Missa inte Amazon Prime Deal Days!

ska köpa Xbox, Hjälp.

Permalänk
Medlem

ska köpa Xbox, Hjälp.

Jag vill ha en xbox som har minst 160gb hårddisk, ska gå att spela spel från hårddisken och den ska ochså klara av att fungera som en htpc.

Var kan jag hitta en sådan maskin? Vad kommer det att kosta? vad menas egentligen med att den är chipad?

Permalänk
Medlem

du köper en standard xbox ifrån butik.. och lämnar in den hos någon firma/privat person som sätter in ett chip i den. sen installerar du en hårddisk pricis som du gör i en vanlig dator.

laddar ned en installations skiva, in med den rackarn och sen e de klart för start

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hittade denna http://www.tradera.com/auction/aid_19929583
Den har väll allt som jag begär va?

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Snart börjar man ju tro att man inte ens kan spela xbox på sin xbox när dom blir så invecklade Finns det nått sätt/program så att man kan surfa på internet med xboxen?

Tycker ni att det var ett bra pris den som fanns på tradera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jadyy
Snart börjar man ju tro att man inte ens kan spela xbox på sin xbox när dom blir så invecklade Finns det nått sätt/program så att man kan surfa på internet med xboxen?

Tycker ni att det var ett bra pris den som fanns på tradera?

Jadå, det var ett bra pris. Jag köpte min xbox (splirrans ny) för 2000:-, chippade och kittade den för strax under 3000:- Totalt lade jag ut ca 5000:- på den, men det var det värt.

Det finns en browser som du kan använda, den heter "LinksBoks" (vet inte om det finns fler, jag kör iaf med LinksBoks)
Ett tips är att dra hem 'Avalaunch' ( www.teamavalaunch.com/ ) ( de har en inbyggd ircklient om det skulle vara av intresse? ) och det är även ett rätt snyggt interface/dashboard.

Jag har windows på min xbox (Xenium), det vill inte funka så bra, men jag får iaf igång det

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Jadå, det var ett bra pris. Jag köpte min xbox (splirrans ny) för 2000:-, chippade och kittade den för strax under 3000:- Totalt lade jag ut ca 5000:- på den, men det var det värt.

Det finns en browser som du kan använda, den heter "LinksBoks" (vet inte om det finns fler, jag kör iaf med LinksBoks)
Ett tips är att dra hem 'Avalaunch' ( www.teamavalaunch.com/ ) ( de har en inbyggd ircklient om det skulle vara av intresse? ) och det är även ett rätt snyggt interface/dashboard.

Jag har windows på min xbox (Xenium), det vill inte funka så bra, men jag får iaf igång det

Windows? Du menar Linux?

Berätta mer..

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Windows? Du menar Linux?

Berätta mer..

Nope, jag menar windows.
Vet inte så mycket om det, men jag tror det är portat från win95 eller nått sånt.
Ska se om jag kan länka till det.

EDIT: Ce-Xbox hette det. Troligen nån port från CE då.

http://vikholm.se/files/index.php?dir=xbox/Ce-Xbox

Fick det dock inte att fungera helt smärtfritt, den vill veta vad den oidentifierade USB-devicen heter

EDIT2: Satte mig ner och läste readme filen, något jag inte gjort tidigare, och det finns inte så mycket man kan göra med det än så länge, iaf inte versionen som jag har, den är rätt gammal.

Visa signatur

Bort med tassarna O.o

Permalänk
Avstängd

OK, men vad är fördelen med att köra det?

Och är det lätt att få igång?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Det bootar på en gång bara du väljer det i menyn.

Visa signatur

Bort med tassarna O.o

Permalänk
Citat:

Det är lätt att få igång, men det går inte använda till någonting. Har stått still i ett år typ.

Permalänk
Avstängd

OK tack för svaren.

Det är bara att lägga över filerna via FTP på xbox:en och sen köra?

*läser readme filen*

Efter man har kört detta, kan man återgå till det normala sen?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

www.chipper.se
där kan du köpa en xbox och få den chippad + att få en hårddisk installerad med alla nödvändiga lagliga program

Permalänk
Medlem
Citat:

OK tack för svaren.

Det är bara att lägga över filerna via FTP på xbox:en och sen köra?

*läser readme filen*

Efter man har kört detta, kan man återgå till det normala sen?

Jadå, det är som ett vanligt program, bara att köra igång, bli less och starta om xboxen så kommer du till din vanliga dashboard igen.

Visa signatur

Bort med tassarna O.o

Permalänk
Avstängd

Men om jag lägger över default.xb och den andra filen på 20MB så skrivs den gamla över?

