Doom Premiär [Filmen]

Permalänk
Medlem

Det finns en skillnad mellan action och värdelösaction. Vad man kan begära av en film är t.ex. att den har en vettig handling, att våldet på något sätt är befogat och att det finns ett djup

Medan värdelös action (som doom) bara gick ut på att de skulle ner i bunken och skjuta altl som rörde sig

Ungefär som spelet altså

Permalänk
Medlem

Doom did not meet even the low expectations that I set for it! The introduction to the squad was promising with names with 'Reaper' & 'Destroyer'. But the film manages to go directly to the dumper. We are immediately subjected to low budget corridor creeping with the actors ineffectually sweeping their guns around and waiting to be carried off by monsters unknown and uninteresting. The beginning is thus sort of a low budget Aliens sequel. The film goes from bad to worse as the producers decide to add a plot twist to a movie with little plot. The set design is either ugly, uninteresting, or (practically) non-existent as little creative effort was put into it or the writing. The actors try their best but the whole film is a failure. This is definitely one film which should not have taken itself seriously. The least they could have done is change the name when they decided to make such a poor film.

skön komentar den fått hehe

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Den här ska SES!

Dagens sanning!

Citat:

"We discussed our hopes for the film.

We didn’t want plot. We didn’t want deep character development. DOOM is about killing shit, hunting shit and blowing shit up."

Den enda recensionen man behöver!
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=21599

Citat:

"Do not look for a serious endeavor. This has tons of gore, violence and mayhem. There’s wantonness at play here. You’ll see the chainsaw, the big fucking gun, big fucking monsters, head shots, decapitations, dismemberments, monster autopsy, accidental kills, panic attacks, cowardice, heroism and villainy when you least suspect it. Is it the great movie that DOOM lovers want? Not really, but it is a big fucking dumb fun film, and that’s all I was really looking for out of this one. It never surpasses any of the myriad of films it is borrowing from, and it is never quite as original as 7 friends chatting and acting like the retarded doofuses that we all turn into when playing these wonderfully fun kill crazy bits of entertainment."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag lånar tråden litte men var det inte för ca 3 år sedan man började på filmen Hitman som skulle bygga på spelet Hitman? och vart har den tagit vägen?

Permalänk
Avstängd

Nyligen beslutades att Vin Diesel skall bliva huvudrollen Agen 47, måste tillägga att detta sannerligen äro sorgligt att det skall taga denne tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Den här ska SES!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Dagens sanning!

Den enda recensionen man behöver!
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=21599

Lätt den bästa recensionen hitintills
Lätt att man ska se filmen på bio bara för att få rätt känsla
Iofs skulle ju jag aldrig ladda ner en film

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Annvänder de BFG vapnet i filmen?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Annvänder de BFG vapnet i filmen?

Jupp, men det är ju som bekant ingen BIG FUCKING GUN längre.
Utan en tråkig jävla halvt homosexuell "bio force gun"

Permalänk
Medlem

vet nte om ni missade det men den hette nåt annat fjantigt i doom3... den hette inte big fucking gun där heller...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jupp, men det är ju som bekant ingen BIG FUCKING GUN längre.
Utan en tråkig jävla halvt homosexuell "bio force gun"

Homosexuella är mindre bra, helt enkelt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Homosexuella är mindre bra, helt enkelt.

Helt rätt!
Ska vi skjuta några tillsammans nån dag?

Permalänk
Avstängd

Ha, ha Gimme a Double Barreled shotgun, and I come with yer!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Homosexuella är mindre bra, helt enkelt.

Du är varnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel

Helt rätt!
Ska vi skjuta några tillsammans nån dag?

Du är avstängd.

Permalänk
Medlem

Haha den här filmen lär det inte gå så bra för med tanke på att målgruppen är datanördar och datanördar har snabb uppkoppling och rätta codecs

Fast, vissa kanske har insett att vissa filmer nästan måste ses på bio för att verkligen upplevas

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Du är varnad.

Jag ska vara mindre sarkastisk i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag ska vara mindre sarkastisk i fortsättningen.

Är nog bäst det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Du är varnad.

Jag tror du missuppfattade nåt där.

Permalänk
Avstängd

Hur skall det bliva det med filminspelningen utav Splinter Cell, och vem skall hava huvudrollen som Sam Fisher?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe har för mig att det är ngn B-skådis som gör rösten till sam fisher, kanske han är lämpad? så får man iaf rätt röst

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Michael Ironside heter killen som gör Fisher rösten.

Permalänk
Medlem

jasså ere han! tja, han e nog lite för obehårad på hjässan för o va sam

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Vem är han Uwe Boll o varför tycker ingen om han?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Vem är han Uwe Boll o varför tycker ingen om han?

http://www.uwebollsucks.com/
http://www.uwebollisantichrist.com/
Och förut fanns det på www.uweboll.com endast texten "Please, stop making movies." Men den är inte kvar där längre. :'(

Permalänk
Medlem

Men är filmerna så dåliga då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag tror du missuppfattade nåt där.

I Sweclockers har vi dogmatiska moderatorer som har mentaliteten "jag-har-en-större-och-längre-penis-än-er", och en attityd som ständigt går efter den fundamentala boken "Regler". Förvänta dig inte några sötebröds-dagar här inte.

On-topic:

Jag är inte en DOOM-fan eller en hängiven följeslagare av meningslöst skjutande i filmer inkluderad med mer eller mindre frånvaron av en plot och övriga aspekter som karaktäriserar en bra film. Då jag aldrig har sett en film baserad på ett spel, skall detta ändå bli ett spännade moment när jag väl ser den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
Nyligen beslutades att Vin Diesel skall bliva huvudrollen Agen 47, måste tillägga att detta sannerligen äro sorgligt att det skall taga denne tid.

Tack för dagens skratt! Du imponerar verkligen med ditt språk... .. .

Permalänk
Medlem

Which movies are next?
Bloodrayne (2005)
Hunter: The Reckoning (2006)
Farcry(2006)
Dungeon Siege (hopefully never)

Permalänk
Medlem

längtar efter hans bloodrayne endå Tjejen som spelar huvudrollen i den är endå en bra b skådis om jag får säga det själv

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd

kan någon skjuta tysken? han våldtar ju spelen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Är det Uwe Boll som har gjort Resident Evil filmerna ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB