World of Warcraft - Burning Crusade

Permalänk
Medlem

mm, sant, men han sa bara att han ville se en blå zg som var bättre än en epic mc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
MC kommer fortfarande inte gå på mindre än cirka 30 för folk som aldrig varit där innan, bwl kommer inte gå utan 40, onyxia 20. kanske

kommer fortfarande inte vara skit lätt för att man går upp 10 lvls

Var inte så säker på det, 10 lvls är mycket, de gör nog skillnaden mellan 60 och 70 större än skillnaden mellan 50-60.

Jag tror MC blir likställd UBRS sen för lvl70s då man förmodligen kommer sitta med fulla Tier 1 eller 2 sett på samma nivå som folk har fulla Dreadmist, Devout, Magister osv.

15 st rookies med full grön gear har det heller inte lätt i UBRS idag, jag menar inte att det blir "lätt" menar att jag tror det blir fullt möjligt med randoms och färre till antalet.

Det som oroar mig är hur pass mycket mer HP kommer folk ha ? Hur pass stora crittar kommer en lvl 70 kunna verkställa? Dels för att balansera PvP och PvE, mobsen i lvl70 instanserna lär väl ha bra mycket mer HP än Nefarion, Ragnaros, Onyxia m.m. Samt om det inträffar bör de utöka totaldmg för karaktärerna och för att sen balansera upp det PvP bör då spelarna få mer HP osv osv.

Hur påverkas de första contested länderna ? Kommer de öka att contested inte börjar förens lvl 30, 40? Searing Gorge, kommer det bli nya lowlevel gankstället för 70s och smacka på 60s som ska till UBRS/LBRS, MC & BWL?

Frågan är kommer de göra levlingen enklare mellan 1-60 nu ? ifall de gör steget mellan 60-70 större än 50-60 kommer folk orka då att starta nya karaktärer om det inte blir lättare att nå 60? Nya WoW spelare kommer dom ha en rimlig levlingtid innan de når det nya end-game?

Många spel som utökat eller förändrat "levelsystemet" har oftast när de utökat förenklat i början så man lättare "kommer ifatt". UO laborera mycket med hur lätt/svårt det skulle vara att öka i skill t.ex, andra spel har som urspungslevel t.ex 1-50 gjorde man vid release på 3-4 månader medans efter 2-3år så gjorde man 1-50 på någon vecka då nya maxleveln var 100-150. Tror WoW bör göra detsamma.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Var inte så säker på det, 10 lvls är mycket, de gör nog skillnaden mellan 60 och 70 större än skillnaden mellan 50-60.

Jag tror MC blir likställd UBRS sen för lvl70s då man förmodligen kommer sitta med fulla Tier 1 eller 2 sett på samma nivå som folk har fulla Dreadmist, Devout, Magister osv.

15 st rookies med full grön gear har det heller inte lätt i UBRS idag, jag menar inte att det blir "lätt" menar att jag tror det blir fullt möjligt med randoms och färre till antalet.

Det som oroar mig är hur pass mycket mer HP kommer folk ha ? Hur pass stora crittar kommer en lvl 70 kunna verkställa? Dels för att balansera PvP och PvE, mobsen i lvl70 instanserna lär väl ha bra mycket mer HP än Nefarion, Ragnaros, Onyxia m.m. Samt om det inträffar bör de utöka totaldmg för karaktärerna och för att sen balansera upp det PvP bör då spelarna få mer HP osv osv.

Hur påverkas de första contested länderna ? Kommer de öka att contested inte börjar förens lvl 30, 40? Searing Gorge, kommer det bli nya lowlevel gankstället för 70s och smacka på 60s som ska till UBRS/LBRS, MC & BWL?

Frågan är kommer de göra levlingen enklare mellan 1-60 nu ? ifall de gör steget mellan 60-70 större än 50-60 kommer folk orka då att starta nya karaktärer om det inte blir lättare att nå 60? Nya WoW spelare kommer dom ha en rimlig levlingtid innan de når det nya end-game?

Många spel som utökat eller förändrat "levelsystemet" har oftast när de utökat förenklat i början så man lättare "kommer ifatt". UO laborera mycket med hur lätt/svårt det skulle vara att öka i skill t.ex, andra spel har som urspungslevel t.ex 1-50 gjorde man vid release på 3-4 månader medans efter 2-3år så gjorde man 1-50 på någon vecka då nya maxleveln var 100-150. Tror WoW bör göra detsamma.

man kommer fortfarande inte kunna gå in med 20 randoms och klara MC

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
man kommer fortfarande inte kunna gå in med 20 randoms och klara MC

Är vad du tror, jag tror annat.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Det är väl redan några som har tagit Onyxia med färre än 20 personer? Eller runt 20 iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det är väl redan några som har tagit Onyxia med färre än 20 personer? Eller runt 20 iaf.

17 personer har jag hört.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Men onyxia är onyxia, MC är betydligt svårare att göra med 17 personer.

Jag _tror_ inte man kommer blir så enormt mycket bättre på 10 levlar, inte så man klarar MC med en halv raid iaf. Tror inte prästar osv kommer ha dubbelt så stor manapool, alla dps-klasser kommer troligen inte göra dubbel dps

Med mindre DPS så tar fighterna mycket längre tid, och då behöver man mycket mer mana.. Men men, man vet ju aldrig x)

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Har inte blizzard sagt att dom ska utöka talent-träden så det fortfarande kommer vara värt att lägga massa i ett träd, för annars går man miste på en end talent tree skill... Och liksom så man inte ska kunna ha mortal strike och bloodthirst eller vad nu end talent tree sakerna kommer bli i expansionen...

Fast scatter shot är inte en end-talen. Utan den skulle kunna användast tillsammans med t.ex whyvern sting om man la på ett par talent points.

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT
Fast scatter shot är inte en end-talen. Utan den skulle kunna användast tillsammans med t.ex whyvern sting om man la på ett par talent points.

Men en hunter med Wyvern sting och scatter shot kommer ju möta warlocks med Shadow Mastery och Master Demonologist också, så det jämnar ju ut sig.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det undrats tidigare, men jag antar att folk utan/med expansion inte kommer kunna spela på samma realms längre.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT
Fast scatter shot är inte en end-talen. Utan den skulle kunna användast tillsammans med t.ex whyvern sting om man la på ett par talent points.

e de itne bara så att dom 10 sistsa lvlarnas talents kommer man spendera i hero trädet :/ ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Vet inte om det undrats tidigare, men jag antar att folk utan/med expansion inte kommer kunna spela på samma realms längre.

Jo, de kommer kunna spela tillsammans, men de utan expansion har inte tillgång till de nya raserna eller outland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikard
e de itne bara så att dom 10 sistsa lvlarnas talents kommer man spendera i hero trädet :/ ?

Nix, men blizzard ska göra så end-talent i varje träd kommer vara väldigt lockande så man får ett svårt val att välja den eller köra 31/30 t.ex

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Vet inte om det undrats tidigare, men jag antar att folk utan/med expansion inte kommer kunna spela på samma realms längre.

Man spelar på samma realms, men de som köpt expansionen kan bli 10 extra lvlar och komma till de nya områden m.m.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikard

e de itne bara så att dom 10 sistsa lvlarnas talents kommer man spendera i hero trädet :/ ?

Det verkar som de bara utökar och ombalanserar de nuvarande talent-träden.

Permalänk
Medlem

jag tror jag läste att dom skulle lägga till tio talents i varje talent träd.

dessutom kommer ALLA att kunna komma till lvl 70 men bara de med expansionen kan spela de nya raserna och komma til de nya områdena

Permalänk
Medlem

Blizzard har sagt att det kommer vara bättre att köra fullt ut på ett träd än dela i expansionen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad månadskostnaden kommer bli, kommer det bara bli samma? har hört från massa olika personer från 90-200 kr

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet at tde gör svenska servrar? Skulle vara ganska skönt att slippa alla svenska skitungar faktist.

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Medlem

Vi må vara många svenskar som lirar WoW - men egna servrar? Inte en chans.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qion
Finns det någon möjlighet at tde gör svenska servrar? Skulle vara ganska skönt att slippa alla svenska skitungar faktist.

slippa svenska skitungar om blizzard startar svenska servrar.... verkar, uhm... väldigt logiskt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
slippa svenska skitungar om blizzard startar svenska servrar.... verkar, uhm... väldigt logiskt

Ja det gör det. De svenska skitungarna sitter på svenska servrar medans han kör på engelska.

Visa signatur

Do you think you can tell?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BulZer
Är det nån som vet vad månadskostnaden kommer bli, kommer det bara bli samma? har hört från massa olika personer från 90-200 kr

vadå ska dom höja månadskostnaderna? då tänker inte jag köpa expansionen iaf

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
vadå ska dom höja månadskostnaderna? då tänker inte jag köpa expansionen iaf

har hört massvis med rykten om det men jag vet faktiskt inte, om dom gör det struntar då jag i att köpa det. Men man tycker ju att dom borde få in nog med pengar ändå

Permalänk

dom har själv sagt att de kommer va samma kostnad!

Permalänk
Medlem

Hoppsan, fel tråd

Permalänk

finns inga servrar till expansion alls just nu fel tråd puttenutte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
vadå ska dom höja månadskostnaderna? då tänker inte jag köpa expansionen iaf

Expansioner för mmorpg brukar inte höja månadskostnaden, de får in en klumpsumma för inköpen och ser till att hålla intresset uppe för spelet så att de kan bibehålla spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anark
Ja det gör det. De svenska skitungarna sitter på svenska servrar medans han kör på engelska.

aja ok då. finns väl skitungar vilken servar man än spelar på iofs, men visst, lite bättre kanske det skulle bli.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

bara man inte behöver betala extra i månaden för expansionen men tror nog det itne blir så va? One time payment.. låter mest logiskt. inte an kan dem höja mellan 9-20 kr.. dem är inte så dumma, de förlorar mer på det. Låter som sagt mest lämpligt med en engångskostanad för expansionen och samma månadsbetalning.. annars är de barariga föär dem tjänar grova pengar.. kan ni inte förneka även om dem inte fr 250kr ör varje sålt gamecard:P

OBS!!! t-bordet är ganska örstört så många bokstäver kanske inte kom med:P

Permalänk
Medlem

http://www.gamingeye.com/pc/online/wow/artiklar/artikel.eye?t...

- intressant läsning. hoppas han har rätt om det med hero classes. att från 60-70 är olika hero classes och inte vanliga levels.

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem

om spelet nu släpps (enligt blizzard själva) om cirkus 1 år så tror jag dom flesta har hunnit komma upp till lvl 60 o kört igenom kanske inte alla men de flesta instancer,fixat den fetaste gearn,vapen osv sen när väl expainsion pakcet kommer så är det bara o uppgradera så nu har vi löst denna hysterin..eller? =P är ju ändå trotsallt MINST 6-12 månader kvar

o dom jävlarna skulle nog bara förlora om dom höjde månadskostnaderna för så mkt som dom tjänar på detta har nog ingen datorspel tillverkar gjort tidigare så brist på pengar har dom verkligen itne

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^