Och hur fan ska man få igång det sen då?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

lägg det i en mapp som du kör igång via menyn?
Du har väl en meny va?

EDIT: Antar att du har en meny iaf, så kan jag återgå till mitt wowspelande igen:

Leta upp din evox.ini (den heter nog något annat om du inte har evox)

I den letar du upp en sektion som liknar denna:

[Menu] Section "Root" { Item "Microsoft Dashboard",ID_MS_Dash Item "Reboot",ID_Quick_Reboot Item "Power Off",ID_Power_Off Section "System Utils" { Item "Settings",ID_Settings Item "Backup",ID_Backup Item "Skins",ID_Skins } Section "Launch Menu" { Section "bla bla lba" { SortStart AutoAddItem "x:\xxx\" SortEnd } } }

Där kan du lägga till en program-folder.

[Menu] Section "Root" { Item "Microsoft Dashboard",ID_MS_Dash Item "Reboot",ID_Quick_Reboot Item "Power Off",ID_Power_Off Section "System Utils" { Item "Settings",ID_Settings Item "Backup",ID_Backup Item "Skins",ID_Skins } Section "Launch Menu" { Section "bla bla bla" { SortStart AutoAddItem "x:\xxx\" SortEnd } Section "Program" { SortStart AutoAddItem "x:\mappen-du-har-programmet-i\" SortEnd } } }

Visa signatur

Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Är det vanliga hårddiskar i en xbox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Är det vanliga hårddiskar i en xbox?

Japp

Visa signatur

Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Men vilket chipp är bäst? Vad är skillnaden?

*Duo X2
*SmartXX OPX v2
*SmartXX V2
*Xenochip (aladdin)

Permalänk
Avstängd

Inte lönt att satsa på ett dyrt chip, jag kör ett Aladdin chip och det fungerar utmärkt.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Är Xbox Media Center färdigt installerad på denna? http://www.easygamer.se/product_info.php/cPath/21_27/products...

Eller är det lätt att installera det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Är Xbox Media Center färdigt installerad på denna? http://www.easygamer.se/product_info.php/cPath/21_27/products...

Eller är det lätt att installera det?

Ingen aning(tror inte det), men XBMC är väldigt lätt och installera. Bara och tanka en release och föra över det via FTP'n :). Läs dock readme filen.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

xbox har väll ingen usb? Hur kan han på tradera då göra för att koppla in ett usb tangentbord?

Permalänk
Avstängd
Citat:

xbox har väll ingen usb? Hur kan han på tradera då göra för att koppla in ett usb tangentbord?

USB-Konverter...

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

jaja ok nu fatta jag.

Hur gick det egentligen med det där att surfa med xboxen? Fungerar programmer "LinksBoks" bra? Kan man då t.ex. surfa på sweclockers? Är bilden bra tänkte mest om man ser vad som står?

Permalänk
Testpilot
Citat:

jaja ok nu fatta jag.

Hur gick det egentligen med det där att surfa med xboxen? Fungerar programmer "LinksBoks" bra? Kan man då t.ex. surfa på sweclockers? Är bilden bra tänkte mest om man ser vad som står?

Jo, man ser vad det står eftersom det är rätt stor text. Detta gör ju dock att det inte ser lika dant ut som om du skulle surfa med en dator. Skulle inte ha det som primärt sätt att surfa på nätet men det funkar helt ok om man inte orkar gå till datorn när man sitter i soffan

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

jaja ok nu fatta jag.

Det blir istortsett samma kvalité som om du kör tv-out och surfar. Möjligen lite större text så det är lättare att läsa.

Visa signatur

Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Finns det nått msn program till xbox så man kan sitta på msn och skriva?

Permalänk
Medlem

Inte lönt att satsa på ett dyrt chip? Vi säger så här jag praktiserar på chipper just nu, och dom xboxar vi får in för reparation är alltid dom som just betällt biliga chipp. Oförsiktighet eller något annat det vet jag inte. Men så är det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Inte lönt att satsa på ett dyrt chip? Vi säger så här jag praktiserar på chipper just nu, och dom xboxar vi får in för reparation är alltid dom som just betällt biliga chipp. Oförsiktighet eller något annat det vet jag inte. Men så är det.

Jag har gjort ett dussintal installationer med Alladin Advance XT chip och inga utav dem har gått sönder. Så det låter rätt så udda. Beror nog snarare på användaren än på chippet, då det inte sklijer sig något väsentligt på själva lödpunkterna mellan de olika chippen. Skulle iofs kunna vara det faktum att Alladin Advance XT chippen sliter ut kopparbanorna snabbare, men det behövs ett bra antal år innan något sådant skulle bli märkbart.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum