samsung 204ts 20tums erfarenheter & Intryck

Permalänk
Avstängd

samsung 204ts 20tums erfarenheter & Intryck

Eftersom min hyundai 17 tummare blivit lite liten har jag tittat på en större skärm.
Dells 24 tummare men, den e stor kanske lite för stor samt lite kostsam även om man kan få den för 8,500 kronor.

Såg samsungs nya 204ts i en mikrodator tidningen test och bestämde mig att köpa en sådan.
5500 kr för en 20 tum med 1600x1200 var en bra deal.

Färger samt ljus och kontrast är toppklass.
Ghosting med dragande finns, dock inget jag noterat när jag spelat BF2 eller COD2.

Fanns 2 döda pixlar vid uppstart men dessa försvann av någon anledning efter ett par dagar.

Spec är 16ms.

Storleken jämfört med en 17 tummare är enorm och en lagom upplevelse i surfning samt spelande. Helt klart värt det.

För de som spelar som proffs med höga FPS är denna skärm tveksam.
De som sysslar med design & grafik kan dock få en trevlig upplevelse.
För normal spelaren och användaren som jag är denna skärm dock helt i min smak. Finns dock en del ghosting i spelandet så inget för de som vill ha det ghostfritt.

Tydligen ska v-sync vara på speciellt om man ser film det gör en stor skillnad. Utan v-sync helt klart en hel del motion blur med v-sync klart bra.

Länkar för fler intryck
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=923781&highlight=sa...

Edit: http://www.webhallen.com/prod.php?id=46869 läs här för specs samt pris.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Fint, nu vill vi ha bilder

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Avstängd

Bara en bild tyvärr då min syster fick kameran i present

Synd på blixten..men men...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hur är det med filmtittande? Påverkar overdrive tekniken något (tänkte på artifakter mm)? Finns det någon "backlight bleeding" (när det är mörkt i rummet) i skärmens kanter när man tittar på film t ex?

Permalänk
Avstängd

Det finns lite backlightning om man tittar efter det vid filmseende.
Men inget jag skulle klaga på eller anse var störande.
med andra ord inget att bry sig om.

Dock upptäckte jag att v-sync skulle vara på vid filmtittande.
Gjorde en jäkla skillnad heh.

Hittade denna förklaring
http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?p=196099...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Hur urvattnad blir bilden i lägre upplösningar, ex. 1280x1024?

Visa signatur

Bro!