Permalänk

Vattentätt tangentbord? (Gummi?)

Nån som vet något sådant tangentbord? Jag såg en gång i tiden ett gummifodral man kunde ha till tangentbordet men då hade jag ingen nytta av sånt

Det har jag nu! Var finns de? Letat o letat utan resultat. Även tangebtord som är vattentäta från början är av STORT intresse. Köper hellre ett sånt, faktiskt.

Help me, heroes!

Visa signatur

Max fyra rader i fast bredd

/OSkar000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

ett tangentbord är väldigt simpelt uppbyggd och spänningen i det är väldigt lågt, vore intressant att kolla hur ett vanligt tangentbord klarar sig mot vatten, egentligen så borde det inte hända något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
ett tangentbord är väldigt simpelt uppbyggd och spänningen i det är väldigt lågt, vore intressant att kolla hur ett vanligt tangentbord klarar sig mot vatten, egentligen så borde det inte hända något

finns ju folk som spillt cola över det och sen bara spolat rent det med vatten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK

Jag under Dh te.x.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Avstängd

du ska bada me den elle?

Visa signatur

ja ja har lite dyssleksi:( men inte mit fel juuh!

Permalänk
Medlem

Jag plockade sönder mitt Logitech UltraX och körde det i diskmaskinen efter en kaffe olycka, lät de ligga o torka över ett element i en vecka efter, Fungerade klockrent.
Edit: kanske lite OffT men kan vara bra att veta.

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Zepto Znote 6224W :: 2.0 GHz Intel Mobile Core 2 Duo T7250 :: Nvidia 8600M GT 512 MB :: 4 GB DDR2 :: 120 GB HDD 7200 rpm SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Jag under Dh te.x.

Mitt tgbord har också badat i cola :D:D:D

Permalänk

Jag vet flera större företag som typ en gång i månaden tar alla sina tangentbord och kör dem i diskmaskinen. Elektronik tål ganska mycket väta bara man låter det torka ordentligt innan man kopplar in det igen.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Cola? Mitt har badat i filmjölk och i jordgubbssylt.. Men det kanske bara är jag?
Men klarar det diskmaskin osv, så ska jag nog kunna tvättade, jag med

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK

ja jag vet att det inte är några problem men jag tänkte lite mer grovt, typ använda det när det är helt dränkt

Permalänk
Medlem

Hehe, mitt dyra Microsoft-tgb dog av lite vatten som jag spillde. Lät det torka men många tangenter funkade inte igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink

ja jag vet att det inte är några problem men jag tänkte lite mer grovt, typ använda det när det är helt dränkt

hehe ok

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Hehe, mitt dyra Microsoft-tgb dog av lite vatten som jag spillde. Lät det torka men många tangenter funkade inte igen.

jaa, vad ska man säga? Även deras hårdvara är buggig...

Permalänk

tror ca 2-4 t-bord har gått sönder för mej av en liten skvätt vatten/dricka...

Permalänk

jag har spillt det mesta i mina tgb.. logitech, keytronics, MS mflr.

INGET har gått sönder... plocka isär, tvätta och låtit allt torka ett par dagar, monterat ihop och det har funkat.

Permalänk
Medlem

tur att man ska ta med sig 6-8 tangentbord till DH då ^^ (usb hp tangentbord)

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

själv har jag spolat av hela tangentbord och bara låtit dom stå och torka ett tag och det har funkat bra, men dom som går sönder kanske är lite mer avancerade med en massa snabbknappar och gud vet vad.

Permalänk
Medlem

har också spillt cola och allt fungerar perfekt....

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ-Xter
http://www.webhallen.com/prod.php?id=33694

Dom är ingen höjdare att skriva på, känns inte alls bra...
Är som en tvdosa man haft isär och sen tagit gummimattan ifrån

Permalänk
Medlem

Oftast så ligger det en tunn plastfilm inne i tangentborden, på denna plastfilmen sitter det kontakter som tangenterna sedan är förbundna med. Denna plastfilmen tål vatten hyfsat bra, det är när själva styrelektroniken blir utsatt för väta som problemen uppstår.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opteron
Oftast så ligger det en tunn plastfilm inne i tangentborden, på denna plastfilmen sitter det kontakter som tangenterna sedan är förbundna med. Denna plastfilmen tål vatten hyfsat bra, det är när själva styrelektroniken blir utsatt för väta som problemen uppstår.

Kan säga att mitt tangentbord består av tre lager OH-plast eller ja plastfilm...
Det i mitten är för att hålla isär det understa ifrån det översta. När man trycker ner en tangenttrycks dom två yttersta plastfilmerna ihop och då blir det en puls från tangenten. Alltså innehåller dom banor som ström går igenom. Kanske var så du menade förresten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Kan säga att mitt tangentbord består av tre lager OH-plast eller ja plastfilm...
Det i mitten är för att hålla isär det understa ifrån det översta. När man trycker ner en tangenttrycks dom två yttersta plastfilmerna ihop och då blir det en puls från tangenten. Alltså innehåller dom banor som ström går igenom. Kanske var så du menade förresten

Precis!

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

rengjorde mitt m$ tangentbort och lät det torka i nån dag innan jag kopplade in det, det blev helt skumt. om man använder det till en dator med winxp så verkar det som om varenda knapp blivit om-mappad, men till äldre versioner av windows eller linux så funkar det riktigt nice (använder just nu ett gammalt IBM...inget slår gamla tgb )

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Dom är ingen höjdare att skriva på, känns inte alls bra...
Är som en tvdosa man haft isär och sen tagit gummimattan ifrån

erkänn att det ända hade varit coolt med ett tbord i badkaret:D

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicknet
erkänn att det ända hade varit coolt med ett tbord i badkaret:D

För det första, har inget badkar. Sen skulle inte jag riskera allt annat för att kunna sitta i ett badkar och surfa

Permalänk
Medlem

Badkarssurfande äger

Visa signatur

What you mod on your computer, echoes in eternity.

Permalänk
Medlem

En polare till mig spilde lite cola på ett tangentbord, måste haft otur när sedan hela datorn slocknade.
Det som gjorde det ännu roligare var att det var en splitter ny skoldator.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett spillsäkert tangentbord är det väl bara och linda in det i plastfolie.:) Lär ju gå och trycka endå.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*