Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Antec Sonata II vs. SLK3800?

Ser att Antec har släppt ett "nytt" chassi vid namn SLK3800.
Antar att det är en uppgradering av 3700-chassit. Det vore trevligt att se en recension på detta nya chassi, och ännu roligare att se en intern strid mellan Sonata II och SLK3800. Vilken ger mest prestanda, tystnad och funktion för pengarna?
Om den nu kommer till Sverige...

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men SLK3800 verkar vara ett SLK3000 men med nätagg. SLK3000 är iaf ett MYCKET bra chassi!

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem

Bytade från en themaltake låda till Antec Sonata II, och jag kan ju säga att Antec Sonata II inte är så värst snygg, men den får verkligen tyst på diskarna!

Förövrigt kan jag tycka att vissa lösningar är lite gammal modiga på Antec Sonata II ex kort fästena(ingen snabb festen).

Annars är jag nöjd!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

stort minus på sonata 2 tycker jag är deras lösning med rails som gör att det bara är att skjuta in och ut på optiska enheter. TOTALTVÄRDELÖST säger jag iaf, måste ju ändå skruva dit fenorna och ska man byta till en annan dator måste man ta bort dom, alltså lika mycket jobb. bästa lösningen med skruvlöst chassi är nog helt klart Coolermaster Cavalier, snyggt också

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
bästa lösningen med skruvlöst chassi är nog helt klart Coolermaster Cavalier, snyggt också

Eller Cooler Master Centurion 530 där man bara trycker fast skenorna på disken, väldigt praktiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Bytade från en themaltake....

Helt ärligt, detta är en seriös fråga,inget hån ! Är bytade verbet att byta i imperfekt (Enligt dig) ?
Eller vad menar du

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk

SLK3800B-EC är exakt samma chassi som SLK3000B,
ENDA skillnaden är att SLK3800 har ett Antec Smartpower 400w ATX 2.01 Nätaggrigat.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
stort minus på sonata 2 tycker jag är deras lösning med rails som gör att det bara är att skjuta in och ut på optiska enheter. TOTALTVÄRDELÖST säger jag iaf, måste ju ändå skruva dit fenorna och ska man byta till en annan dator måste man ta bort dom, alltså lika mycket jobb. bästa lösningen med skruvlöst chassi är nog helt klart Coolermaster Cavalier, snyggt också

Hållarna till hårddiskarna tycker jag fungerar väldigt bra! de gör att diskarna är MYCKET tystare. Tråkigt nog finns det bara plats till 4 diskar.

När det gäller hållarna till CD spelare o liknande så är det ju standard som finns på MÅNGA andra chassin, ex chiftech kör ganska hårt med det, och även Thermaltake, så de ser jag inte så någon nackdel ihäller.

Det jag syftade till var nog mer hållarna för korten, att man använder skruvar för stället snabbfeste, men det finns väll en anledning antar jag.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide