Civilization 4 snart här

Permalänk
Medlem

Wehallen skickade mitt idag

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

Dammit varför valde jag att hämta i butiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Wehallen skickade mitt idag

Samma här.

Ska bli intressant att läsa alla förstaintryck sen. Själv ska jag ha i åtanke att det inte är en "vanlig" civ-version med fler enheter osv, som det mest varit i de tidigare uppföljarna.

Permalänk
Medlem

Kopte mitt for nagra dagar sedan. Grymt kul, en del grafikbuggar dock, iaf med mit nvidia kort. Kanslan fran 1:an har Sid bevarat valdigt bra. Kommer bli manga timmar med detta spelet.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk

Imorgon så händer det

Permalänk
Medlem

Woot!!!

Har just hämtat mitt ex.Så nu ska det liras.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

Nu har jag bara spelat det i 1 timma. Är detta verkligen allt? Har spelat tidigare versioner många gånger men allvarligt? Första intrycket måste jag för min del säga är icke godkänt! Banorna är ju i miniformat. Hoppas att min inställning ändrar sig ju längre jag spelar det.

Besviken (än så länge).

Permalänk
Medlem

Spelat ett par timmar nu och dragit igenom tutorialen. Gick ju sjukt fort att dra igenom spelet på lättaste och snabbaste läget.

Första intrycket kändes inte särskilt imponerande, tyvärr. Tycker landskapet känns plottrigt och det är svårt att se vad de olika sakerna är. Fast å andra sidan är det precis som jag reagerade på både 2:an och 3:an, innan jag vande mig.

Kan tänka mig att tutorialen känns lite väl överväldigande för någon som aldrig spelat civ innan. Blir nog fortfarande svårt att få nya spelare att fastna för Civ, tyvärr. =/

Hade hoppats på ett mer omarbetat tech tree med mer nyheter. Känns otroligt likt det i 3:an...

Fast vis av erfarenhet så väntar jag med mitt slutgiltiga omdöme. Civilisation tar ett tag att vänja sig vid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dobbelson
Nu har jag bara spelat det i 1 timma. Är detta verkligen allt? Har spelat tidigare versioner många gånger men allvarligt? Första intrycket måste jag för min del säga är icke godkänt! Banorna är ju i miniformat. Hoppas att min inställning ändrar sig ju längre jag spelar det.

Besviken (än så länge).

Det är bara i början dom är så små, när du forskat fram en viss teknologi så centreras kartan.

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fejT
Det är bara i början dom är så små, när du forskat fram en viss teknologi så centreras kartan.

Puh, jag som trodde det värsta. Vilken teknologi är det förresten? Vet du även hur många andra civilizationer man får med sig? Igår mötte jag på säkert 4 andra på min lilla bana. Med lilla så menar jag att man skulle endast få plats med 10 välutvecklade städer på denna bit jord vi var på.

I övrigt tycker jag det är som andra påtalat, att det är plottrigt. Det är för detaljrikt, för mycket färger. Massa olika symboler hit och dit. Men det är nog en vanesak, skall spela igenom det mer så får jag hoppas att jag mitt gnäll blir obefogat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Spelat ett par timmar nu och dragit igenom tutorialen. Gick ju sjukt fort att dra igenom spelet på lättaste och snabbaste läget.

Första intrycket kändes inte särskilt imponerande, tyvärr. Tycker landskapet känns plottrigt och det är svårt att se vad de olika sakerna är. Fast å andra sidan är det precis som jag reagerade på både 2:an och 3:an, innan jag vande mig.

Kan tänka mig att tutorialen känns lite väl överväldigande för någon som aldrig spelat civ innan. Blir nog fortfarande svårt att få nya spelare att fastna för Civ, tyvärr. =/

Hade hoppats på ett mer omarbetat tech tree med mer nyheter. Känns otroligt likt det i 3:an...

Fast vis av erfarenhet så väntar jag med mitt slutgiltiga omdöme. Civilisation tar ett tag att vänja sig vid.

Håller inte med om att tutorialen kommer skrämma iväg nya spelare. Själv har jag aldrig spelat nått Civ-spel innan 4:an och jag tyckte tutorialen var bra. Visst att den går igenom rätt mycket, men man kan ju inte skippa nått heller. Att det går fort är bra. Hatar alla tutorials som är skitsega och som dumförklarar spelare med att överförklara alla element. Tycker heller inte att det är plottrigt fast det kan ju ha att göra med att jag inte spelat nått annat Civ-spel och därför inte har nått att jämföra med.

Har fastnat för detta spel. Är på år 1970 nu på min första omgång, chieftan svårighetsgrad, temperate klimat och alla andra settings på normal, standard etc.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Har spelat det och tycker att det är svårt att påverka resultatet och utgången. Vad man gör så får man inga fördelar. Efter sista staden är byggd så är spelet över.
Väntar på en strategy guide

Visa signatur

...

Permalänk

Ingen som har tipsat om www.civfanatics.com? Största civ-forumet.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
Har spelat det och tycker att det är svårt att påverka resultatet och utgången. Vad man gör så får man inga fördelar. Efter sista staden är byggd så är spelet över.
Väntar på en strategy guide

Då är det ju bara att kriga! Svårare än så är det inte :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Håller inte med om att tutorialen kommer skrämma iväg nya spelare. Själv har jag aldrig spelat nått Civ-spel innan 4:an och jag tyckte tutorialen var bra.

Låter ju lovande.

Försökte mest tänka mig in i hur vissa av mina mindre tålmodiga polare hade reagerat, därav mina funderingar. Får väl testa det på dem.

Permalänk

Hej, jag har nu köpt mitt kära Civ4 men efter jag har installerat och ska köra det så står det
Caught unhandled exception creatingXML parser object
Current XML file is:
Vet någon hur jag ska fixa problemet?

Permalänk

Jag tycker forskningen går för snabbt. Man hinner ju inte använda dom nya enheterna innan det kommer nya.
Då kör jag på svårighet Noble och Epic på foskning.
När man väl kommit igång med sitt imperium så är man i modern tid.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om DirectX 9b fungerar med Civilization 4? Jag har problem med att uppgradera till 9c av någon anledning. Har sett att 9c inkluderades på skivan till Civ4, men å andra sidan behöver ju kanske inte det betyda att tidigare versioner inte fungerar... så, vad är era erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Kika på den här walkthroughen, om ni vill lära er spelet: http://www.civfour.com

Den är skriven av en betatestare och går igenom helt ett spel, med strategitips och förklaringar allt eftersom.

Permalänk

Säger bara en sak. Bästa spelet jag kört någonsin :). Vart precis klar med ett multiplayer game på min server. Tog ca 6 timmar. Vi var 7 pers. Så ruskigt jävla kul!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag skall också försöka mig på online spel idag. Har höga förväntningar.
PULL - var det mkt väntetid på andra spelare innan rundan slulle ta slut?

Permalänk
Medlem

civ 4 349kr på pccity:

http://www.pccity.se/

Permalänk
Medlem

Satt hela natten mellan Frdag och Lördag och lirade. Det var jävligt kul (tills en kille somnade) och vi blev besatta allihop. Nu har vi bara problem med att det tar så lång tid såman har svårt att hitta några bra tillfällen

EDIT: Det är inte så drygt att spela nät som man kan tro. Dels för att man kna ställa in väntetiden på turerna. Vi valde medium och det var kanske lite för långsamt nu med facit i hand. Men eftersom vi alla satt i samma rum far det lätt att rikta en välriktad PET-flaska mot den som sölade ;).

Visa signatur

What is this? A centre for ants? How are we suppose to learn children how to read if they can't even fit in the building?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Jag tycker forskningen går för snabbt. Man hinner ju inte använda dom nya enheterna innan det kommer nya.
Då kör jag på svårighet Noble och Epic på foskning.
När man väl kommit igång med sitt imperium så är man i modern tid.

Jag är lite berädd att hålla med. Det går lite för snabbt på den tidigare delen. Hade lite svårt för spelt i början men nu när jag har vant mig lite är jag mer nöjd. Får se vilket djup spelet har nu bara. är inte helt säker på att jag gillar bombardemanget.

Permalänk
Medlem

Var hittar man roliga och seriösa online spel? Det enda som händer när man går in i ett spel är att man får fortsätta på någons annan spel. Jag vill börja från första början till slutet.

Permalänk
Medlem

Spelat halva dan med en "riktig" omgång nu. Aaah nu börjar Civ-känslan infinna sig.

Permalänk
Medlem

hehe minst sagt, har själv slösat 6timmar idag åt bara en enda match. Sjukt vad tiden flyger när man spelar CIV4. Fast tycker alltid det bara blir jobbigt i slutet och allt man vill är att någon ska vinna så man får stänga av spelet

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om musiken förresten? I de tidigare spelen så har jag tyckt musiken varit härlig och stämningsfull, och speglat tidsperioden man var i. I IV så vetefan... =/ Börjar redan störa mig på kören och all den klassiska musiken. Jag vill ha nyskriven Civ-musik och inte musik från de klassiska kompositörerna. Gillar inte klassisk musik och tycker inte det passar in heller...

Musiken till Ancient och Modern age är helt perfekt.

Permalänk
Avstängd

hej på er civ lirare! hur mycket får er burk jobba när ni lirar det? när jag kör det så efter ett tag så har det knaprat upp 1.2 gb av mina 2gb i ram!! dax för 2 gb till kanske?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

har lirat riktigt mycket
Min burk jobbar väl inte så mycket kör på 1024x768
High på allt och högsta på kantutjämning
Specs på den datorn är Athlon 64 +3000, Radeon9800pro, Corsair 512mb minne ^^
Flyter fint när man lirar pangea med största världen

Edit: Knapprar den så mycket för dig? Ja du, När jag lirade 8 timmar i sträck så märkte jag inte någon större skillnad

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu