spela med i dom mesta väder.. Då jag använder den i alla årstider. Ska helst vara stabil så den inte knäcks, skadas allt för lätt..
Helst skulle man kunna slänga omkring den som min gamla trofasta Siemenstelefon M55

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Grafiken ligger närmare Nintendo 64 än PSX. Testa tex att köra Mario 64 DS, ser mycket bättre ut i rörelse. Och ja, det finns möjligheter att köra MP3 på den. Det kostar 200 spänn och använder vanliga CF kort för att lagra musik, film och andra vanliga program. Vill du även köra kommersiella spel så är Supercard för ca 600 spänn en möjlighet.

Citat:

Ungefär samma om man räknar med minnet, men kvalitén på ljudet är en stor fördel.

Citat:

om m3 perfect adapter hade kostat 500 spänn så hade jag köpt ds å den, och väntat med körtkortet ytterligare några månader.
Än så länge är jag inte ens hundra på om jag köper nån ny handhållet spel alls, har ju nintendo SP just nu, som jag lirar brorsans spel på.

Jag har en gammal mp3-spelare som inte funkar bra, så ja vill ha en ny mp3-spelare också, kanske man skulle slå två flugor i ett köp å skaffa PSP, fast å andra sidan, jag hade en handdator en gång, som pajade pga fukt i skärmen, när jag hade den i fickan en vinterdag.

Så jag skulle vilja se nåt uthållighetstest för psp:n samt DS, pallar inte att jag spenderar mina slantar på nåt som pajar för lätt.
Mina krav på hållbarheten på en spelmaskin är att den ska överleva kalla, regniga, varma, fuktiga dagar i min jackficka och klara att spela med i dom mesta väder.. Då jag använder den i alla årstider. Ska helst vara stabil så den inte knäcks, skadas allt för lätt..
Helst skulle man kunna slänga omkring den som min gamla trofasta Siemenstelefon M55

Vare sig PSP eller DS är några maskiner som tåls att slängas runt i alla väder. Jag har haft min DS sedan releasen i Japan och har den alltid i byxfickan eller i jackfickan utan några problem. Den har förvisso en hel del repor, men det får man räkna med. Fukt skall du undvika helt. Eftersom det är en touchscreen lägger sig gärna fukten mellan själva skärmen och touchscreenen och förstör därmed hur den svarar. PSP har jag inte använt länge nog för att bedöma, men den känns mer plastig och inte alls lika stryktålig som DS.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

hmm, just det ja, touthscreen, lätt att få samma syndrome som min gamla handdator som jag fortfarande blir upprörd genom att tänka på den...

Har du/nån haft en DS under kall vinter i fickan/spelat med, utan att den pajat... hur känslig är den på kondens å sånt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

polled 1000 people in Japan, on what they are planning to purchase in the upcoming Christmas holidays, 12.9% said they plan to buy new console system(s), 33% of which are planning to purchase a PSP. Here are the breakdowns:

What new console system are you planning to buy?

* 1. PSP - 33%
* 2. Nintendo DS - 22.5%
* 3. PlayStation 2 - 20.2%
* 4. GameBoy Micro - 11.6%
* 5. Xbox 360 - 10.1%

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till topic.

mBr: Så, nu behöver du inte posta det där flera gånger.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com